SELL: Červen 2018

je tomu již 10 let, co na své stoly pravidelně dostáváte magazín SELL. Za tu dobu se hodně změnilo. Printová média často skomírají, smartphony ovládly svět a konzuma- ce informací probíhá stále častěji výhradně digitální cestou. Přestože máme poměr- ně vyspělou digitální verzi magazínu na našem webu, zůstáváme nadále věrni papíru. Proč? Protože newsletterů vám nepochybně chodí stovky, zatímco časopisů, které by zamířily v kanceláři přímo na váš stůl, minimum… Když přemýšlím nad našimi začátky, nemohu si nevzpomenout na jeden z jarních dnů roku 2008, kdy jsem na webu Syndikátu novinářů narazil na zajímavý inzerát. Jako tehdejší redaktor časopisů a webů o spotřební elektronice a počítačích jsem na něj rych- le odpověděl. Pozice šéfredaktora specializovaného magazínu o domácích spotřebičích zněla zajímavě. To si nemohu nechat ujít, říkal jsem si. Od toho dne už uplynulo víc než 10 let a připravili jsme více než 100 vydání SELLu. Počátky přitom nebyly vůbec jedno- duché. Magazín před mým nástupem vycházel už více než rok pod názvem Sell In Sell Out a neudělal si bohužel nejlepší jméno. Po nástupu jsem se proto rozhodl spolu s ma- ďarským vedením časopis přejmenovat, byť jsme nechtěli název měnit natolik, abychom se od problémů alibisticky distancovali. Sice jsem měl ve svých tehdejších 24 letech již šest let zkušeností z práce v médiích, ale bojovat se situacemi, kdy jste řekli název média a marketingoví manažeři z mnoha firem vám skoro odmítli podat ruku, nebyl nejlep- ší start. Kromě toho byl rok 2008 počátkem ekonomické krize a všechny firmy začaly záhy škrtat své rozpočty. Do projektu B2B časopisu, typu média před 10 lety v mnoha oblastech podnikání téměř neznámého, ke všemu s ne zrovna nejlepší pověstí, mnoho firem investovat nechtělo. Jednou z prvních vlaštovek byla dnes již neexistující společnost Ardo, nicméně prvním stabilním partnerem se stala společnost De’Longhi, jíž vděčíme skutečně za mnohé. Stala se jedním ze základních podporovatelů SELLu a tuto pozici nikdy neopustila. Zanechám už lehkého patosu vzpomínání a nechám vás raději listovat aktuálním číslem. VÁŽENÍ ČTENÁŘI, Lubor Jarkovský šéfredaktor

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=