Aktualita

Haier strmě roste. Jak se mu ale daří v Evropě?

Haier strmě roste. Jak se mu ale daří v Evropě?

Během své virtuální konference oznámil čínský obr 20% růst prodejů ve fiskálním roce 2020 a nárůst globálního tržního podílu na 16,2 %. Klíčovou kategorií, která Haieru zajistila takto pozitivní výsledky, jsou takzvané „smart“ spotřebiče, tedy modely s konektivitou. Dnes už jde u velké části producentů včetně Haieru o nemalou část jejich portfolia, a s tím, jak se konektivita stává standardem, přestanou postupně tvořit tyto produkty specifickou skupinu. Haier každopádně rostl celkově v segmentu modelů typu „smart“ meziročně o 30 %. V Evropě to bylo o 12 %. Druhé jmenované číslo je vzhledem k vyspělosti evropského trhu a jeho nasycení poměrně vysoké. S růstem a posílením pozice mu zde nepochybně pomohla i akvizice italské společnosti Candy Hoover, k níž došlo zkraje roku 2019. Haier také oznámil, že se stal celosvětovou jedničkou v kategoriích volně stojících a vestavných praček, pračkosušiček, sušiček, lednic s více než dvěma dvířky a vinoték.

Pokud jde o byznysové plány, firma letos spouští nebo brzy spustí další tři továrny. Jednou je zcela nová výroba chladicí techniky v Rumunsku, o níž jsme psali i v nedávném článku. Další jsou pak v Turecku a Číně, přičemž nejpozději začátkem příštího roku bude provozovat celkem šest výrobních závodů.