SELL: Květen 2019
9 Sell • Květen 2019 • 9 INTERVIEW • LIBOR BAUER • SAMSUNG obchodně nastavená a rozhodně nedo- chází ke spojení marketingových roz- počtů. Naším cílem je spíše aktivně a dlouhodobě komunikovat onu prová- zanost naší nabídky. Plánujete s ohledem na rozdělení ob- chodních týmů v Česku a na Sloven- sku diverzifikovat také prodejní stra- tegie? Záměr rozdělit český a slovenský pro- dejní tým sleduje jiný zájem. Chceme být našim obchodním partnerům co nejblíže a těžit z možných produkto- vých synergií. A to nám nejlépe zajis- tí právě toto nové rozdělení. Celková strategie divize spotřební elektroniky se tímto v žádném případě nemění. Samsung se profiluje jako dodava- tel komplexních řešení pro celou do- mácnost. Jaké vidíte komunikační i funkční paralely mezi světem spo- třební elektroniky a domácích spotře- bičů? Samozřejmě optikou společnosti Samsung s ohledem na její produktové portfolio. Pro nás je velkým tématem, jakýmzpůso- bem komunikovat systém SmartThings pro dálkové ovládání a kontrolu chyt- rých výrobků na prvním místě. Na- ším cílem je českým zákazníkům na- bídnout takzvaný Smart Hub, což je kompletní řízení chytré domácnost. A je jedno, zda je centrem televizor, nebo třeba Family Hub chladnička. Jed- náme s centrálou, abychom tento systém v celé šíři do Česka a Slovenska přinesli. Jedním z mých cílů je v centrále vysvět- lit potenciál českého trhu v této oblasti a pevně věřím, že se to podaří. Před 15 lety nebrali japonští výrob- ci televizorů Samsung jako vážnou konkurenci a podcenili ho. Může se podle vás něco podobného opakovat v kategorii domácích spotřebičů? Vaše nejvyšší modely stojí přímo proti ne- malé části nabídky Miele nebo proti nejdražším řešením AEG. Naše firma má ty nejvyšší ambi- ce ve všech oblastech, kde je aktiv- ní. Hledíme ale současně s respektem na všechny značky, ať už jsou z Němec- ka, nebo z Číny. My musíme dlouhodo- bě a trvale budovat naši značku, usilov- ně pracovat na tom, abychom neustále přinášeli užitečné a praktické inovace. Nepochybně máme na čem pracovat, nicméně si dovolím říct, že za tu chví- li, co jsem v aktuální pozici, nevnímám Samsung jako méně inovativní než značky, které jste zmínil. V segmen- tu televizorů jsme lídr, což nám může pomoci růst také na trhu domácích spo- třebičů. Pokud má zákazník náš mo- bil a televizor a je spokojen, je to cesta k tomu, aby si koupil příští pračku nebo chladničku od nás. Důležité jsou také naše prémiové služby k prémiovým vý- robkům včetně odborného zapojení te- levizoru nebo chladničky. Jak vnímáte jednotlivé segmenty spo- třebního technického zboží a jejich specifika? Jelikož jsem začínal v IT, postupně přešel ke spotřební elektronice a nyní se dostal až k domácím spotřebičům, vidím rozdíly hlavně ve stabilitě těchto trhů a jejich „rychlosti“. V IT je všech- no extrémně rychlé, trh podléhá velkým výkyvům a i menší inovace s ním mohou zahýbat. Spotřební elektronika stojí ně- kde uprostřed. Domácí spotřebiče pova- žuji za trh nejstabilnější – dlouhodobě roste, i když pozvolna. Při každém rozhovoru se zástupcem společnosti Samsung se posledních ně- kolik let ptáme na to samé: Co Samsung a vestavné spotřebiče? Dočkáme se? Koncový zákazník vestavné spotřebiče chce. Vybavuje jimi novou i rekonstru- ovanou kuchyň a bez vestavby logic- ky ztrácí naše firma část zákazníků. Vestavné spotřebiče jsou proto součástí naší střednědobé strategie a nemůžeme je opomíjet.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=