vkročili jsme do nového roku a po skončení výprodejní lednové a částečně únorové etapy
držíte v ruce první letošní vydání SELLu. Je už dobrým zvykem, že výrobci domácích spo-
třebičů představují první větší novinky v jarních měsících, a termín vydání prvního čísla
roku 2014 začátek tohoto období kopíruje. Ostatně stačí, když časopis letmo prohlédnete,
aby vaše oko zachytilo nejednu prezentaci produktových novinek mnoha značek z oblasti
výroby velkých a malých spotřebičů. SELL ale není jen obrázkovou galerií nových produktů.
Velký význam klademe při tvorbě časopisu na množství informací, a tak i komerční obsah
tvoří převážně obsáhlé články bez přehnaného marketingového nánosu. Naši partneři jsou
si vědomi, že vy, čtenáři, jste profesionálové z oboru a chcete se o nových produktech něco
dozvědět a seznámit se s novými technologiemi. My v redakci zase vnímáme hlad po infor-
macích o trhu, což už dlouhodobě reflektuje naše spolupráce se společností GfK. S hrdostí
mohu nyní konstatovat, že od letošního roku jsme navázali úzkou spolupráci také se spo-
lečností Euromonitor International, která nám poskytuje podrobná meziroční srovnání pro
jednotlivé produktové kategorie včetně informací o pozici jednotlivých firem. V tomto vydání
jsme jejich data využili při tvorbě úvodních textů k produktovým přehledům praček a žeh-
liček. Kromě toho se v tomto vydání také dočtete aktuální informace o společnosti Fagor,
jejíž španělská centrála se dostala na podzim do insolvence. Pokud vás toto stále aktuální
téma zajímá, nalistujte stranu 22.
Jak vidno, neusínáme na vavřínech a nadále usilovně pracujeme na zlepšování obsahu
SELLu. A ten, koho loni zaujaly naše tematické speciály v deníku Mladá fronta E15, se ne-
musí bát, že šlo jen o jednorázovou záležitost. Pro letošní rok jich máme naplánováno hned
několik. První chystáme na přelom zimy a jara a bude zaměřený na mytí nádobí. Pokud
všechna jednání s partnery dobře dopadnou, dostanete ho na svůj stůl v příštích týdnech.
Příjemné čtení přeje
VáŽenÍ ČtenáŘi,
Lubor Jarkovský
šéfredaktor