pomalu, ale jistě se nám po jarním oživení přiblížila doba letních prázdnin plná
dovolených a celkového pracovního útlumu. Některé produktové kategorie zažívají
hlavně během slunečných letních dnů své žně – například grily, klimatizace,
ventilátory a další ryze sezonní produkty. Celkově se ale trh chystá na podzimní
měsíce a předvánoční nákupní šílenství. Zdá se, že nás čeká v tomto období množství
produktových novinek. S nadějí například hledímna značku Saeco, se kterou chce její
majitel Philips začít více pracovat a v podstatě její komunikaci tak trochu restartovat.
Více informací k tomuto tématu naleznete na straně 24 v našem ekonomickém
bulletinu. Doneslo se ke mně také, že bude Saeco představovat nový kávovar
a výrazněji jeho uvedení komunikovat. Pokud se všechny zvěsti vyplní, čeká nás na
podzim ještě ostřejší boj na poli kávovarů, než jsem původně předpokládal. Zvýšené
marketingové i obchodní aktivity švýcarské značky JURA se začaly plně projevovat
během letošního roku a firma se chce na českém trhu stát jasnou dvojkou po lídrovi
českého trhu, kterým je italská společnost De’Longhi s rekordním 75% tržním
podílem v plnoautomatech. Jestliže začne Philips více pracovat se značkou Saeco,
bude bezesporu velmi zajímavé posléze nahlédnout do číselných statistik a výsledků
za jednotlivá čtvrtletí letošního roku. Mohlo by zde dojít k výraznějším posunům
a změnám. Otázkou je, na kolik dovolí De’Longhi svým konkurentům zasáhnout do
svého majoritního podílu. Nebo zda ještě více oslabí další značky s minimálními
aktivitami v oblasti automatických kávovarů.
Příjemné čtení přeje
VáŽenÍ ČtenáŘi,
Lubor Jarkovský
šéfredaktor