SELL: Leden-Únor 2019

ROVATCÍM 13 Sell • Leden-únor 2019 • 13 Jak vnímáte současnou situaci ohledně náhlé změny v oblasti energetických štítků vysavačů? Co pro vaši firmu změna znamená? Marián Haluza Senior category manager BSH domácí spotřebiče To, že Soudní dvůr EU zru- šil nařízení o energetickém štítkování vysavačů a Evrop- ská komise se proti tomu- to rozhodnutí ve stanovené době neodvolala, považujeme za zásadní změnu situace na trhu. Kvůli neexistenci pře- chodného období jsme museli okamžitě reagovat, při- způsobit výrobní procesy i komunikaci našich výrobků. V tuto chvíli už v našich továrnách nevyrábíme žádné vysavače s evropskými energetickými štítky, odstraňu- jeme štítky ze zásob na skladě i z veškerých komuni- kačních a reklamních materiálů. Zároveň jsme připra- veni maximálně pomoci svým obchodním partnerům, kterým nabídneme aktualizovaný sortiment produktů. Obecně jsme však podporovali a schvalovali úmysl re- gulace, která má na trhu zajistit efektivitu, poskytnout spotřebitelům transparentnost a pomoci jim při rozho- dování o nákupu. Ve spolupráci s obchodními partne- ry proto nyní budeme hledat jiné cesty, jak zajistit co nejlepší přehlednost pro zákazníky i bez energetických štítků. Igor Pifka Produktový manažer Dyson Solight Holding Aktuální nařízení Evropského soudu rušící povinnost použí- vání energetických štítků je vý- sledkem právní námitky, kte- rou podala společnost Dyson proti Evropské komisi ohledně nařízení o energetickém ozna- čování vysavačů. Hlavním důvodem k podání námit- ky byla situace, kdy byl spotřebitel při svém nákupním rozhodování uváděn v omyl. Původní dobrá myšlenka zjednodušit spotřebitelům orientaci v nepřeberném množství výrobků vzala za své již v době svého vzniku. Způsob testování zcela opomíjel reálné používání vy- savače v domácnosti, které je výrazně odlišné od labo- ratorních podmínek. Efektivita vysávání či energetická náročnost se s plnícím se sáčkem či sběrným boxem sni- žuje, a tudíž se výsledek liší od deklarovaných hodnot uváděných na energetickém štítku. Vysavače společnosti Dyson využívají k separaci nečistot patentovanou cyklo- novou technologii a jsou známy svou snadnou údržbou. Použitá bezsáčková technologie Dyson zajišťuje nekle- sající sací výkon po celou dobu životnosti spotřebiče, navíc je maximálně ekologická a snižuje celkové nákla- dy uživatele. Josef Pos Obchodní ředitel Candy Hoover ČR Náhlé zrušení energetických štítků vnímám jako velkou kom- plikaci pro naši společnost ja- kožto jednoho z lídrů na poli prodeje vysavačů, pro celý trh s vysavači jako takový. Jsme prů- kopníci a lídři implementace ener- getických štítků u vysavačů nejen v České republice, ale i na Slovensku. Lokálně jsme investo- vali finanční prostředky v řádech milionů korun do zavedení, osvěty a vysvětlení koncovému zákazníkovi, co energetický štítek znamená a proč se podle něj má při výběru vysavače orientovat. Proto nás nyní přepadá jistý pocit zmaru. Nejhorší variantou, která mohla nastat, je právě okamžité zrušení energetického štítku bez jakékoliv možnosti přechodného období pro implementaci nové směrnice. Víme, že energetické štítky na vysavače se s určitostí znovu na náš trh vrátí. Nicméně po dobu, po kterou nebudou platit, a bavíme se o období jednoho či dvou roků, než vznikne nový energetický štítek, způ- sobí značnou dezorientaci a nemalé komplikace nejen pro všechny výrobce a dodavatele vysavačů, ale také pro prodejce a spotřebitele. Těžko odhadovat, jak se v tomto období trh zachová. Za značku Hoover vnímáme neoddiskutovatelnou pří- ležitost pro nastavení a budování trhu multifunkčních tyčových vysavačů, které nejsou energetickým štítkem zatíženy. Naše investice budou v následujících měsících směřovat právě do tohoto segmentu. Roman Šebl Sales manager Small Appliances Electrolux S možnou změnou jsme počíta- li, protože soudní spor ohledně štítků probíhal už delší dobu. Celá společnost Electrolux ale vyjadřuje politování nad tím, že byly energetické štítky vysavačů zrušeny, protože jsou potřebné ke zlepšení orientace zákazníků v nabídce na trhu. Nicméně nám samozřejmě nezbývá než se situaci přizpůsobit. Parametry vycházející z naří- zení o Eco designu však zůstávají, takže budeme nadále uvádět na trh vysavače s optimální energetickou účinnos- tí. Otázkou samozřejmě je, co lze očekávat za reakci od spotřebitele, kterému se za poslední roky vtloukaly do hlavy watty, pak 4A a nyní? Myslím, že dobrým směrem bude pokračovat v komunikaci úspory energie a tichos- ti, která je dnes vnímána jako velký benefit, a zákazníci touží po tichém vysavači. To je myslím dobrý směr, ve kterém chce pokračovat i naše značka. ANKETA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=