Page 13 - 08_2013_SELL_CZ

Basic HTML Version

ROVATCÍM
13
Sell • Září 2013 • 13
Bosch a Siemens
Obě značky německého koncernu BSH měly na IFA opět jedny
z největších prezentací, které nebyly tentokrát rozdělené podle jed-
notlivých typů spotřebičů, nýbrž jejich základních vlastností – úspora,
výsledky, kvalita atd. U značky Bosch získala velký prostor například
pračka s energetickou třídou A+++ – 50 %. Nám se ale líbila hlavně
nová funkce OpenAssist u vestavné myčky, kdy stačí na dveře jemně
zatlačit a ty se automaticky pootevřou. Pokud je následně neotevře-
te zcela, samy se po chvilce zavřou. Jednoduché a komfortní. Něco
podobného představila na IFA také značka Miele – na dveře její myčky
místo lehkého zatlačení musíte zaťukat.
Představitelé Bosch si také neodpustili drobný šťouchanec do svých
konkurentů z Koreje. Hlavně Samsung u svých chladniček hlasitě
zdůrazňoval použití invertorového motoru jakožto zásadní nové
technologie. Bosch proto klasický i nový invertorový motor, který jeho
spotřebiče také používají, ukázal pro srovnání. Cílem bylo prezentovat,
že jde vlastně o celkem jednoduché elektrotechnické vylepšení. Motor
se vyznačuje plynulou elektronickou regulací chodu a nižší hlučností
– žádné revoluční technologie přitom neobsahuje.
Siemens představil návštěvníkům také mnoho zajímavých výrobků
včetně nové kombinované chladničky se třemi skladovacími zónami.
Kromě tradiční chladicí a mrazicí části obsahuje model KG38QAL30
středový box, který dokáže ze svého nitra odsát všechen vzduch.
Potraviny jsou v něm současně skladovány při teplotě blízké 0 °C,
což ve spojení s vakuem zajistí podle Siemensu až 5× delší čerstvost
masa, ryb, zeleniny i dalšího jídla. Nejprve zamíří chladnička na trh
v Německu a Nizozemsku.
Braun, De’Longhi
a Kenwood
Skupina De’Longhi s sebou přivez-
la na IFA množství nových produk-
tů všech svých značek. Největší
zájem byl samozřejmě
o kávovary De’Longhi, se kterými
je v Česku firma dokonce jasným
lídrem trhu. Už z dálky byl patrný
nový model Eletta, oceněný pres-
tižní cenou Plus X Award ve čtyřech
kategoriích (Vysoká kvalita,
Design, Uživatelský komfort, Funk-
ce). Kompaktní plnoautomat pro
přípravu espresa, cappuccina či
caffe latte stiskem jednoho tlačít-
ka se bude prodávat v elegantním
bílém provedení a dvou kombina-
cích nerezu a černé. Firma také
odhalila nové snídaňové sety řady
Scultura, jejichž design vychází
ze sochařských prvků. Řadu tvoří
topinkovač, varná konvice
a pákový kávovar ve čtyřech růz-
ných barevných provedeních.
Poměrně nově má De’Longhi
Group ve svém portfoliu také
německou značku Braun
v kategoriích žehlení a přípravy
jídla. Pokud uvažujete o kou-
pi nového ponorného mixéru,
nepřehlédněte právě představený
model MQ700 z řady Multiquick 7.
Jeho největší výhodou je intuitivní
ovládání výkonu pomocí jediného
tlačítka, jímž podle síly stisknutí
měníte rychlost mixování. Mixér
bude dostupný samozřejmě ve
verzích s různým příslušenstvím.
Při vstupu do dealerské zóny
nás zaujala zase nová žehlička
s extratvrdým povrchem Saphir,
která získala cenu Plus X Award.
Dodávána je i s ochranným krytem
žehlicí plochy, s nímž lze žehlit
i to nejcitlivější prádlo při nasta-
vení nejvyššího výkonu. Uživatel
tím získá plný výkon páry, ale kryt
zabrání kontaktu textilie s rozpále-
nou žehlicí plochou.
Kenwood pak na výstavě prezen-
toval například nový kuchyňský
robot White Titanium s vysokým
výkonem a netypickou skleněnou
mísou. Dostupné je k němu bohaté
příslušenství.