SELL: Květen 2018

SIKO letos proinvestuje  500 milionů a v Čimelicích otevírá novou centrálu Český dodavatel koupelen a kuchyní informoval letos v květnu, že v rám- ci letošních investic v celkové výši půl miliardy korun vznikla v Čimelicích nová administrativní budova o celko- vé rozloze 2400 m² na jediném patře. Součástí jsou nové kanceláře i nová prodejna s vystavenými kuchyněmi a koupelnami. Novinkou je také část věnovaná technologickým inovacím, které stále častěji pronikají do běž- ných domácností. Prodejna má plo- chu 1650 m². Původně chtěla firma pouze pro- vést rekonstrukci staršího zázemí, ale nakonec se rozhodla pro zcela no- vou stavbu, v jejímž areálu se nachází například i dětské hřiště. Cílem bylo plně integrovat novou budovu do cel- kového veřejného prostoru Čimelic. Stavba z pera Atelieru Kunc stojí na koncepci jednoho patra, kde pracuje celá firma včetně vedení. Nejde ov- šem o běžný „open space“. Součástí jsou i zóny pro odpočinek nebo sa- moobslužné „kavárny“ vhodné pro neformální jednání. Redakci SELLu toto pojetí sídla firmy s showroomem připomíná před dvěma lety otevře- nou novou centrálu BSH. Bosch posiluje svou pozici  v Africe, v Ghaně otevřel  nový showroom Německý výrobce BSH začal v posled- ních letech velmi intenzivně pronikat na rozvíjející se trhy v Asii, Jižní Ame- rice a Africe. Skrývá se v nich obrovský potenciál na poměrně dlouhou dobu, a tak není divu, že značka Bosch ne- dávno oznámila otevření svého prvního showroomu v západoafrické Ghaně. Na tomto trhu ovšem nejsou Němci žád- ným nováčkem, protože zde již v roce 2015 otevřeli vlastní zastoupení. Ješ- tě předtím vytvořili ve zdejším regionu základnu v nigerijském Lagosu. Přes- tože o Africe často čteme zprávy s ne- gativními konotacemi, faktem je, že v mnoha zemích poměrně rychle roste střední třída, která si může dovolit do- mácnost s modernějším vybavením, ja- kým jsou mimo jiné domácí spotřebiče. Foto: www.modernghana.com 52 iRobot rostl v prvním čtvrtletí o 29%, v druhé  polovině roku představí  produktové novinky Americký iRobot nadále platí za lídra v oblasti domácí úklidové robotické techniky a dokládá to i svými výsledky za první kvartál letošního roku, kdy se mu podařilo dosáhnout obratu 217 mi- lionů dolarů, což je v meziročním srov- nání stejných období růst o 29%. Firma také oznámila, že chystá v druhé po- lovině roku uvedení nových produktů, což v redakci vnímáme jako důležitou zprávu. iRobot totiž už poměrně dlou- ho nepřinesl žádnou zásadní inova- ci a jeho konkurenti, zejména korejský Samsung, jeho techniku aktuálně pře- konávají. Byť díky síle značky a dlou- hodobému renomé se to na prodejích zatím neprojevilo. Pokud si chce iRo- bot svou pozici nadále udržet, musí při- jít u svých robotů se zásadními inovace- mi, především zvýšit sací výkon. Samsung vidí potenciál pro další růst  v hlasovém ovládání spotřebičů Korejský výrobce velmi silně vnímá rostoucí konkurenci ze strany čínských firem, které začínají spojovat síly se silnými západními značkami. Kvalitní dílenské zpra- cování ze starého kontinentu spolu s moderními digitálními funkcemi z asijských vývojových laboratoří vytváří mix, který přitahuje stále více spotřebitelů. Samsung musí reagovat – recept na udržení svých pozic nebo dokonce jejich posílení v mno- ha kategoriích vidí v konektivitě a smart koncepci všech možných zařízení. Napří- klad v roce 2020 nechce mít ve své nabídce jediný domácí spotřebič, který nebude disponovat konektivitou a funkcemi spojenými s umělou inteligencí. Spotřebiče by měly podporovat i hlasové ovládání. Odhady totiž hovoří o tom, že do roku 2022 bude na světě 5× více domácností alespoň s jedním zařízením z kategorie „chytrá domácnost“ než v loňském roce. 52 • Sell • Květen 2018 EKONOMICKÝ BULLETIN

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=