SELL: Září 2018

mám za sebou opět týden strávený v Berlíně, z toho pět dní přímo na veletrhu IFA, kam jez- dím už deset let. Možná není od věci se trochu ohlédnout zpět za těmi roky a za tím, jak se v naší malé české kotlině změnilo vnímání tohoto berlínského dostaveníčka výrobců spotřeb- ního technického zboží. Vidím totiž propastné rozdíly v přístupu jednotlivých českých za- stoupení k veletrhu, byť mnozí postupně svůj rezervovaný vztah k cestě do Berlína přehodno- tili. Většina totiž jeví aktivní zájem se na veletrhu setkat a někteří naši redakci dokonce sami již několik let kontaktují – už jen kvůli tomu, že připravujeme jako jediní v Česku reportáž s výhradním zaměřením na segment domácích spotřebičů a je celkem logické se na veletrhu potkat, pohovořit o chystaných produktech a něco se o novinkách dozvědět. Zůstávají však i ti (byť bych je naštěstí spočítal na prstech jedné ruky), kteří veletrh v podstatě ignorují nebo se na něm z povinnosti zjeví na pár hodin bez valného zájmu o jakoukoliv činnost. Ono je to tak všude. V restauraci máte buď číšníka, kterého práce baví, a podle toho vypadá servis, nebo si jde prostě jen „odkroutit“ svoje a padla… A podle toho také vypadá servis. Stačí si všimnout mnohých zástupců firem a jejich pracovní apatie, která se mimochodem jasně projevuje i na zdejších veletrzích velkoobchodů, kde je zřetelně vidět, kdo má zájem dělat byznys, pracovat s trhem a neváhá dát do své práce něco navíc už jenom tím, že na místě tráví čas, rozmlouvá s obchodními partnery a ukazuje trhu své odhodlání. Z pražské kanceláře to jde o poznání hůř. Vyrazit na IFA, věnovat čas resellerům i technickým novinářům je podle mě stejně zásadní pro zástupce nějaké značky jako pro mě vyjet do Berlína připravit poctivou reportáž. Samozřejmě bychom mohli postahovat fotky z internetu, přečíst si o novinkách na zahraničních webech a v tiskových zprávách, tak nějak všechno splácat dohromady a, voilà, reportáž by byla na světě. Pevně věřím, že v našem sedmistránkovém výstupu v tomto čísle i nedávné kratší verzi člán- ku ve speciálu E15 uvidíte, že tímto způsobem v SELLu nepracujeme a pracovat nechceme. Mě osobně těší, že takto nepracují ani partneři našeho magazínu. Jen díky této symbióze a nadšení pro věc vám můžeme přinášet zajímavé rozhovory, články, prezentace a novinky z trhu. Příjemné čtení přeje VÁŽENÍ ČTENÁŘI, Lubor Jarkovský šéfredaktor

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=