SELL: Září 2018

SKUPINA VÝROBKŮ • ELEKTRICKÉ ZUBNÍ KARTÁČKY • VYSOUŠEČE VLASŮ • PÁNSKÉ HOLICÍ STROJKY 54 Sektor péče o krásu je v rámci domácích spotřebičů takový zvláštní. Působí na něm sice spousta značek, ale jen několik hraje skutečně významnou roli. A v některých kategoriích, jako jsou zubní kartáčky, jsou vlastně jen dvě skutečně seriózní. U pánských holicích strojků jich není o moc více, pouze čtyři, z toho dvě jasně dominují. Do některých oblastí nově pronikají obchodní značky, jejichž cílem je využít aktuální popularity a růstu trhu v daném segmentu, aktuálně to platí hlavně pro zubní kartáčky. Zubní kartáčky jsou nadále v kurzu, fény si pohrávají s digitálními motory výrobky. Kvalitativně jsou jednoznačně mnohem blíže nabídce stabilních hrá- čů Oral-B a Philips než těm z drogerií. Nutno ještě podotknout, že zvýšená konkurence ze strany obchodních značek zaměřených na nízkou cenu dostává obě tradiční značky pod silný tlak a nutí je reagovat. Ať už dalším vývojem, inovace- mi, lepším příslušenstvím, nebo dalšími moderními funkcemi, jako je konektivita a skutečně komplexní mobilní aplikace, která pomůže zlepšit techniku či zamezí dráždění dásní. V konečném důsledku tak z těchto změn těží spotřebitel. Technologická bitva fénů na vlasy U vysoušečů vlasů je situace úplně jiná, protože na tomto trhu najdeme mno- ho značek a výrobců. Ti, pro něž jsou fény zásadním obchodním artiklem, se v posledních letech pokoušejí posu- nout spotřebitelskou nabídku blíž té pro- fesionální. Můžeme hovořit o nástupu AC motorů, nebo dokonce digitálních bezkartáčových motorů. Běžnější je i nadstandardní délka přívodních kabe- lů, která byla původně vyhrazena mo- delům určeným pro použití v kadeřnic- tvích. Zájem o technologie u fénů zvýšil hlavně britský Dyson, který uvedl na trh vysoušeč Supersonic s cenou přesahující 10 000 Kč. Pro mnohé cenovka mimo realitu ale vytvořila pro další značky na trhu prostor a šanci prodat své dražší výrobky, které jsou ve srovnání s fénem Dyson stále výrazně levnější. Dva bojovníci, dva sekundanti na trhu holicích strojků Pánské holicí strojky jdou spotřebitelé primárně vybírat buď u značky Braun, a to planžetové, nebo u značky Philips, frézkové. Tito výrobci se nebojí jít se svými top modely při uvedení daleko za hranici 10 000 Kč. Podobně si svých vý- robků cení i Panasonic, který ale nemá na trhu tak silnou pozici. Kvalitativně za dominující dvojicí ovšem nezaostává, přičemž vyvíjí a vyrábí pouze planžeto- vé modely. V nižším a nižším středním cenovém segmentu se drží dlouhodobě značka Remington, která hraje jak za tým frézkových, tak planžetových stroj- ků. Kusově jich neprodá málo, maržově je na tom samozřejmě u svého portfolia, v němž absentují drahé modely, o pozná- ní hůře. Kartáčková revoluce Na trhu elektrických zubních kartáčků působí dlouhodobě dvě vedoucí značky – Oral-B a Philips. Obě cílí na prodej v prodejnách s technickým zbožím, za- tímco nejlevnější sorta kartáčků mnoha rozličných více či méně známých značek se nachází v drogeriích. Jde ale o zcela jinou kategorii kartáčků a ty by nás do přehledu v časopise ani nenapadlo zařa- zovat. Poměrně nedávno se však na tom- to trhu začaly angažovat ETA a Sencor – rozhodnutí se kartáčkům věnovat přišlo celkem přirozeně s tím, jak stoupaly pro- deje těchto výrobků a dlouhé roky spící trh se probudil. Do přehledu jsme jejich zástupce zařadili, protože jak ETA, tak Sencor vybraly v Číně poměrně kvalitní 54 • Sell • Září 2018

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=