SELL: Září 2018

Sell • Září 2018 • 43 70 cm široké vestavné chladničky. A mnohé další jedinečné produkty tu jsou a budou. Určitě máme co nabídnout a teď nastal čas to dobře a efektivně využít. Do budoucna pak nepochybně při- jde doba, kdy po stabilizaci značek Whirlpool a Indesit v jejich cenových segmentech přijde čas i na prémiovou kategorii, již v naší rodině reprezentuje značka Kitchen Aid. To ale samozřejmě není ještě aktuální. Na dostupnost vý- robků se budeme zaměřovat, protože je to klíčový faktor, jak získat tržní podíl. Je v zájmu celé společnosti Whirlpool se s tímto aspektem vypořádat. Problémy s dostupností vznikaly v nedávné minu- losti hlavně kvůli přesunům výrobních linek v rámci Evropy, což bylo součástí procesu akvizice. Změny byly ovšem nut- né, protože jsme po sloučení firem museli zefektivnit výrobní procesy. Které produktové kategorie jsou pro vás z hlediska prodejů stěžejní? A kde vidí- te větší prostor pro zlepšení a posílení? Všechny základní kategorie, jako je péče o prádlo, mytí, chlazení nebo vaření, jsou pro nás důležité. Aktuálně vidíme na- příklad velký potenciál v oblasti chladicí a mrazicí techniky díky naší nové genera- ci chladniček No Frost, pomocí níž jsme už svou pozici posílili a zaujímáme třetí místo na trhu hned za oběma korejský- mi značkami, a s novinkami v segmen- tu chlazení ještě zdaleka nekončíme. Ukazujeme, že naše výrobky jsou jedno- značně rovnocenným konkurentem. Po akvizici byly a jsou velkým tématem značky Hotpoint a Indesit, přičemž první jmenovaná by dle informací naší redakce měla postupně z trhu zmizet. Je tomu tak? Zůstanou na trhu pouze Indesit a Whirlpool? Budu upřímný, se značkou Hotpoint ne- počítáme. Jednoduše proto, že je její po- stavení v různých zemích včetně té naší na stejné úrovni jako v případě značky Whirlpool. Není vnímána jako značka prémiová a na trhu by se nám vedle sebe Whirlpool a Hotpoint tak trochu tlouk- ly. Nechceme nabízet stejné výrobky pod dvěma značkami, tudíž věnujeme veškeré úsilí odlišení portfolia značek Whirlpool a Indesit. Poslední roky se nesly ve znamení růstu celého trhu a dobré ekonomické situa- ce obecně. Přesto došlo, zejména v ně- kterých kategoriích, jako jsou sušičky prádla, k obrovské cenové erozi, která určitě převyšuje úroveň snižování cen jdoucím ruku v ruce se zvyšováním ku- sových prodejů. Jde skutečně o důsledek tvrdého konkurenčního boje? Nepřijde nám v redakci normální, aby sušička, která se prodávala ještě před několika málo lety za 25 tisíc, stála nyní 12 tisíc. Erozi cen obecně vnímám jako přiroze- ný proces. Když si porovnáme ceny spo- třebičů nyní a před 15 lety s ohledem na tehdejší a současné platy, musely by dnes stát pračky, lednice a další spotřebiče ně- kolikanásobně víc. V mnoha kategoriích, jako jsou myčky a poslední roky sušičky, se ale prodává mnohem víc. Když je ka- tegorie růstová, všichni jí věnují svou po- zornost, snaží se získat co největší tržní podíl a ceny padají. Některé poklesy jsou větší a nemusí se nám líbit, Whirlpool sám o sobě s tím ale nic neudělá. Od loňského roku se začaly v nabídce značky Whirlpool objevovat výrobky z takzvané „WCollection“. Na čem tato nová řada staví? A jakých produktových kategorií se týká? Novou řadu W Collection vnímám jako ideální nástroj k tomu, aby byl Whirlpool skutečně významným subjektem na trhu vestavných spotřebičů, a tato obsáhlá ka- tegorie je na listu mých priorit hodně vy- soko. Celá tato řada, nejen vestavné mode- ly, se vyznačuje konektivitou a unikátním sladěným designem do takových detailů, že mají například všechny stejný dotyko- vý displej se shodnou logikou ovládání a mnohé další. Použití aplikace je také zajímavé, protože si v ní můžete kupří- kladu vytvořit jídelníček na celý týden, jednotlivé suroviny receptů se vám přidají do nákupního seznamu a vy pak jen jdete obchodem a odškrtáváte si, co jste vho- dili do košíku. Receptů je v aplikaci za- tím asi 150, ty jsou samozřejmě v češtině i slovenštině a přibývají další. U trub bych zmínil nové teplotní sondy se 4 měřicími body pro větší přesnost a silnějším kabe- lem zajišťujícím větší oporu – nehrozí, že sonda v jídle výraznou změnou teploty v pečicím prostoru změní polohu. Nově také představujeme velmi zajímavé 45cm myčky, u nichž poprvé nasazujeme uni- kátní technologii vysokotlakých trysek PowerClean, plus přidáváme samostat- nou příborovou zásuvku. Na novinkách je jednoznačně vidět, že Whirlpool nezane- dbává vývoj a naopak do něj dlouhodobě významně investuje. Jen tak mimocho- dem, polovina všech výdajů naší společ- nosti připadá právě na vývoj nových pro- duktů. I proto jsem si jistý, že se v Česku a na Slovensku vrátíme na někdejší pozice. 43 INTERVIEW • JOSEF HEGEDÜŠ • WHIRLPOOL

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=