SELL: Leden-Únor 2018
14 REPORTÁŽ • VELETRH CES 2018 14 • Sell • Leden-únor 2018 Před nějakými 15 lety byl robopsík AIBO velkým technologickým hitem a ukázkou toho, co japonská firma Sony dokáže. Komerčně ale neuspěl, protože byl příliš drahý. Nová generace představená letos na CES bude stát „jen“ nějakých 38 000 korun. Robotický společník si bude postupně rozvíjet svou osobnost na základě interakce s lidmi. Oproti starším verzím má mnohem plynulejší a realističtější pohyby. Čínský Hisense nepatří v Česku mezi dominantní značky, ale už od roku 2016 u nás prodává své televizory a od roku 2015 některé modely dokonce vyrábí v továrně v Plzni. Kromě toho dodává na český trh i chladničky a pračky. Když se vrátíme k televizorům, je Hisense dle některých výzkumů trhu dokonce třetím největším producentem televizorů na světě a v domácí Číně je jasnou jed- ničkou. Nedávno se navíc firma dohodla s japonskou Toshibou, která má už delší dobu nemalé problémy, na převzetí její „televiz- ní“ divize. Do Vegas přivezl Hisense obrovské laserové televizory (zpětná projekce pomocí laserového projektoru) – a to již prodá- vané 80“, 88“ a 100“ modely i 150“ novinku. Samozřejmě ukázal novinky také v kategorii ULED (displej s kvantovými body a IPS panelem) včetně 75“ modelu s podporou hlasových asisten- tů (Alexa/Google) a standardu Dolby Vision. V Americe jsou elektrické koloběžky nebo různá kom- paktní dvoukolová elektrická vozítka skutečně populární. A to nejenom na veletrzích. Při návštěvě Santa Barbary nebo Los Angeles jsme jich v ulicích viděli spoustu jak na cyklostezkách podél plá- ží, tak v ulicích obou měst. Na CES jsme se proto zasta- vili u populární značky Ray- con, která dodává na trh jak hoverboardy, tak koloběžky nebo elektrickou minimo- torku, již můžete vidět na obrázku. Prodává se za 1 200 dolarů, dokáže jet rychlostí 32 km/h a na jedno nabití ujede necelých 50 km. Obě tradiční značky světa fotografie, Kodak a Polaroid, si každý pojí ze- jména s analogovou érou pořizování statických snímků. Na CES obě firmy ukázaly, jak chtějí zůstat ve fotosegmentu i v současném digitálním věku. Obě představily svá řešení pro pořizování a okamžitý tisk fotografií. Kodak vsází na přístroj v designu klasického kompaktu, přičemž zařízení může samo fotit nebo přijmout fotografie pořízené mobilním telefonem (horní fotka). Druhá varianta je určitě lepší, protože jím pořízené snímky byly vět- šinou přepálené a nedostatečně ostré. Polaroid se drží tradičního designu a fotografie pořizuje poměrně kvalitní (spodní fotka). Pro americkýWhirlpool není CES rozhodně tou nejzásadnější akcí na domácí půdě, protože domácí spotřebiče hrají ve Vegas nadále spíše druhé housle. Přesto v městě hazardu Whirlpool každý rok vystavuje. Z jeho expozice nám padla do oka hlavně novinka v podobě podlouhlé mikrovlnné trouby kombinované s odsavačem par. Instaluje se nad varnou desku nebo sporák. Jde o celkem chytré řešení, které ušetří v kuchyni nějaké to místo.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=