SELL: Září 2018
GfK Czech, oddělení Consumer Choices, kontinuálně monitoruje trh se zbožím dlouhodobé spotřeby v České republice a na Slovensku metodou panelového výzkumu. Jeho základem jsou pravidelně zjišťované údaje o prodejích konečnému spotřebiteli ze stálého reprezenta- tivního vzorku maloobchodních prodejen. Více na www.gfk.com/cz, případně kontaktujte Zdeňka Bártu, Consumer Choices Directora CZ&SK (zdenek.barta@gfk.com ). G fK - G rowth f rom K nowledge TRŽBY ZA SORTIMENT HOLICÍCH STROJKŮ A EPILÁTORŮ SE ZA PRVNÍ POLOVINU LETOŠNÍHO ROKU ZVÝŠILY MEZIROČNĚ 1 O 1 %. PŘÍRŮSTEK GENEROVALO VE SLEDOVANÝCH ODBYTOVÝCH CESTÁCH 2 PÁNSKÉ HOLENÍ, KTERÉ ODPOVÍDALO ZA 70 % CELKOVÉHO OBRATU TÉTO PRODUKTOVÉ SKUPINY. Zatímco dámské holicí strojky a epilátory skončily v meziročním srovnání první poloviny roku v záporných číslech, pánskému holení se dařilo. V součtu se však oba segmenty trhu dostaly k přírůstku v obratu jen těsně, přičemž za poslední roky – konkrétně od roku 2013 – šlo o relativně nejnižší tempo růstu celé skupiny za první pololetí. Podílel se na něm také silný minulý rok, ve kterém nárůst tržeb za prvních šest měsíců dosáhl k 17%, a především pro mode- ly laserových a IPL epilátorů nastavil pro následující období „laťku“ poměrně vysoko. Pánské holicí strojky vedou Na celkovém obratu 14 sledovaných skupin 3 malých domácích spotřebičů se v první polovině letoška skupina holicích strojků a epilátorů podílela téměř 8 % – svým výkonem však nedosáhla průměrného růstu sektoru, který se přiblížil k necelým 5 %. Pán- ské holicí strojky na českém trhu dlouhodobě obratově převažova- ly nad sortimentem pro dámské holení a epilaci – ačkoliv ten mu od roku 2014 postupně tržní podíl ubíral. Se svým podílem dámské strojky spolu s epilátory kulminovaly vloni – v první polovině roku zajistily 36 % hodnoty prodeje za celou skupinu holení a epilace. Pánské holicí strojky Poptávka po sortimentu pro pánské holení a zastřihování vousů včetně vícefunkčních sad se za první polovinu tohoto roku zvýši- la meziročně o 11 %, tržby stouply o necelou desetinu. Nicméně samostatné holicí strojky a strojky pro zástřih vousů skočily v čer- vených číslech, tahounem růstu byly především multifunkční sady a hybridní zastřihovače. Pánské holicí strojky zajistily zhruba polovinu celkového obratu sortimentu určeného mužům, necelou pětinu multifunkční sady, následovány s podílem hybridními zastřihovači a klasickými zastři- hovači vousů. Ve druhém čtvrtletí se zřetelně zvýšil podíl multi- funkčním sadám, za které v červnu zaplatili kupující v průměru 4 necelých 1 400 korun. V průměru se přístroje pro muže prodávaly v prvním pololetí 2018 za 1 200 korun. Dámské holicí strojky a epilátory Obrat za tyto přístroje se za první půlrok snížil meziročně o 14 % (a nižší byl v průběhu celého šestiměsíčního období), za- tímco obdobné srovnání před rokem skončilo ještě s přírůstkem ve výši 24 %. V průměru zaplatili spotřebitelé za tento strojek 2 tisíce korun, nicméně částku zvedaly přístroje pro laserovou/IPL epilaci, které se prodávaly průměrně za 9 tisíc korun. Ačkoliv před rokem tento segment vykázal zhruba pětinový nárůst, v letošním prvním půlroce se propadl 16 % do ztrát. Přesto pokryl z celkové hodnoty prodeje sortimentu pro ženy přibližně polovinu. S poklesem v řádu jednotek procent se v tomto roce v prvním pololetí potýkaly také epilátory (s průměrnou prodejní cenou 1 400 korun), které zazna- menaly ve stejném období před rokem zhruba 10% nárůst. 1 Meziroční srovnání znamená období I–VI 2018 vs. I–VI 2017. 2 Elektroprodejny, nespecializované prodejny (hypermarkety, Cash & Carry, obchodní domy, nespecializované čistě internetové prodejny a IT prodejny). 3 Sledované skupiny: kávovary, rychlovarné konvice, fritézy, kuchyňské roboty a mixéry, elektrické hrnce a pánve, zubní hygiena, zastřihovače vlasů, vy soušeče vlasů, kulmy, holicí strojky a epilátory, žehličky, vysavače, odšťavňovače/lisy, přístroje pro úpravu vzduchu. 4 Vážena počtem prodaných kusů. Zdroj: Zdeněk Bárta Consumer Choices Director CZ&SK, GfK Czech A+++ A++ A+ A HOLICÍ STROJKY A EPILÁTORY NA ČESKÉM TRHU PODLE GfK
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=