projektmagazínuSELLmá za sebouhektické jaro, které seneslo ve znamení vydá-
ní čtyř informacemi nabitých čísel, tří tematických speciálů v deníku E15 a účasti
na mnoha dealerských akcích včetně milánského veletrhu EuroCucina. A proč ta
rekapitulace? Letos v květnu je to totiž přesně šest let od chvíle, kdy jsem převzal
v Česku projekt magazínu SELL a začal spolu s dalšími kolegy pracovat na tom,
aby z nepochopené ideje B2B magazínu vznikl skutečný komunikační kanál, kte-
rý budou prodejci i výrobci reálně používat. Když se tedy vrátím k letošnímu jaru
anašemubohatémumediálnímupříspěvkudosvětadomácíchspotřebičů, vidímpři
srovnání s květnem2008 propastný rozdíl mezi tím, kde jsme začínali a kam jsme
doposud došli. Zásluhymá na tom nejenom celá redakce, ale především naši part-
neři, kteří SELLpodporují aumožňujímuposouvat sedál. Pokudmáteněkde v šup-
líku nebo skříni některé z vydání z roku2008 a srovnáte si je po obsahové stránce
s tím aktuálním, zcela upřímně přiznávám, že dnes držíte v rukou docela jiný časo-
pis. Čerpáme z dat GfK, Euromonitoru, neustále přicházejících informací od samot-
ných výrobců či zastoupení, výběry produktůdopřehledůprobíhají u většiny značek
na základě konzultací s produktovými manažery a zařazujeme primárně výrobky
nové či v lepším případě teprve chystané. To vše dohromady je informační koktejl,
kterýnemá v tomnašemmalémčeském rybníčkuobdoby, alespoň tedypři pohledu
namédia zabývající sedomácími spotřebiči. Současné číslo ještě těch šest let, kte-
rámáme za sebou, nijak nereflektuje, protože aktuální výročí je spíšemoje osobní.
V roce2008 jsem touto dobou teprve chystal své první vydání SELLu, jež pak vyšlo
v polovině léta. Určitou rekapitulaci a podrobnější ohlédnutí i vizi do budoucna při-
neseme v čísle příštím.
VáŽenÍ ČtenáŘi,
Lubor Jarkovský
šéfredaktor