SELL: Březen 2018

Sell • Březen 2018 • 11 11 výrobků. Český nebo slovenský zákazník si pojí Samsung hlavně s telefony nebo televizory, ale často si neuvědomuje, že je tato značka také předním dodavatelem paměťových médií. Ať už jde o paměťové karty nebo vysoce výkonné SSD disky, které výrazně zrychlí běh operačního sys- tému počítače. A podívejte se na naši na- bídku monitorů pro hráče nebo řešení pro virtuální realitu. Samsung vyvíjí a vyrábí vpravdě převratné věci, a to i v segmen- tu domácích spotřebičů, kde září chlad- nička FamilyHub, propojující jednotlivé členy domácnosti, jejich mobilní telefony, tablety, televizory atd. Za podstatné také považuji, že konektivita zařízení včetně spotřebičů se netýká vždy pouze jednoho vlajkového modelu, jak je tomu u mnoha jiných výrobců, ale proniká do segmen- tu ve více produktech včetně těch cenově dostupnějších. Mnoho významných osobností z bran- že, s nimiž jsme hovořili, se shoduje, že váš příchod může být zásadní pro dal- ší rozvoj divize domácích spotřebičů Samsung. Někdo dokonce vnímá váš přestup jako symbolický signál toho, že asijské firmy obecně začnou být na zdejším trhu ještě aktivnější a budou dostávat tradiční značky pod stále větší tlak. Jak vnímáte aktuální pozici znač- ky Samsung na českém trhu, pokud jde o domácí spotřebiče? A na co se chcete zaměřit pro dosažení dalšího růstu? Na úvod bych ještě zdůraznil, že do spo- lečnosti Samsung nastupuji jako mana- žer, který bude přínosem pro všechny divize. Samsung si mě vybral primárně pro mé bohaté mezinárodní zkušenosti z mnoha trhů, nikoliv jako specialistu na domácí spotřebiče. Každopádně když se na ně podíváme blíže, určitě má tato divize Samsung prostor pro dynamic- ký rozvoj. A to ať už jde o produktové skupiny, kde nyní působí, tak o ty, které na českém a slovenském trhu zatím ne- pokrývá. Pro Samsung je jednoznačně zásadní prémiový přístup k jejich pro- deji a nabídka prémiového servisu zá- kazníkovi. Vždyť Samsung byl jedním z prvních na trhu, kdo až tvrdohlavě trval na beznámrazové technologii No Frost v chladničkách v době, kdy bylo toto ře- šení lokálnímu zákazníkovi cenově po- měrně vzdáleno. Jenže tím, že na něm tr- val a prosazoval ho jako jedinou možnou cestu, se také stal lídrem trhu v chladicí technice. Samsung tedy může stavět na své odvaze inovovat a předvídat, co zá- kazník bude chtít, ještě dřív, než to re- álně chce. Schopnost inovovat je tedy podle vás největší devízou značky. Jaké technolo- gie firma uvádí nyní a považujete je za podobně revoluční jako No Frost? Nápady přicházejí, mění postupně trh a občas dokonce mění systém fungování domácích spotřebičů. Narážím například na systém QuickDrive u našich nových praček. Jelikož ho velmi podrobně pre- zentujeme na následujících čtyřech stra- nách, řeknu jen to, že tento systém přináší podstatnou změnu mechanického a elek- tronického fungování pračky. Výsledkem je praní bez kompromisů při zkrácení jeho doby až o polovinu. Tyto typy ino- vací jsou teprve před námi, co se týká jejich rozšiřování. Samsung má ovšem sílu na to je prosazovat a prosadit. Když se podíváte na posledních 10 let a zkusí- te si udělat seznam výrobců technického zboží, kteří přišli s největšími inovacemi, Samsung bude nepochybně v jeho čele. A myslím, že v příštích 10 letech to ne- bude jiné. Spousta výrobců mluví o ino- vacích a nových technologiích, jenže má- lokdo jich může vyvíjet a uvádět v život tolik jako právě Samsung. Samsung dlouhodobě plánuje kom- pletaci nabídky domácích spotřebičů, především tedy komplexní portfolio vestavných modelů. Dokud ho nebude v Česku mít, nemůže být vnímán jako zcela mainstreamová značka v tom- to segmentu. Můžeme očekávat, že se kompletování nabídky posune v průbě- hu letošního roku vpřed? Připravit start prodeje vestavných spo- třebičů a vstup do toho segmentu je vel- mi složitou záležitostí. Ta myšlenka tu dlouhodobě je, to není žádné tajemství. Na vybraných evropských trzích jsou tyto spotřebiče v prodeji a sklízí úspěchy. K startu jejich prodeje v Česku a na Slo- vensku je potřeba velmi precizně připra- vená strategie a perfektní načasování. Je to zcela jiný trh než ten s volně stojícími modely. Vestavby se prodávají primárně jinými kanály, jejich obchodníci vyžadují jiný přístup a péči. Ve chvíli, kdy budeme na vstup vestavných spotřebičů Samsung perfektně připraveni, dojde k němu. INTERVIEW • JÁN ŽIVNÝ • SAMSUNG

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=