přiblížily se nám letní prázdniny a i ve světě domácích spotřebičů začíná tak tro-
chu „okurková sezona“, takové příjemné nadechnutí před každoročním maloob-
chodním vrcholem v podobě podzimních měsíců a předvánočních nákupů. Trh ale
nespí a nebude spát ani během léta, protože se na něm událo v posledních týdnech
zase několik zásadních věcí. Lokálně je největší novinkou odchod Jakuba Kadlece
ze společnosti Groupe SEB, v jejíž pražské pobočce pracoval na pozici šéfa marke-
tingu. Globálně potom na sebe stejná firma strhla pozornost dvěma krátce po sobě
ohlášenými akvizicemi – v obou případech jde o německé společnosti, a to EMSA
a WMF. Tématu se podrobněji věnujeme v tomto vydání na straně 20.
Důležitou novinkou pro český trh je i vstup značky ETA do segmentu MDA,
konkrétně kategorie chlazení a mražení. Je vidět, že společnost HP Tronic, která
českou značku vlastní, chce její aktivity dále rozvíjet a jít v ústrety svému největ-
šímu konkurentu v podobě společnosti FAST ČR. Informace o nejzajímavějších
modelech chladniček naleznete na straně 6 a z širšího pohledu se vstupu ETA
do MDA věnuji v naší tradiční rubrice „Zrcadlo“ na straně 50.
Myslím, že výše popisované novinky budou dostatečně silnými tématy, aby
nás nečekalo žádné nudné a ospalé léto. Já vám každopádně přeji klidné dovolené
a dostatek odpočinku před příchodem podzimu. Současně mě těší, že tímto vydá-
ním SELL vstupuje již do osmého roku své existence na českém trhu, a věřím,
že mu zachováte přízeň i nadále.
VÁŽENÍ ČTENÁŘI,
Lubor Jarkovský
šéfredaktor