SELL: Září 2018
42 • Sell • Září 2018 Do společnosti Whirlpool jste zamířil na stejnou pozici, z jaké jste v roce 2015 odešel. Situace na trhu i ve firmě se od té doby významně změnila. Proč jste se rozhodl vrátit zpět? Všichni na trhu vědí, čím si Whirlpool prošel. Když to zjednoduším, tak pro mě zaujímá práce pro společnost Whirlpool významnou část mého profesního živo- ta. Firma mi hodně dala a hodně jsem se toho v ní naučil. Nebudu přehánět, když řeknu, že jsem srdcem „whirlpoolák“, a samozřejmě mě netěšil ten obrázek, který se tu poslední dobou rýsoval. Cítil jsem proto určitou potřebu firmě něco vrátit, to je jeden důvod. Druhým je po- tom kolektiv a firma jako taková. Je to významný celosvětový hráč a ta pozice, v níž se nyní nachází, neodpovídá jejím možnostem a renomé. Váš návrat trh nepochybně vnímá také jako snahu současnou situaci zvrátit. Značka jako taková na to má sílu i do- statečně široké a kvalitní produktové portfolio. Na jaké oblasti se chcete za- měřit? Zde bych si dovolil být trochu zdržen- livější v odpovědi, protože jsme si asi všichni vědomi toho, že váš magazín čte celý trh včetně naší konkurence. Můj se- znam priorit je každopádně velmi dlou- hý. Obecně budeme prosazovat tradiční zásady obchodování, ergo slušnou a ote- vřenou obchodní politiku. Nestačí mít pouze dobré produkty, které máme, ale musíme je dobře propagovat, prodávat a zajišťovat jim plnou podporu od té pro koncové zákazníky přes prodejní a zákaz- nický servis. Obchodní partneři musejí cítit, že za nimi pevně stojíme. Myslím, že máme dostatek munice, abychom se vrátili na pozice, které jsme ještě v po- měrně nedávné minulosti drželi. Zejména od akvizice Indesitu probíhaly napříč celou Evropou včetně Česka ve společnosti Whirlpool velké personální změny. Nyní to vypadá, že etapa změn končí. Je tomu tak? Máte nyní stabilní a pevný tým? Personální otázka je i přes vámi zmíněné změny naší silnou stránkou. Máme vel- mi silný, fundovaný a kompetentní tým. Mluvím teď primárně za obchod, ale pla- tí to samozřejmě pro celé české a sloven- ské zastoupení. Na lidech, jejich loajalitě, profesionalitě a zkušenostech chci stavět v rámci naší obchodní politiky. Jsou jed- ním z nejcennějších prvků, které máme, jsou nástrojem pro dosažení úspěchu. Bez nich bychom mohli mít sebelepší výrob- ky, ale těžko bychom naši obchodní stra- tegii prosadili. Můj návrat pochopitelně vzbudil na trhu určitý zájem, nicméně nejde ani tak o mě, jako právě o celý tým, jeho schopnosti, a nakonec i výsled- ky, které jeho práce pod mým vedením a v kooperaci s ostatními odděleními při- nese. V minulosti se Whirlpool u některých nově uváděných produktů potýkal s horší dostupností a zpožďováním ná- běhu novinek. Podařilo se již tento stav napravit? Whirlpool si prošel obrovskou akvizi- cí. Spojování evropské dvojky s tehdejší čtyřkou je skoro nepředstavitelně složi- tý úkol, který se neobejde bez problémů a výzev. Po produktové a výrobní stránce šlo o extrémně náročné období a nemá smysl zastírat, že to Whirlpool zasáhlo. Na druhou stranu se stala firma akvizicí silnější a po skončení procesů slučování obou firem tuto sílu nyní ukáže. Všechny výhody akvizice bylo nutné implemen- tovat do trhu, aby mohla přijít fáze, kdy začneme ze spojení „Whirlpool–Indesit“ těžit po obchodní stránce. Intenzivně pracujeme na stabilizaci obou značek a plném pokrytí trhu. Budeme využívat i našich specifických a jedinečných vý- robků, které hledají na trhu těžko kon- kurenci, nebo ji vůbec nemají. Mám na mysli například naše 2metrové nebo Společnost Whirlpool prošla na starém kontinentu v posledních zhruba dvou letech obrovskými změnami. Akvizice konkurenčního Indesitu spustila proces spojování dvou velkých společností, který znamenal přesuny výroby, zefektivňování chodu, slučování výrobních procesů i vlnu odchodů, především zaměstnanců Indesitu. Není tajemství, že vše zmíněné vedlo k ztrátě určitých pozic společnosti Whirlpool, a to i lokálně v Česku a na Slovensku. Firma má nicméně po završení změn velký potenciál pro nastartování svého růstu a poslední čísla z trhu praček či chladniček, která měla možnost naše redakce vidět, to dokazují. O současné situaci s námi hovořil staronový obchodní ředitel české pobočky Josef Hegedüš, který se do firmy vrátil po třech letech letos v srpnu. Očekávání vzbuzuje velká. Vždyť předtím pro Whirlpool pracoval celých 17 let. Josef Hegedüš: Naším úkolem je dostat Whirlpool zpět na pozice, kterým odpovídá jeho globální postavení INTERVIEW • JOSEF HEGEDÜŠ • WHIRLPOOL 42
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=