pomalu se blíží nejhojnější období roku, což dokládá i toto vydání časopisu SELL
s rekordním počtem 72 stran. Za celých 9 let jsme nikdy tohoto počtu nedosáhli.
A důvod? Jak my, tak naši partneři, kteří vás prostřednictvím stránek SELLu informují
o svých strategiích a produktových novinkách, jsme měli toho tolik co říct. Nemohl
jsem si odpustit poměrně otevřený komentář k fúzi HP Tronicu a Datartu, neb všechna
běžná média plesají (asi s vidinou očekávaných velkolepých marketingových aktivit
nového obra) nebo o rozhodnutí ÚOHS stroze a formálně informují. Pokud vás zajímá,
jak jsem si protentokrát dovolil píchnout do vosího hnízda, listujte rovnou na stranu
41. V tomto vydání to ovšem není píchnutí jediné, protože co mě opravdu nadzvedlo
ze židle, byly dvě krátce po sobě nasazené reklamní kampaně Alzy – v jedné v srpnu
zelený křikloun nabádal lidi, aby si rychle běželi koupit poslední kusy „výkonných“
1600W vysavačů, než jim je Unie zakáže. Měsíc nato Alzák brebentil o tom, jak staré
vysavače „žraly“, byly hlučné a tak dále, takže si máte honem koupit nové, úsporné.
No však si celou moji kritiku etického dna současného marketingu můžete přečíst na
stranách 44 a 45. A z pozitivních událostí za poslední měsíc? Zde určitě doporučuji
zajímavý dvojrozhovor s duem Jan Šach & Josef Pos z české pobočky Candy Hoover
(str. 8 a 9), rozbor energetických štítků vysavačů včetně jejich pozitivního a negativního
přínosu (str. 27 a 28) nebo reportáž z výletu do švýcarské centrály značky JURA,
kterou uspořádala pro specialisty z řady prodejců česká pobočka firmy. Už vás nebudu
zdržovat od listování a půjdu se vrhnout na přípravu dalšího speciálu pro deník E15.
Příjemné čtení přeje
VÁŽENÍ ČTENÁŘI,
Lubor Jarkovský
šéfredaktor