SELL: Duben 2019

32 32 • Sell • Duben 2019 Kdy se začala Melitta Professional soustředit na oblast střední a východní Evropy? Řekl bych, že tak před 10 lety. Pozice značky je v každé zemi nadále jiná, ale my se věnujeme usilovně jedné společ- né věci – růstu. Máme pro něj velmi silné zázemí už jenom v tom, že letos značka slaví 111 let od svého vzniku a že má velmi silnou pozici na zápa- doevropských trzích. Uvedu jen jeden příklad. Zhruba 50 % všech restaurací McDonald’s v celém světě je vybaveno kávovary Melitta. Jak chcete takového úspěchu dosáh­ nout ve střední a východní Evropě? Pracujeme úzce s lokálními partnery, prezentujeme značku, její výrobky, ino- vace… V posledních třech letech jsme naše stroje dodali v těchto regionech do mnoha bank, hotelů, restaurací, ale i vel- kých řetězců, jakými jsou Ikea nebo Mc- Donald’s. Současně využíváme dalších úspěchů naší spo- lečnosti, jako je ku- příkladu partnerství s fotbalovým klubem Manchester Uni- ted. Zde bych chtěl zdůraznit, že klub nesponzorujeme, ale jsme jeho partnerem a dodavatelem ká- vového řešení, aby si jeho zaměstnanci i fanoušci dopřá- li tu nejlepší kávu. Dodali jsme klubu 67 profesionálních strojů a 130 domácích kávovarů, a to hned na několik míst. Od té doby stoupla během zápasových dnů spotřeba o zá- vratných 46 %! Na čem stojí vaše prezentace značky Melitta? Zaměřujeme se na tři oblasti. Za prvé to je kvalita kávy v šálku, potom nabíd- ka individuálních řešení pro velké firmy se specifickými potřebami a požadavky. Můžeme naše stroje upravit, přidat jim funkce, jednoduše řečeno je ušít na míru. A naším třetím pilířem je profesionální servis, protože nikdy neprodáváme ká- vovary Melitta na trzích, kde nemáme zajištěný kvalitní lokální servis. Jaké inovace jste v nedávné minulosti trhu představili? Naše kávovary umí například připravit cappuccino se speciální hutnou pěnou, již nazýváme jako „TopFoam“. Kávovar přidá po výdeji kávy na nápoje ještě hus- tou pěnu, přičemž ji lze připravit také za studena. To se hodí například při výdeji speciálních koktejlů a drinků, které naše kávovary nabízejí také. Melitta navázala úspěšné partnerství s Manchesterem United Během své služební cesty napříč Evropou zavítal do Prahy na pár hodin Daniel Springer, key account manager international ze společnosti Melitta Professional, která se zabývá vývojem, výrobou a distribucí kávovarů pro profesionální sféru. U šálku dobré kávy jsme si s ním povídali v sídle společnosti Espresso Professional, českého distributora kávovarů Melitta. INTERVIEW • DANIEL SPRINGER • MELITTA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=