SELL: Květen 2019

24 • Sell • Květen 2019 Na rozdíl od loňska se konal letos FAVIA Day za sychravého a studeného dne. Obavy, že snad nepří- zeň počasí odradí resellery před výletem do Prahy, se ale nenaplnily. Kolem poledne se sál v Chuchli zaplnil, především zástupci kuchyňských studií i nezávislými truhláři. Na místě jsme si ale všimli i Jaroslava Hrubého z Alzy nebo členů týmu Petra Hrocha z Mallu. V případě FAVIA Day se znovu potvrdila známá pravda, že méně je někdy více. Veletrh není největší ani nejpompézněji pojatý, naopak, jeho kouzlo tkví v jisté komornosti, nebo lépe řečeno „domácké“ atmosféře, v níž je jasně akcentován sociální rozměr celé akce. Hlavně pro menší podnikatele jde o jedinečnou příleži- tost, jak přímo promluvit se zástupci jednotlivých značek, popřípadě navázat nové obchodní vztahy. I proto FAVIA umožnila na své akci nově vysta- vovat firmám, jejichž zboží sama neprodává. Šlo o společnosti dodávající na trh například úchytky na kuchyňské skříňky, kování, zařízení na čištění vody a podobně. Jejich přítomnost ocenili v prv- ní řadě truhláři a nezávislá studia. Z podobných důvodů probíhala před výstavní halou prezentace aut značek Renault a Dacia, které si mohli ná- vštěvníci na místě vyzkoušet. Generální ředitel společnosti FAVIA pro náš magazín novinku okomentoval slovy: „Snažíme se naslouchat svým obchodním partnerům, a proto se pro ně snažíme na- jít vše, co potřebují, a vše, co hledají. Jsme si vědomi toho, že pro truhláře a kuchyňská studia je to jedi- nečná možnost v jeden den získat co nejvíce kontaktů a informací. Vzhledem k tomu, že mají dlouhodobě spoustu práce a zakázek, nemohou objíždět několik výstav a dealerských dnů. A tak přijíždějí mnohdy pouze k nám, protože vědí, že na naší akci najdou vše potřebné a vyplatí se jim ‚obětovat‘ jeden den práce.“ Jiří Svoboda (šestý zleva) a jeho početný tým společnosti FAVIA před otevře- ním bran veletrhu obchodním partnerům a zákazníkům. FAVIA Day 2019 Pražská Chuchle opět přivítala zejména menší prodejce, přijeli ale i zástupci velkých firem Už pošesté se konal veletrh jediného specializovaného velkoobchodu na vestavné spotřebiče v prostorách dostihového závodiště ve Velké Chuchli a stejně jako v předcházejících letech zájem obchodníků neopadl. Nově dokonce společnost FAVIA umožnila na akci vystavovat firmám, jejichž výrobky sama neprodává. Sama pak ukázala množství novinek v nabídce značky ELICA, jíž zajišťuje výhradní distribuci. Zcela nový stánek ukázaly značky ELICA a ELLECI, kde bylo k vidění 16 odsavačů a vybrané dřezy. U odsavačů nás zaujala indukční deska s integrovaným odsavačem NIKOLATESLA SWITCH v bílém provedení a s technologickou výbavou v podobě senzorů, které poznají sedm chemic- kých prvků. Na základě jejich rozboru optimalizuje deska výkon svého odsa- vače. Další perličkou byla varianta v podobě desky NIKOLATESLA LIBRA s integrovanou váhou a NIKOLATESLA PRIME, která patří mezi cenově nejdostupnější indukce kombinované s odsavačem. Nemalou pozornost přitahovala také nová expozice značky Whirlpool, která byla nejen větší, ale i designově zdařilejší. Nepochybně pomohla i obsahová stránka v podobě nastupujících vestaveb W Collection, čtyřdveřové americké lednice nebo navrátivšího se modelu Quadrio.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=