začal nám nový rok a vy máte v rukou naše první letošní vydání. Vzhledem k tomu,
že je leden z hlediska komunikace nových produktů a většiny marketingových aktivit
obecně v podstatě mrtvý měsíc, vydáváme pro leden a únor jedno číslo. Nicméně
jsme během těch takřka dvou měsíců, po které jsme postupně toto číslo chystali, ne-
lenili. Hned na začátku ledna jsem se jako zástupce SELLu vydal do Las Vegas na ve-
letrh CES. Reprezentoval jsem tam i magazín AUDIO Video, který jsem v minulosti také
vedl a stále s ním spolupracuji. Nevěděl jsem proto, kam dřív skočit. Na jednu stranu
jsem chtěl vidět všechny nové audio, video a multimediální hračky, současně jsem
však chtěl podrobněji CES projít, zda tam pronikly také nějaké domácí spotřebiče.
V Las Vegas jsem se ocitl na pozvání společnosti Sharp, která sezvala novináře z celé
střední a východní Evropy, a pobyt trval tři dny, takže jsem nakonec stihl oběhnout
většinu expozic na veletrhu. Domácích spotřebičů jsem mnoho nepotkal, něco málo
ukázal Bosch či Whirlpool, ale nestálo to ani za zmínku v článku. Jedinou výraznější
prezentaci z kategorií vhodných pro SELL měl americký iRobot. Celkově pro mě byl
CES menším zklamáním, protože na něm výrobci nepředstavili vůbec nic zásadního.
Přemíra 4K televizorů spíš dokazovala bezradnost jednotlivých značek, které pochopi-
ly, že z 3D terno nebude, a teď to zkoušejí s 4× vyšším rozlišením než je Full HD. Jsem
zvědav, zda se jim podaří přimět spotřebitele k výměně pár let starého televizoru za
nový. Osobně tomu moc nevěřím, ačkoliv musím uznat, že prezentační 4K videa vy-
padala skutečně úžasně. Hlavně na televizorech s úhlopříčkou nad 60“, kde naopak
začíná být Full HD nedostatečné. Více o veletrhu CES se dočtete na straně 20.
VáŽenÍ ČtenáŘi,
Lubor Jarkovský
šéfredaktor