SELL: Březen 2019
SKUPINA VÝROBKŮ • KÁVOVARY 24 Výrazný růst trhu kávovarů v roce 2018, zejména segmentu automatických strojů, mění českou kávovou mapu. Méně zdravé a méně kvalitní způsoby přípravy kávy Češi opouštějí. Díky vysokému uživatelskému komfortu vítězí automatické kávovary, ale roste i počet skutečných kávových entuziastů, kteří volí alternativní přípravy nebo si pořizují pákové modely. Kávostroje dobývají Česko. Národ opouští turka i instant Aby káva nepřišla o své aroma – doporučte zákazníkům dózy Airscape Ne do každého kávovaru se vejde celé balení 250 g kávy, které je asi nejvhodnější volbou pro domácí uživatele. Kapacitu na půlkilový sáček pak nemá zásobník snad žádného domácího automatu nehledě na to, že nebývá často dostatečně kvalitně utěsněn. Není proto vhodné do něj nasypat celý sáček i v případě, že všechna zrna pojme. Jak ale kávu skladovat, aby byla dobře utěsněna? Dražší volbou jsou vakuovací ná- doby, tou levnější speciální dózy. Naše redakce má již několik měsíců možnost používat výrobky americké firmy Planetary Design, konkrét- ně dózy Airscape se speciálním těsnicím víčkem a funkcí odsátí většiny vzduchu. Pokud máte zájem je svým zákazníkům nejen při prodeji no- vého kávovaru nabídnout, kontaktujte českého distributora, brněnskou firmu Penerini Coffee. Více informací na www.planetarydesign.cz Jednoznačně nejsilnější trh s automaty nadále ovládá italské De’Longhi s tržním podílem pohybujícím se okolo 70 %. Na významných pozicích pak následují Groupe SEB se značkou KRUPS, dále Philips, u něhož nemalá část trhu připadá znač- ce Saeco, již vlastní. Vysoká kvalita nové generace kávovarů Siemens zajistila posílení společnosti BSH. Švýcarská JURA se nadále výrazně soustředí na prodej přes specialisty, což je pro- dejní kanál, kde dlouhodobě významně posiluje své postavení. Další hráči buď oslabili, nebo mají před sebou spoustu práce. Trh sice výrazně roste, ale největší část z tohoto růstu si drží De’Longhi a dalším subjektům na trhu nedovoluje dosáhnout nějaké větší dynamiky. Zajímavé bude také sledovat současný vstup De’Longhi do kategorie pákových strojů s integrovaným mlýnkem, tedy seg- mentu, který prakticky celý ovládala značka Sage. Přestože ne- jde o objemově velký trh, pro De’Longhi je nepochybně otázkou prestiže na něm uspět. Díky síle své značky a nespočtu marke- tingových aktivit pro to má veškeré předpoklady. Kávovary na českém trhu podle GfK Tržby za kávovary dosahovaly po celé období od ledna do října roku 2018 hodnot dvouciferně vyš- ších než ve stejném období před rokem, v souhr- nu se ve sledovaných odbytových cestách zvýšily meziročně zhruba o 30 %. Nárůst zaznamenala na úrovni celé skupiny také průměrná cena, což od- ráželo především změny ve struktuře prodávaného Zdroj: Zdeněk Bárta Market Insights Director CZ&SK, GfK Czech % 9 % 2015 sortimentu, konkrétně výrazný nárůst podílu pl- noautomatů. Ty již odpovídaly za tři čtvrtiny cel- kového obratu za kávovary. V průměru se plnoautomatická espresa prodávala v období ledna až října za 11 800 korun, což bylo oproti předchozímu roku méně o 1 400 korun. Poptávka po plně automatizovaných espresech se meziročně zvýšila o 60 %, nejvýrazněji narostla u nejlevnější nabídky – do 8 tisíc korun. JURA ENA8 je na českém trhu Exkluzivní video interview s Jindřichem Palupou ze společnosti JURA a kompletní představení kávovaru https://youtu.be/AMEKBixj3Vk VIDEO
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=