Aktuality

Haier spustil v Turecku novou výrobu sušiček. Na místě chce vytvořit největší továrnu v Evropě

Turecké město Eskişehir bylo 24. října svědkem slavnostního spuštění nových výrobních linek firmy Haier za účasti generálního ředitele Haier Europe Yannicka Fierlinga a tureckého prezidenta Erdogana. Čínský gigant zde investoval 40 milionů eur, konkrétně do výroby sušiček prádla, kterých by mělo postupně na místě vznikat 1,5 milionu ročně.

Dalších 45 milionů eur zamíří už v roce 2022 do rozšíření zdejší továrny na myčky. Celkem by měly tyto investice vytvořit 1600 nových pracovních míst. Fierling na místě řekl, že důvod k otevření továrny v Eskişehiru je snaha firmy dostat se blíže evropským zákazníkům. Předložil také vizi, že by celý tento výrobní závod měl být výhledově největším svého druhu v Evropě.

Na pravou italskou pizzu klasická trouba nestačí. Novinka Teka MaestroPizza si s ní poradí

Německá značka Teka se nově řadí do úzké skupiny výrobců domácích spotřebičů se speciální troubou připravenou pro pečení italské pizzy. Slavná pochoutka zbožňovaná napříč světem totiž vyžaduje pro přípravu velmi vysokou teplotu a použití tzv. pizza kamene. Kombinace těchto dvou prvků zajistí onu křupavost a velmi rychlou přípravu, která je nezbytná, aby byl korpus propečený, ale suroviny si uchovaly svěžest a vzhled.

Novinka Teka MaestroPizza disponuje speciálem programem s teplotou 340 °C, díky kterému simuluje v pečicím prostoru podobné podmínky, při jakých se pizza připravuje v pravé peci. Celkem má ale trouba 8 funkcí včetně klasického horkovzduchu nebo pečení horním/spodním topným tělesem, takže ji lze používat pro jakékoliv tradiční pečení. Za zmínku ještě stojí technologie rovnoměrnější distribuce teploty SurroundTemp a možnost čištění hned dvěma způsoby. Pro častější použití a běžnou údržbu je určen systém HydroClean PRO využívající páru k rozpuštění nečistot a mastnoty. K důkladnému čištění je určena pyrolýza, která pomocí teploty až 500 °C spálí veškeré nečistoty v pečicím prostoru na prach. Trouba má objem 71 l, teleskopické výsuvy a dvířka se 4 skly. Na trhu je již k dispozici.

Video prezentace nových čističek Bissell.

Americký Bissell vstupuje v Česku na trh čističek vzduchu s modely v unikátním designu

Čističky vzduchu si byly dlouho bez ohledu na značku a výrobce dost podobné. Většinou se jednalo o bílé nebo světlé „krabice“, jejichž účel byl na první pohled celkem zřejmý. Pak ale přišel švédský Electrolux s modely řady Pure A9, které nejenže velmi účinně čistí vzduch, ale mohou být i estetickým prvkem v interiéru. Něco takového do té doby o čističkách nikdo říct nemohl.

Americký Bissell je další značkou, která uvedla na trh čističky v neotřelém designu připomínajícím tradiční radiopřijímače nebo sloupové reproduktory. Novinky z řad air220 a air320 díky tomu můžete velmi snadno začlenit do interiéru, a to, aby byly opravdu jeho součástí a dotvářely jeho styl, místo toho, aby šlo zcela jednoznačně o technickou pomůcku, již člověk ve své domácnosti strpí pro její čistě praktický přínos.

Čističky Bissell používají 3stupňovou filtraci včetně filtru HEPA H13, který se vyznačuje opravdu vysokou účinností a je schopen zachytit ty nejmenší částice. Český distributor značky, firma Orbico, budete novinky uvádět na český trh v nadcházejících týdnech. O konkrétních modelech přineseme bližší informace v příštím vydání SELLu.

Video prezentace nových čističek Bissell.

Značka Bosch vstoupí na trh čtyřdveřových amerických lednic

Zkraje příštího roku rozšíří německý Bosch své portfolio chladniček o nové čtyřdveřové americké modely v řadách Serie | 4, Serie | 6 a Serie | 8. Mezi hlavní lákadla bude patřit vnitřní objem až 605 litrů a nadstandardní vnitřní výbava, jako například extra velké zásuvky VitaFresh s teplotou blížící se 0 °C na zeleninu a čerstvé maso. Samozřejmostí bude beznámrazový systém NoFrost nebo aktivní distribuce chladného vzduchu MultiAirFlow v celém chladicím prostoru. Bosch pak nezapomíná ani na konektivitu prostřednictvím své platformy Home Connect, která uživateli umožňuje spotřebiče nejen na dálku monitorovat, ale také u nich aktivovat různé funkce.

VitaFresh ProZástuvky VitaFresh ve verzi Pro jsou konstrukčně oddělené od zbytku chladicího prostoru a teplota se v nich nastavuje elektronicky. U nižších modelů budou standardní zásuvky VitaFresh s teplotou blízkou nule.

Německý Bosch doposud moderněji pojaté americké chladničky na trh nedodával. Držel se tradičního pojetí s vertikálně rozděleným prostorem na mrazák vlevo a chladničku vpravo. Čtyřdveřové „ameriky“ jsou ale mnohem praktičtější, protože nabízí za dvoukřídlými dvířky chladicí oddíl s extra širokými policemi. Navíc se uživatel k chlazeným potravinám nemusí ohýbat. Mrazničku, do níž se přistupuje méně často, má k dispozici v dolní části spotřebiče.

České zastoupení společnosti BSH naši redakci informovalo, že čtyřdveřové modely dorazí na český trh zkraje příštího roku. V domácím Německu jsou uváděny už během letošního podzimu. Jaké budou pro český trh vybrány konkrétní modely, bychom se měli dozvědět v příštích měsících.

Haier prezentuje smart řešení na Milánském týdnu designu

Čínský výrobce, který před téměř třemi lety koupil italskou společnost Candy Hoover, prezentuje v těchto dnech na Milánském týdnu designu svou smart koncepci domácnosti. Skupinky návštěvníků mají možnost vstoupit do 400m² prostoru a zhlédnout simulaci plně propojené domácnosti s kompletním ekosystémem spotřebičů. Prezentována jim je konkrétní nepředvídatelná situace, kdy je potřeba na dálku připravit večeři za pomoci smart spotřebičů Haier a aplikace hOn, která je všechny propojuje. Firma už v magazínu SELL představila některé novinky, jako jsou vinotéky s konektivitou. V příštím vydání to pak budou nové pračky I-PRO SERIES 5. Další spotřebiče včetně těch vestavných pro český trh chystá. Některé z nich uvede ještě letos a redakce SELLu plánuje také jejich videoprezentaci.

Gaggia Classic slaví 30leté výročí limitovanou edicí

Legendární pákový kávovar dodávaný už pár let ve verzi NEW Classic, která se vyznačuje robustním provedením s převládajícím nerezem, přichází v limitované edici. Gaggia Classic 30, jak se „limitka“ jmenuje, bylo v italské továrně vyrobeno pouze 3000 kusů, přičemž každý nese své jedinečné číslo gravírované do kovu laserem. Za speciálním designem kávovaru stojí italský ilustrátor a umělec Pierpaolo Gabbalo, jehož Gaggia oslovila, aby navrhl pro výroční edici nějaký symbol. Gaballo si zvolil postavu akrobata, mezi nímž a baristou vidí několik paralel. Oba podle něj musí trénovat, projevit značnou šikovnost a mít smysl pro balanc, aby ve svých oborech dosáhli nejlepších výsledků.

Designér Pierpaolo Gabbalo

Novinka kompletně produkovaná v Itálii je dodávána v dárkové krabici a můžete ji pro své obchody objednávat u oficiálního distributora značky Gaggia pro Česko a Slovensko – u společnosti Espresso Professional.

Super výkonný napařovač Laurastar IZZI odhalen. Kdy dorazí do Česka?

Švýcarská firma Laurastar rozšiřuje svůj sortiment o nový extra výkonný napařovač IZZI, který nenajde uplatnění jen v domácnostech, ale také v hotelech či prodejnách oblečení. Novinka je jakýmsi spojením loni uvedeného kompaktního napařovače IGGI a klasického parního generátoru s žehličkou. Základna výrobku je ostatně stejná, jakou používají generátory Laurastar, ale místo žehličky obsahuje velkou napařovací hlavici.

Novinka IZZI PLUS bude v Česku uvedena na trh v závěru letošního roku. Nabídne konstantní výstup suché jemné páry s teplotou až 150 °C, která z napařovače vychází rychlostí 104 km/h. Čerpadlo má tlak 3,5 baru. Specifikace odpovídají skutečně spíše parnímu generátoru, takže předpokládáme, že půjde o jeden z nejvýkonnějších napařovačů na trhu, ne-li ten nejvýkonnější. Díky vysoké teplotě páry lze s novinkou účinně dezinfikovat oblečení i předměty. Nezávislé laboratoře už ověřily, že všechny produkty Laurastar likvidují 100 % roztočů či štěnic a 99,999 % bakterií, virů a plísní.

Nové french door lednice Hisense mají netypické rozměry

Hisense uvádí na český trh novou řadu french door chladniček nazvanou Skyline. Modely zaujmou svými netypickými rozměry, protože jsou široké pouze 70 cm, ale přitom vysoké 200 cm. Mohou tak oslovit zákazníky, kteří nemají místo na klasickou 90 cm širokou čtyřdveřovou či french door lednici, ale současně chtějí větší úložný prostor pro čerstvé i mražené potraviny. Lednice mají celkový vnitřní objem 485 litrů. Nechybí ani nulová zóna, zásuvka s regulací vlhkosti nebo dávkovač vody, který nevyžaduje připojení k vodovodu. Samozřejmostí je beznámrazová technologie No Frost. Aktuálně míří na trh model RF632N4WIE s dvířky s povrchem z broušeného nerezu.

Haier strmě roste. Jak se mu ale daří v Evropě?

Během své virtuální konference oznámil čínský obr 20% růst prodejů ve fiskálním roce 2020 a nárůst globálního tržního podílu na 16,2 %. Klíčovou kategorií, která Haieru zajistila takto pozitivní výsledky, jsou takzvané „smart“ spotřebiče, tedy modely s konektivitou. Dnes už jde u velké části producentů včetně Haieru o nemalou část jejich portfolia, a s tím, jak se konektivita stává standardem, přestanou postupně tvořit tyto produkty specifickou skupinu. Haier každopádně rostl celkově v segmentu modelů typu „smart“ meziročně o 30 %. V Evropě to bylo o 12 %. Druhé jmenované číslo je vzhledem k vyspělosti evropského trhu a jeho nasycení poměrně vysoké. S růstem a posílením pozice mu zde nepochybně pomohla i akvizice italské společnosti Candy Hoover, k níž došlo zkraje roku 2019. Haier také oznámil, že se stal celosvětovou jedničkou v kategoriích volně stojících a vestavných praček, pračkosušiček, sušiček, lednic s více než dvěma dvířky a vinoték.

Pokud jde o byznysové plány, firma letos spouští nebo brzy spustí další tři továrny. Jednou je zcela nová výroba chladicí techniky v Rumunsku, o níž jsme psali i v nedávném článku. Další jsou pak v Turecku a Číně, přičemž nejpozději začátkem příštího roku bude provozovat celkem šest výrobních závodů.

Dvě zásadní personální změny na trhu. Josef Bláha opouští McTREE, Jakub Kadlec Electrolux

Josef Bláha

Začátkem srpna se na trhu objevily téměř zároveň informace o dvou důležitých odchodech. Ten první se týká Josefa Bláhy, který na jaře 2019 opustil po mnoha letech pozici šéfa obchodního týmu ve společnosti Samsung, a následně nastoupil jako generální ředitel firmy McTREE. Ke konci července ovšem právě z této firmy odešel. Roli v tomto kroku sehrálo nepochybně to, že přestala být společnost McTREE od letošního ledna výhradním dovozcem chladicí a mrazicí techniky Liebherr. A to po téměř 30 letech. Německý výrobce totiž založil vlastní obchodní tým pro Česko a Slovensko – z velké části složený z bývalých zaměstnanců McTREE. Není žádným tajemstvím, že Liebherr byl pro McTREE klíčovým partnerem a obchod s jeho zbožím přestavoval pro českého distributora většinu obratu. Firma McTREE se tak ocitla v zcela nové situaci a pozici. Rozhodnutí Josefa Bláhy je ve světle tohoto vývoje celkem logickým krokem. O jeho dalším případném angažmá zatím informace nemáme. Josef Bláha se pohybuje na trhu domácích spotřebičů už od začátku 90. let. Mezi lety 1996 a 2009 pracoval pro firmu Electrolux. Od roku 2006 dokonce jako její generální ředitel.

Jakub Kadlec

Druhá velká personální změna se shodou okolností týká právě Electroluxu. Konkrétně jde o odchod Jakuba Kadlece z pozice Head of Home Comfort & SDA pro CZ & SK ve firmě Electrolux. Jako šéf divize malých domácích spotřebičů Electrolux působil od března 2019, přičemž oficiálně končí letos k 31. srpnu. Před tím pracoval jako šéf marketingu ve firmě Whirlpool, kam zamířil po téměř osmi letech, které strávil na stejné pozici ve francouzské Groupe SEB.

Arçelik a Hitachi oznámily nový společný podnik. Turecké firmě pomůže v expanzi v Asii a Pacifiku

Arçelik Hitachi Home Appliances je název nového joint venture tureckého gigantu a japonské legendy, který nově tvoří 11 dceřiných společností Hitachi operujících mimo Japonsko. Konkrétně jde o devět obchodních zastoupení a dva výrobní závody, přičemž centrála nové společné firmy se nachází v thajském Bangkoku. Arçelik Hitachi Home Appliances bude produkovat domácí spotřebiče pod značkou Hitachi v oblasti Asie a Pacifiku. Vyčleněn je z tohoto výčtu japonský trh. Obě firmy si od této spolupráce slibují zefektivnění výroby, posílení dodavatelského řetězce a lepší pozici v prodejních kanálech. Arçelik a Hitachi totiž spojují obchodní síť do jednoho společného celku, přičemž Hitachi tak například získá velmi dobrý přístup také do Evropy nebo Severní Ameriky.

Výrobce odsavačů Novy se stal součástí americké Middleby Group

Belgický výrobce odsavačů a varných desek hledal už nějakou dobu strategického investora s cílem zajistit značce Novy budoucnost a další růst na stále konsolidovanějších trzích. Akcionáři firmy nakonec rozhodli, že spojí síly s americkou The Middleby Corporation, která dlouhodobě působí na trhu komerčních i domácích spotřebičů a v USA patří mezi etablované hráče. Produkuje například sporáky, trouby, varné desky či chladničky pod značkami Aga, Rangemaster, La Cornue nebo Viking. Pro Novy je integrace do Middleby Group především cestou k proniknutí na mimoevropské trhy, ale měla by přinést také zefektivnění procesů při vývoji nových produktů.

Galanz získal většinový podíl ve Whirlpool China

Čínský specialista na výrobu mikrovlnných trub, který stojí zhruba za polovinou jejich světové produkce, roztahuje křídla. Firma od svého založení v roce 1978 vstoupila i do dalších segmentů, jako jsou chladničky, pračky nebo varná technika. Nyní se čínský producent stal vlastníkem 51% podílu v čínské pobočce společnosti Whirlpool. Investice v hodnotě 370 milionů dolarů je ze strany Galanzu dalším krokem k posílení pozice nejen na domácím trhu. Whirlpool s touto firmou dlouhodobě spolupracuje, ostatně Galanz je v globálním měřítku jeho třetím největším dodavatelem. Posunutí obchodního vztahu na novou úroveň je ovšem pro Galanz zásadní z hlediska jeho dalšího rozvoje. Firma se chlubí 212% růstem prodejů za rok 2020 díky skokovému růstu poptávky po domácích spotřebičích v celém světě.

Podobná zpráva přišla už letos v květnu z Turecka, kde společnost Arçelik oznámila koupi 100% podílu akcií turecké pobočky Whirlpoolu, jejíž součástí je i výroba a sklad v Manise. Produkovány zde jsou pračky a chladničky.

Utrží letos LG v segmentu spotřebičů víc než Whirlpool? Pokud ano, bude světovou jedničkou

Už v loňském roce měla korejská firma našlápnuto k tomu, stát výrobcem s největšími tržbami v kategorii domácích spotřebičů na světě. Americký Whirlpool ovšem asijského konkurenta v druhé polovině roku výrazně překonal a nakonec pozici světové jedničky v hodnotě prodejů udržel. Analytici ale pro letošek odhadují na základě zatím dostupných dat odlišný vývoj. Přestože Whirlpool zaznamenal v první polovině letošního roku růst prodejů, jenom ve druhém čtvrtletí to je v meziročním srovnání cca 15 %, LG roste ještě rychleji a má před americkou firmou nemalý náskok zhruba 1,7 miliardy dolarů. Celkově prodalo LG za prvních šest měsíců spotřebiče v hodnotě 11,74 miliardy dolarů, zatímco Whirlpool za 10,1 miliardy. Whirlpool se podle analytiků může svému konkurentovi v druhé polovině roku přiblížit, ale je podle nich nepravděpodobné, že by ho nakonec předehnal, jako se mu to ještě podařilo loni.

Praktický manuál pomůže kamenným prodejcům s prezentací nových energetických štítků

Po vydání příručky o energetickém štítkování pro internetové prodejny spatřila světlo světa také příručka pro retail. Společný projekt Ministerstva průmyslu a obchodu, Státní energetické inspekce, sdružení APPLiA a střediska SEVEn představuje patrický návod pro provozovatele kamenných obchodů, jak mají být energetické štítky zpřístupněny zákazníkům, aby se podle nich spotřebitelé před výběrem daného produktu mohli rozhodovat. Publikace obsahuje nejenom souhrn požadavků příslušné legislativy, ale na konkrétních příkladech demonstruje i správné umístění energetického štítku, stejně tak jako nejčastější chyby v této oblasti.

Manuál pro retail je ke stažení na adrese bit.ly/2UYBGEM, pro e-shopy na adrese bit.ly/3rn3vmD. Jedná se o zkrácené přímé odkazy na PDF soubory s manuály. Je a další informace a materiály najdete na oficiálním webu projektu www.label2020.cz.

Nové žehlicí systémy Laurastar S PURE dorazí do Česka v srpnu

Tři nové modely S PURE, S PURE PLUS a S PURE EXTRA tvoří střední kategorii v rámci portfolia švýcarské značky. Entry úroveň reprezentuje řada GO, zatímco nejnáročnějším zákazníkům je určena řada SMART. Co se týče modelů S PURE, navazují na starší generaci „S“, ale přinášejí některá zajímavá vylepšení. Například u modelu S PURE PLUS najdete speciální příslušenství pro vertikální napařování – držák s ramínkem se připevňuje přímo k žehlicímu systému. Nehledě na to, že u všech modelů došlo ke spoustě drobných designových a konstrukčních změn. Pro prodejce je určitě důležitou zprávou, že všechny novinky již mají obaly a komunikační materiály připravené ve spojení s tématem hygieny a vědecky ověřené 99,9% účinnosti páry DMS (jemná suchá pára) nejen proti bakteriím, ale i virům. Proti roztočům je účinnost dokonce 100%.

Whirlpool chce dosáhnout nulových emisí ve výrobě do roku 2030

Snaha velkých firem přispět k zastavení globálního oteplování rok od roku sílí. Americký Whirlpool v kontextu toho v květnu oznámil, že se zavazuje k dosažení nulových emisí ve svých výrobních závodech do roku 2030. Týká se to 30 továren a velkých distribučních center, která má firma po celém světě, přičemž zahrnuje přímé emise (kategorie Scope 1) i nepřímé emise z energie (Scope 2). Aby to nebylo málo, klade si Whirlpool ještě cíl do roku 2030 snížit o 20 % další nepřímé emise (Scope 3). Závazků má být dosaženo prostřednictvím stoprocentního využití obnovitelných zdrojů energie, zavedením energeticky úsporných opatření, investicemi do rozvoje měření a vykazování uhlíkové stopy a kompenzacemi zbývajících emisí, kterým nelze zabránit.

Luxusní značka ASKO je od června v Česku

Dlouhé roky uvažovaný a odkládaný start prémiové skandinávské značky, kterou nyní vlastní již čínský Hisense, protože ji koupil spolu s Gorenje Group, konečně nastal v červnu roku 2021. Když jsme v roce 2017 přinesli rozhovor s obchodním ředitelem Gorenje Zdeňkem Štětinou, řekl nám: „Přiznám se, že mi možnost uvedení značky ASKO na český trh vrtá dlouhodobě v hlavě, protože její produkty jsou na skutečně špičkové úrovni. Jak jejich vlastnosti, tak dílenské zpracování vás zkrátka osloví. Zdůrazňuji ale, že případný ‚launch‘ zůstává v rovině úvah.“ Úvahy v činy přetavilo velmi pravděpodobně silné finanční zázemí, které firmě Gorenje poskytl její nový majitel.

Značka ASKO přichází na trh s velmi uceleným portfoliem velkých domácích spotřebičů – zejména těch vestavných, ale nabídka obsahuje i volně stojící, jako jsou pračky nebo sušičky. Na výběr mají zákazníci dvě designové řady. První nese název Elements s velmi čistým designem s plně dotykovým ovládáním. Druhá nazvaná Craft má tradičnější pojetí a cílí na konzervativnější zákazníky. Spotřebiče ASKO jsou k vidění novém showroomu značky v BB Centru na pražské Brumlovce (Vyskočilova 1481/4, Praha 4).

Josef Hegedüš opouští Whirlpool. Restrukturalizace sjednotila i pozici obchodního ředitele pro Česko a Slovensko

Nově bude mít na starost vedení obchodního týmu v obou zemích Peter Fabuš, který doposud vykonával tuto pozici na Slovensku. Josef Hegedüš platí na trhu za legendu, protože působí v branži již od konce 90. let, přičemž většinu své kariéry strávil právě ve firmě Whirlpool. Přestože slučování pozic a změny struktury jednotlivých odděleních probíhá ve společnosti Whirlpool už delší dobu, byla dle prvotních reakcí z trhu, které jsme od včerejška posbírali, zpráva o odchodu Josefa Hegedüše k 30. červnu pro většinu obchodních partnerů i konkurentů velkým překvapením. Jeho návrat do firmy v roce 2018 po zhruba tříletém angažmá ve velkoobchodu FAST ČR byl vnímán na trhu velmi pozitivně. Díky úsilí celých lokálních poboček v Česku a na Slovensku, silnému managementu a mimo jiné i návratu objednávkového oddělení zpět do Česka začal Whirlpool opět růst a nabírat trajektorii ke svým někdejším tržním podílům. Slavný americký výrobce po roce 2015 na trhu po akvizici konkurenční společnosti Indesit část pozic ztratil. Jednou z příčin byly i náročné a složité integrační procesy obou firem.

Zodpovědnost za obchodní činnost Whirlpool v Česku a na Slovensku přebírá každopádně další matador sektoru domácích spotřebičů. Peter Fabuš pracuje pro tuto firmu už od roku 1992 a posledních šest let zastával roli obchodního ředitele na Slovensku. Český tým bude tedy nepochybně v dobrých rukou.

Firmy investují do evropských výrobních kapacit

Závislost firem na asijské výrobě je od loňska jedním z ústředních témat (nejen) na trhu domácích spotřebičů. Přestože ohlášené investice do evropských výrobních kapacit, o kterých v poslední době některé firmy z branže informovaly, nelze vyloženě spojovat s dopady koronavirové epidemie, je evidentní, že je v kontextu událostí posledního roku výroba v dosahu Evropy pro firmy ještě důležitější než dřív.

Nedávno se například objevily informace o koupi již druhé továrny v Rumunsku italským De’Longhi. Ve stejné zemi je pak těsně před spuštěním zcela nová výroba Haier zaměřená výhradně na segment chladicí a mrazicí techniky. A před pár týdny oznámila investici v Rumunsku i firma Miele, která zde provozuje výrobu ve městě Brašov už od roku 2009. Jednak je to investice 4 milionů eur do již běžícího provozu s cílem zvýšit výrobní kapacitu (i Miele postihly kusové výpadky zboží v poslední době) a jednak příprava stavby nové výrobní haly, která by měla zahájit provoz koncem roku 2023.

LG se nepodařilo prodat továrnu na mobily. Bude v ní proto vyrábět spotřebiče

O tom, že LG končí s výrobou mobilních telefonů, psala většina technických médií. Z hlediska domácích spotřebičů je ale zajímavý osud vietnamské výroby ve městě Hai Phong, kde korejský obr mobilní telefony produkoval. Továrna byla nějakou dobu v nabídce, ale žádného zájemce se nakonec nepodařilo najít. Buď již mají ostatní firmy v oblasti dostačující výrobní kapacity, nebo pro ně šlo o příliš velké, tedy přesněji řečeno nákladné sousto. Továrna LG totiž zaměstnává v přístavním městě vzdáleném dvě hodiny od Hanoje 16 tisíc lidí a jde o rozsáhlý komplex. Bylo proto rozhodnuto, že se během následujícího roku výrobní linky transformují, aby mohly vyrábět domácí spotřebiče, které jsou pro LG rok od roku důležitějším segmentem.

Traminal expanduje do Maďarska. Firma spustila na tamním trhu e-shop

Společnost Traminal působí na českém trhu už mnoho let jako výhradní dovozce řady prémiových značek spotřebičů a vybavení pro domácnost. V jejím portfoliu najdete například značky Vitamix, Kuvings, Berkey, CI Yden, Ankarsrum, Samura, Lurch, NutraMilk, Waldner BioTech, Eaziglide, Arte Legno, Gefu, Bellicon a další. K již zavedeným aktivitám v Česku a samozřejmě také na Slovensku firma aktuálně zahájila expanzi do Maďarska, kde spustila a momentálně ladí e-shop na adrese www.atranet.hu. Jako první se v zemi lázní a tokajského vína věnuje značce kvalitních nožů Samura. V horizontu následujících týdnů se zde však chystá zviditelnit své další elektro a „neelektro“ značky, které má ve výhradní distribuci. Velkoobchodním partnerům je v Česku a na Slovensku určen web www.traminal.cz, zatímco koncovým zákazníkům www.atranet.cz.

Traminalu není působení na mezinárodní scéně rozhodně cizí. V rámci celé Evropské unie například zásobuje jednotlivé trhy výrobky značek NutraMilk a CatGenie. Výhradní práva pro celý kontinent jsou logickým vyústěním spolehlivé a produktivní spolupráce s výrobci, kteří za dvěma zmíněnými značkami stojí. Firma Traminal zahájila výběr vhodných partnerů pro lokální distribuci a zajištění servisního zázemí na všech trzích EU. Zásobování trhů pochopitelně probíhá již v současnosti a firma využívá stávající možnosti panevropského obchodu a doručování, které jsou u řady značek běžné. Výjimkou dnes není ani globální doručování zboží. V plánu má ale efektivní partnerství s etablovanými zahraničními (a případně i českými) partnery s vlastním distributorským zázemím.

De’Longhi dosáhlo v roce 2020 dvouciferného růstu. Hlásí i silný start roku 2021

Český lídr trhu domácích kávovarů hlásí pozitivní výsledky v podobě 11,9% růstu obratu v meziročním srovnání let 2020 a 2019. Navzdory těžkostem a komplikacím, které pandemie koronaviru přinesla, se podařilo firmě pokračovat v rozšiřování svých výrobních kapacit jak v Evropě, tak v Číně. Ve všech regionech, kde De’Longhi působí, byl zaznamenán dvouciferný růst s výjimkou oblasti MEIA (Blízký východ, Indie a Afrika), kde naopak hodnota prodejů dvouciferně klesla. Abychom byli konkrétní – v Evropě rostlo De’Longhi o 15,4 % a v APA (Asie, Pacifiky a oba americké kontinenty) o 11 %. Zmíněná MEIA vykázala pokles o 12 %, přičemž k určitému zlepšení situace došlo v druhé polovině roku.

Pro De’Longhi zůstávají nadále nejdůležitějším segmentem kávovary, na které připadá 52 % z celkového obratu firmy. Ten sám o sobě rostl loni dvouciferným tempem. Na českém trhu držela firma skoro dekádu tržní podíl nad 60 % a v některých obdobích atakovala dokonce hranici 70 %. Strukturální změny v regionu a horší kusová dostupnost kávovarů ještě před příchodem pandemie ale vedly k určitému oslabení De’Longhi k podílu na hodnotu okolo 55 %. V závěru loňského roku už ale firma na trhu kávovarů opět rostla. Klíčová pro zhodnocení, zda šlo o aktuální stav, nebo dlouhodobý trend, budou čísla za první kvartál 2021.

JURA prodala loni 448 tisíc kávovarů. Prodeje v hodnotě vzrostly o 6,9 %

Švýcarská značka se svezla na loňské zvýšené poptávce po kávovarech a podařilo se jí překonat stanovené cíle. Meziroční nárůst prodejů o 50 tisíc kávovarů, stejně jako rekordní obrat téměř 580 milionů švýcarských franků nejsou určitě zanedbatelné úspěchy. Když před rokem pořádala firma tiskovou konferenci a její šéf Emanuel Probst na začátku pandemie a přibývajících „lockdownů“ sebejistě oznámil cíl prodat v roce 2020 alespoň 420 tisíc kávovarů, leckdo zapochyboval. Ostatně v té době většina firem rušila objednávky zboží a komponent z Číny a očekávala obrovské propady trhu. Měsíc nato bylo vše úplně jinak. Spotřebitelé reagovali zvýšenými nákupy domácí techniky včetně kávovarů, takže jich JURA v roce 2020 globálně prodala 448 tisíc. Nečekaně vysoká poptávka způsobila i zpoždění dodávek, což se projevilo například po uvedení modelu E8, a ani aktuální novinka Z10 bohužel nedorazí v původně avizovaných termínech.

Nové šikovné vysavače Bissell bez namotávání vlasů a se snadným vysypáváním nečistot

Americká značka Bissell zařadila během posledních týdnů do své nabídky dva nové modely tyčových aku vysavačů z řady MultiReach Active – konkrétně se jedná o model MultiReach Active 21V a MultiReach Active Pet 21V. Obě novinky se vyznačují provedením typu 2 v 1 a mohou sloužit jako podlahové vysavače i ruční vysavače. Jejich motorizovaná podlahová hubice používá patentovaný rotační kartáč, který je navržen tak, aby se na něj nenamotávaly vlasy a chlupy po domácích zvířatech. Ty jsou nasávány stejně jako prach a další nečistoty do nádobky, u které Bissell upozorňuje na konstrukci a design zjednodušující její vyprazdňování. Uživatel se nečistot zbaví, aniž by se jich musel dotýkat a některé z nich manuálně vyjímat rukou. Na jedno nabití vydrží vysavače v provozu až 30 minut – zdrojem energie je u nich 21V Li-Ion baterie. Oba modely jsou dodávány se štěrbinovým nástavcem, prachovým kartáčem a nástěnným držákem, který slouží i pro dobíjení. Model typu „Pet“ obsahuje v balení navíc ještě speciální filtr eliminující zápach po zvířatech a speciální nástavec 3 v 1 určený k odstraňování chlupů a nečistot z čalounění. Výrobky již můžete pro své obchody objednávat u společnosti Orbico.

Dyson V15 Detect přijde do Česka v létě. Obchodníci mají počítat s cenou okolo 700 eur, informuje český distributor

Britský Dyson představil na konci března jednu z očekávaných novinek letošního roku. Přestože nebyly do oficiálního odhalení známy žádné bližší informace, trh o chystaném novém vysavači již v obecné rovině věděl a napjatě čekal, co si Dyson pro rok 2021 připravil. Nový vysavač nese název Dyson V15 Detect a disponuje novou technologií pro přesnou detekci nečistot, jejich analýzu a úpravu síly sání na základě vyhodnocených dat. Přestože bude tato funkce ve spojení s V15 Detect primárním marketingovým artiklem, z našeho pohledu je neméně důležité použití vylepšeného motoru, díky němuž novinka dosahuje ještě vyšší sací síly než dosavadní nejvýkonnější aku vysavač na trhu, model V11. Když se ještě vrátíme k detektoru nečistot, místo standardního LED přisvícení umístili inženýři Dysonu zelený laser. Vysavač je díky němu schopen detekovat i ty nejmenší prachové částice, které člověk pouhým okem nezachytí. Kromě laseru používá vysavač ještě zvukový senzor detekující vibrace částic. Všechna naměřená data pak zpracovává mikroprocesor a indikuje stav znečištění povrchu na displeji, který má uživatel v horní části vysavače neustále na očích. Jakmile senzor zaznamená větší koncentraci nečistot, Dyson V15 Detect zvýší sací výkon.

Obchodníci mohou očekávat uvedení nového modelu na český trh v létě – velmi pravděpodobně během července. Ceny budou orientačně startovat na 699 eurech. Více informací a podrobnou prezentaci nového modelu přineseme v některém z příštích vydání časopisu.