SELL: Listopad-Prosinec 2018

11 Sell • Listopad-prosinec 2018 • 11 pozitivní. Od většiny konkurentů se od- lišujeme tím, že máme ucelenou nabíd- ku spotřebičů s konektivitou, nikoliv jen vlajkové lodi nebo výše posazené modely. A neustále nabídku rozšiřujeme. Jednou z největších výhod systémuHomeConnect je, že se můžete ke svým spotřebičům při- pojit opravdu odkudkoliv, zkontrolovat je a ovládat. Home Connect, jednoduše ře- čeno, znamená být propojený se svou do- mácností, protože naše řešení se netýká pouze spotřebičů, ale i dalších výrobků. Jde o otevřený systém, do něhož se může zapojit kdokoliv. Velmi důležitým téma- tem v tomto kontextu je pro nás samo- zřejmě ochrana uživatelských dat a bez- pečnost celkově. Dalším krokem v rámci technologie Home Connect je u nás na- startování spolupráce s lokálními dodava- teli potravin a podobnými službami, které už můžete využívat například v Německu. Co nabízí Home Connect koncovým zákazníkům v Česku vyjma kontroly a monitorování spotřebičů na dálku? Proč by měl prodejce doporučit právě váš systém? Většina našich spotřebičů je vybavena konektivitou, a to včetně kávovarů. On- line a offline pro nás není tématem ani zde. Propojujeme všechny spotřebiče, protože konektivita přináší vyšší uži- vatelský komfort. Home Connect není pouze o zjevném ovládání zařízení na dálku. Ano, můžete nechat připravit kávu z aplikace v telefonu, ale jaký to má smy- sl, když musíte stejně dojít ke kávovaru, vložit šálek a poté si nápoj vzít, abyste ho mohli vypít? Ne, Home Connect je primárně o získávání informací o da- ném produktu – kdy ho vyčistit, odváp- nit, doplnit. Jde o interaktivní údržbový systém, který nabízí vzdálený přístup i našim servisním technikům, pokud jim to uživatel umožní. Můžete kontrolovat statistiky používání spotřebičů, vytvářet nové programy, vyhledat pomoc a rady, jak se o daný spotřebič starat, jak odstranit konkrétní skvrnu nebo jak nejlépe vyprat daný druh textilie. Když dáte vše, co jsem teď jmenoval, dohromady, konektivita a vzdálený přístup začínají dávat smysl. Je tomu více než dva roky, co jste pře- sunuli své kanceláře na novou adresu. A především jste zde otevřeli své Brand Experience Center. Budovali jste ho s určitými vizemi. Podařilo se je reali- zovat? Přestěhování na novou adresu a otevření Brand Experience Center bylo nutností a sou- časně nejlepším rozhodnutím, jaké jsme mohli učinit. Našemu byznysu to významně pomohlo a pomáhá. A nikoliv pouze ve vztahu k obchodníkům, ale také koncovým zákazníkům, kteří sem často přicházejí pro radu. Většinou se ptají na prémiové spotřebiče a nové vybavení ku- chyně. Naši zaměstnanci jim mohou vše vysvětlit v rozsahu a způsobem, jaký není nikde jinde možný. Navíc se návštěv- níkům věnujeme individuálně a trávíme s nimi poměrně dost času. Centrum také významně zvýšilo kvalitu našich školení ob- chodníků, což nám ve výsledku pomáhá prodávat větší množství prémiových spotřebičů. V letoš- ním roce jsme zahájili také pra- videlná ukázková vaření, zamě- řená na praktické použití funkcí našich spotřebičů. Zákazníci tak mohou vidět spotřebiče a funkce v praxi a ochutnat, jaké dobroty lze s jejich pomocí snadno a rychle při- pravit. Celkově tedy Brand Experience Center obohatilo český trh. Věříme, že je naším úkolem a dokonce povinností vzdě- lávat zákazníky a zlepšovat úroveň celého trhu. Ústředním motivem našeho sdělení je, že zákazník nemusí zaplatit čtyřikrát tolik, aby získal něco navíc, něco lepšího. Stačí, když přidá několik málo tisícikorun, a ve své domácnosti pozná zásadní rozdíl. Jednou z vašich největších inovací na veletrhu IFA byla sušička Siemens avantgarde, která automaticky propla- chuje svůj filtrační systém. Jde o vývo- jový stupeň sušiček? Měli bychom tento systém očekávat do budoucna v cenově dostupnějších modelech? Všechny naše inovace se postupně posou- vají produktovým portfoliem do cenově dostupnějších modelů, ale nemohu vám sdělit přesný harmonogram nebo plán. Obzvlášť u tohoto systému. Všechna naše řešení filtrů u sušiček fungují dobře. Máme základní modely sušiček s filtrem Easy Clean. Pokud je zákazník ochoten investovat víc, můžeme mu nabídnout sušičku se samočisticím kondenzátorem, což je uživatelsky komfortnější řešení. A v tuto chvíli nejmodernější sušička z řady avantgarde, kterou jste zmiňoval, používá takzvaný Intelligent Cleaning System. Všechny sušičky, které vyrábíme, jsou kvalitní. Otázkou je pouze to, kolik je zákazník ochoten investovat. Loni jste se vrátili na trh s automatic- kými kávovary prostřednictvím značky Siemens a představili zcela nové pro- duktové portfolio. Není žádným tajem- stvím, že je v Česku celkem unikátní si- tuace, jelikož lídr trhu má více než 70% tržní podíl. Jaká je vaše strategie v této oblasti? A jaké máte cíle? Trh s kávovary je pro nás důležitý a my- slím, že jsme to jasně dokázali. Všechny spotřebiče si vyrábíme ze 100 % sami, což není na trhu běžné. Jsme velmi hrdí na naše mlýnky, které patří mezi nej- tišší na trhu. Obecně se stalo téma kávy v Česku velmi populární, lidé se zajímají o druhy a původ kávových zrn, místní pra- žírny, chuťové profily… Když si zákazník vybere do své kuchyně velké spotřebiče našich značek, je logické přidat i kávovar. Všechny spotřebiče bude moci kontrolo- vat a ovládat z jedné aplikace. Vlastní vý- roba, vysoká kvalita a technologie Home Connect, to jsou základní devízy našich produktů a důvody k jejich koupi. INTERVIEW • PER FUNCH • BOSCH & SIEMENS

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=