SELL: Říjen 2018
trh je dynamický organismus tvořený nespočtem buněk, které se rodí, spojují, rozdělují, množí i umírají. V blízké době nás čeká jedno zásadní spojení v podobě začlenění Candy Group do rodiny čínského obra Haier, které přinese bez nejmenších pochyb změny na evropském trhu domácích spotřebičů. Haier se nyní řadí po bok konkurenčního Hisensu ve snaze stát se relevantním hráčem v Evropě. Obě firmy zvolily po letech určitého přešlapování přímočarou a jednoduchou strategii. Místo toho, aby vysadily malý stromek, intenzivně o něj pečovaly, šlechtily ho a investovaly spoustu energie do jeho růstu, koupily každá pořádný vzrostlý strom a bylo hotovo. Nač čekat. Po chvilkovém nadechnutí přijde tlak, tlak na všechny velké tradiční hráče, pro které tyto stromy doposud nepředstavovaly až takový problém. S čínským kapitálem a technologickým fondem bude vše jinak. Přitom v případě Candy, musím se přiznat, jsem tento vývoj neočekával, tedy v dlouhodobém horizontu ano, ale ne teď. Nic mu nenasvědčovalo, takže když jsem na státní svátek 28. září mířil na odpočinkový víkend do Budapešti a vyskočil mi na displeji telefonu někde 100 km od města na Dunaji příchozí hovor se jménem „Jan Šach“, v první chvíli mě napadlo s lehkým zamražením jen to, jaký průšvih v právě vydaném čísle máme… Inu, má obava se (naštěstí) nenaplnila. Každopádně mě „generál“ zdejší pobočky Candy informoval o chystané akvizici. Hovořili jsme o ní spolu ještě později osobně, abychom vám v tomto vydání mohli přinést článek, který nebude pouhým strohým oznámením, jakými se zaplnily všemožné servery amédia krátce po oznámení akvizice, nýbrž analýzou situace.Myslím, že to od našeho magazínu očekáváte, a tak doufám, že stěžejní text čísla oceníte. Najdete ho na stranách 32 a 33. Příjemné čtení přeje VÁŽENÍ ČTENÁŘI, Lubor Jarkovský šéfredaktor
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=