během posledních tří měsíců došlo na trhu s velkými domácími spo-
třebiči k nebývalým turbulencím. Po dlouhých rocích klidu od kra-
chu společnosti ARDO přišel hotový uragán. Nejprve padl Baumatic
a poměrně krátce po něm také španělský Fagor. Těmto tématům proto vě-
nujeme v aktuálním čísle velký prostor, protože se jim na českém trhu žád-
né médium podrobně nevěnuje a jsme si vědomi, že jako profesionálové
z oboru očekáváte jejich zpracování právě v SELLu. Ohledně budoucnosti obou
značek, v případě Fagoru pak ještě značek Brandt a De Dietrich, panuje mno-
ho nejasností a trhem se aktuálně šíří více spekulací než potvrzených a prav-
divých zpráv. Jedno je ale jisté. Krach obou firem přinese na trhu, především
v Evropě, změny a není vyloučeno, že slabá evropská poptávka přinese časem
ještě další oběti. Popravdě řečeno se celkem divím, že od pádu ARDO půso-
bil trh navzdory ekonomickým ukazatelům poměrně stabilně. O problémech
Baumaticu, Fagoru i dalších se samozřejmě vědělo a ví. Že ale naberou událos-
ti tak rychlý spád, jsem opravdu nečekal.
Na závěr posledního letošního úvodníku bych vám rád popřál bohatou před-
vánoční sezonu, velké prodeje a tržby, v osobní rovině potom krásné Vánoce
a vše nejlepší do nového roku. Pevně věřím, že z ekonomického hlediska přine-
se pozitivnější výsledky než ten letošní.
VáŽenÍ ČtenáŘi,
Lubor Jarkovský
šéfredaktor