SELL: Listopad-Prosinec 2018
minulé vydání SELLu způsobilo kvůli mému článku o veletrhu Datart Expo nebývalý poprask, ačkoliv to nebylo naším záměrem. Jednoduše jsem jen napsal, co jsem jako novinář na vlastní oči viděl, místo toho, abych tupě převzal oficiální komuniké, jak učinila spousta jiných médií. Aktuální číslo nepochybně takto štiplavé nebude, protože letošní FAST Day splnil očekávání a přijela na něj spousta lidí. Zde nemá cenu žádnou senzaci hledat, a tak se v úvodníku čísla raději přesunu k mnohem zásadnějším otázkám. Z dlouhodobého hlediska jsou totiž nepochybně mnohem důležitější témata evropských či globálních akvizic. Například společnost Gorenje nedávno oznámila, že od ledna dochází na zdejším trhu k jejímu spojení se společností Hisense (to samé platí pro Slovensko), přičemž tým Hisense se bude integrovat do Gorenje, ne naopak. Je zřejmé, že mají Číňané rozum a postupují velmi obezřetně, aby fungující struktury, které zakoupili, nerozbili. Zdá se být zřejmé, že z nich chtějí těžit, využít know-how lokálních zaměstnanců, kteří znají zdejší kulturu, obchod, trh a vše s byznysem spojené. Na podobný scénář to vypadá také v chystané akvizici italské Candy ze strany Haieru. Poslední informace, které mám, hovoří o tom, že by v příštím roce nemělo v Česku dojít k žádným strukturálním změnám, a pokud nějaké později nastanou, lze očekávat scénář „Gorenje-Hisense“. Pro obě firmy i jejich zaměstnance jsou to určitě dobré zprávy. Jelikož držíte v ruce poslední letošní číslo, které jsme vypustili až v době adventu, rád bych zde poděkoval všem partnerům časopisu za dlouhodobou podporu a spolupráci. Velmi si v redakci ceníme hlavně toho, že jsme v úzkém kontaktu s většinou významných firem na trhu, které prostřednictvím našeho projektu intenzivně informují resellery nejen o nových a chystaných produktech. Příjemné čtení přeje VÁŽENÍ ČTENÁŘI, Lubor Jarkovský šéfredaktor
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=