SELL: Říjen 2018

62 62 • Sell • Říjen 2018 Společnost Solight Holding vznikla před necelými 10 lety, během kterých prošla poměrně rychlým rozvojem a stal se z ní významný distributor elek- troniky. Můžete v krátkosti shrnout základní milníky v historii? Od svého založení v roce 2009 jsme ušli dlouhý a úspěšný kus cesty, při kterém jsme kromě budování vlastní značky Solight přibrali pod svá křídla i distribuci mnoha světových značek. Mezi nejvý- znamnější milníky mohu uvést rok 2012, kdy jsme vyhráli výběrové řízení pořádané Britskou obchodní komorou při velvysla- nectví Velké Británie v Praze na distri- butora prémiové britské značky Dyson. Dále jsme ten samý rok začali spolupracovat se švédským Thule v distribuci zavazadel a v roce 2016 naši rodinu značek rozšířil další přední světový výrobce malých do- mácích spotřebičů, tradiční britská znač- ka Morphy Richards. Máte v plánu do budoucna ještě roz- šířit portfolio zastupovaných zna- ček? Nebo považujete aktuální paletu za ideální? Jakožto plně etablovaný a úspěšný dis- tributor globálních značek pro oba trhy jsme často oslovováni značkami, kte- ré by rády navázaly spolupráci, avšak vzhledem k našemu současnému vytí- žení pečlivě zvažujeme jakoukoliv další akvizici. Zmínil jste, že jste v roce 2012 získali výhradní zastoupení značky Dyson. S jakou vizí jste žezlo přebírali? A čeho se podařilo během těch posledních 6 let dosáhnout? Rok 2012 byl pro naši společnost zásadní díky úspěchu v již řečeném výběrovém řízení, do kterého jsme byli pozváni a které jsme i vyhráli. Věděli jsme, že je společnost Jamese Dysona technologický a inovační lídr v oblasti vysávání. Těšili jsme se, že se budeme moci spolupodí- let na růstu této společnosti na území České a Slovenské republiky. Již více než šestiletou spolupráci mohu shrnout jako úspěšnou, přičemž značka každoročně posiluje svůj tržní podíl a všeobecnou známost. Díky pozitivnímu vývoji ekonomiky v průběhu posledních let stoupal zájem o dražší a kvalitnější spotřebiče. Jak se to projevilo na prodejích vysavačů značky Dyson? Přece jen jde o výrobky, které jsou vysoko nad cenovým průmě- rem trhu. Vzhledem k cenovým posunům směrem vzhůru, které činila konkurence v prů- běhu letošního roku v kategorii vysá- vání, bych si dovolil s vaší poslední vě- tou nesouhlasit. Dyson sice patří mezi vyšší cenovou kategorii spotřebičů, avšak naše „entry modely“ začínají na 7 999 korunách, což je cena mno- ha dalších modelů ostatních zna- ček. Podstatné však je, že zákazníci začínají pociťovat rozdíly v kvalitě a komfortu vysávání, za které se nebojí připlatit. Celkově se nám v roce 2017 a roce letošním daří držet stabilní růst v desítkách procent, přičemž mezi nej- prodávanější modely patří naše vlajko- vé lodě Dyson V8 či Cinetic Big Ball Animal Pro 2. Dyson nedávno vyhlásil ústup od vý- voje síťově napájených vysavačů a za- měření své pozornosti výhradně na bateriově napájené modely. Je to nepo- chybně odvážný krok. Jak ho vnímáte optikou českého trhu? Není na něco takového příliš brzy vzhledem k tomu, James Dyson letos na jaře mnohé překvapil, když prohlásil, že už nehodlá investovat žádné další prostředky do vývoje tradičních síťově napájených vysavačů. Bláznovství? Nebo evoluce? Podle Michala Ištoka, jednatele společnosti Solight Holding, která zajišťuje značce Dyson u nás distribuci, určitě druhá z možností. V rozhovoru jsme se ale nevěnovali pouze slavnému výrobci vysavačů. Řeč přišla také na druhou britskou značku, již má Solight v distribuci – Morphy Richards. Michal Ištok: Sázka značky Dyson na akumulátorové vysavače je přirozená, v těch klasických už dosáhla technologického vrcholu INTERVIEW • MICHAL IŠTOK • SOLIGHT HOLDING

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=