SELL: Leden-Únor 2019

17 Sell • Leden-únor 2019 • 17 SKUPINA VÝROBKŮ • ŽEHLICÍ TECHNIKA Už několik let za sebou píšeme o žehličkách jako spíše o stagnujícím trhu. Výjimkou byly dlouhou dobu parní generátory, ale dle posledních zjištění GfK ani ty loni nerostly (viz strana 25). Potěšující je alespoň to, že stoupaly prodeje dražších řešení. Žehlení netrhá rekordy, o dražší techniku ale zájem roste Nejen u nás, ale i v mnoha dalších zemích se lidé snaží najít způsoby, jak se vyhnout žehlení. Pomáhají s tím při správném nastavení sušičky prádla, zejména ty s parními funkcemi, popřípadě parní pračky. Nepopulární žehlení vytěsňujeme ze svých živo- tů také pořizováním různého oblečení či ložního prádla, které žehlení nevyžaduje. Přesto bychom žehličku nebo lépe parní stanici nezavrhovali. Důvodem není ani tak dokonalé vyhlazení prádla, ale výrazný pokles prací teploty za posledních deset pat- náct let, a to i pod 20 °C, kvůli kterému nedochází k eliminaci bakterií a roztočů během praní. Pokud nemá uživatel parní pračku, především tu, v níž vzniká opravdu horká pára v samostatném generátoru, nikoliv jen odpařováním z vany pod bubnem, je žehlička a především parní generátor nejsnazší cestou k hygienickému ošetření všech látek. Motivace zákazníků pořídit výkonnou stanici se sice mění, ale důvody, proč žehlit, nehrají velkou roli, pokud se zboží prodává. Výkonnějším parním generátorům se na trhu navzdory celkovému negativnímu trendu v sektoru žehlicí techniky dařilo, protože je s nimi žehlení nejrychlejší a nejsnazší. Nové kategorie se odhalují Vedle standardních výrobků, jakými jsou napařovací žehličky a parní generátory, posilují další, doposud okrajovější kate- gorie. Na jedné straně jsou to napařovače či unikání kombinace žehličky a napařo- vače, s níž přišel loni na podzim Tefal. Nejvyšší úroveň uživatelského komfortu pak nabízejí žehlicí systémy. Tímto ter- mínem jsme se v časopise rozhodli od nynějška nazývat pouze řešení, která kombinují žehličku, generátor a aktiv- ní prkno, kdy tyto tři prvky tvoří jeden celý produkt. Celosvětově je na tomto trhu tak trochu osamocenou jedničkou švýcarská značka Laurastar, která změ- nou distributora v závěru loňského roku zahájila mnohem aktivnější působení v Česku. Dokládá to i toto vydání SELLu. Jedinou adekvátní konkurencí pro Laurastar je u nás žehlicí systém Fashion- Master od německé značky Miele. Prostor v tomto produktovém přehledu jsme se rozhodli rozdělit mezi všechny popsané kategorie – napařovací žehličky, parní generátory, napařovače a žehlicí systémy. Najdete v něm tedy jak cenově dostupné výrobky pro širokou základnu spotřebitelů, tak zařízení, která sice pro- dejní rekordy nepochybně trhat nebudou, ale zase jsou maržově mnohem zajíma- vějším artiklem. Jsme v redakci zvědaví na data z trhu na konci letošního roku – nepředpokládáme, že by začal trh s žeh- licí technikou zázračně růst, ale velkou otázkou je, zda bude pokračovat rostoucí zájem o dražší výrobky.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=