SELL: Leden-Únor 2018

6 • Sell • Leden-únor 2018 U mnoha jiných stálic branže s do- mácími spotřebiči by v případě jejich přestupu nešlo o tak velkou událost, ale Ján Živný byl se společností Whir- lpool silně spjatý a leckoho tato zpráva nepochybně překvapí. Když pomineme kariérní začátky na Slovensku v devadesátých letech, kdy pracoval pro cestovní kancelář FIFO Piešťany, byl až do nedávna pevnou součástí týmu amerického výrobce domácích spotřebičů. Do společnos- ti Whirlpool nastoupil v roce 1997 do obchodního a logistického od- dělení, které později vedl. Ve firmě tak působil více než 20 let. Pochopi- telně se v průběhu let ve společnosti Whirlpool vypracoval lokálně až na v úvodu zmíněného marketingového ředitele české a slovenské pobočky. V roce 2013 pak zamířil do Jihoafrické republiky, odkud řídil marketing pro 20 trhů v oblasti jižní a střední Afriky a ostrovů v Indickém oceánu. V roce 2016 se vrátil do Evropy, konkrétně zpět do Prahy, kde působil v rámci Whirlpool EMEA (Evropa, Blízký východ a Afrika) jako senior category manager a byl zodpovědný za katego- rie varné techniky, chlazení a myček nádobí za celý východní cluster, kam spadá 25 trhů. Do společnosti Samsung přišel na začátku letošního února a obsadil po- zici ředitele divize spotřební elektro- niky (head of consumer electronics), již do srpna loňského roku zastával Petr Kheil, nyní již generální ředitel Lenovo Czech Republic and Slovakia. S jakými plány a vizemi Ján Živný do korejské firmy přichází, zatím ne- tušíme. Nepochybně má díky svým bohatým zkušenostem co nabídnout. Velmi výrazně může dle našeho názo- ru z jeho nástupu těžit divize domá- cích spotřebičů Samsung, která na- příklad už delší dobu plánuje uvedení vestavných spotřebičů. Ján Živný by mohl s jejich (neustále odkládaným) „launchem“ pomoci. Konkrétnější informace plánujeme přinést v některém z příštích vydání magazínu SELL, kde s panem Živ- ným otiskneme obsáhlý rozhovor. Ján Živný mění dres. Po více než 20 letech opustil Whirlpool a nastupuje na vysokou manažerskou pozici v Samsungu Personální změny ve společnosti Whirlpool napříč Evropou nadále pokračují. Jednou z nich s lokálním přesahem je odchod někdejšího marketingového ředitele Whirlpool CZ/SK Jána Živného do společnosti Samsung. Bude v ní dohlížet na několik jejích divizí. Do začátku letošního roku pracoval pan Živný v Praze pro evropskou centrálu Whirlpool na pozici senior category manager. 6 NOVINKY JABLUM Czech otevírá novou pražírnu vstřícnou k životnímu prostředí Společnost JABLUM Czech se za deset let své existence velmi výrazně prosadila ve světě kvalitní a výběrové kávy. Mezi její největší počiny pat- ří otevření Kávového centra v Praze, jímž dokázala vytvořit místo k setká- vání všech, kterým káva učarovala. Nyní otevírá další Kávové centrum v Liberci, jehož součástí je nová pražír- na s technologií LORING Smart Roast i netradičně pojaté prostory pro degu- stace káv, školicí místnost pro baristy, showroom automatických kávovarů a alternativních metod či plně vybavený servis pro automatické kávovary. Rozšíření Kávového centra v Liberci umožní společnosti JABLUM uspokojit rostou- cí poptávku po kávě jak kon- cových zákazníků, tak i zá- kazníků segmentu B2B. A v čem je nová pražírna jedi- nečná? „LORING je synony- mem pro současnou absolutní špičku ve světě výběrové kávy. Nekompromisní kvalita upraže- né kávy je hlavním důvodem naší volby. Navíc díky patentované technologii LORING jsme schopni uspořit až 83 % energetických nákladů na pražení kávy. To pochopitelně znamená i nižší zátěž pro životní prostředí. V tomto duchu jsme budovali celý náš liberecký kávo- vý dům, jehož součástí pražírna je. Pro výrobu elektrické energie využíváme sluneční záření. Teplo vzniklé při pra- žení jsme schopni akumulovat pro ohřev vody. Chceme ukázat, že vyrábět velmi kvalitní kávy lze i ohleduplně k život- nímu prostředí,“ řekl nám k důvodům výběru nové technologie ředitel společ- nosti JABLUM Czech Petr Nývlt.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=