SELL: Květen 2019

42 42 • Sell • Květen 2019 INTERVIEW • MAREK SLOUP • SANA Značka Sana se rozhodně neřadí do hlavního proudu. Navíc je zajíma- vá tím, že má svůj původ přímo u nás v Česku. Můžete čtenářům v krátkosti značku, její cíle, zaměření, zkrátka její DNA představit? Značku jsme založili původně proto, že jsme nějakou dobu nosili v hlavě nápady, co by se dalo udělat líp i u těch nejlep- ších odšťavňovačů. Rukama nám prošla spousta přístrojů a tehdy na trhu nebylo nic, co by nemělo nedostatky. Ty jsme do- kázali odstranit a přivést k životu něco, co tu ještě nebylo. To, že bude mít Sana celosvětový úspěch, jsme si původně ani neuměli představit. Lidi zaujalo něco nového, něco kvalitního, co v elektru jen tak nenajdou, a ještě k tomu s královský- mi výhodami, jako jsou třeba desetileté záruky a servis zdarma. Odšťavňovače od nás jsou navržené s vizí výdrže na celý život, zákazníci si chválí pohodlí při používání a říkají, že je to jejich první odšťavňovač, který neskončil ve skříni. Se stejnou vizí jsme se pak pustili i do dalších produktů, jako jsou mlýnky na obilí a domácí pekárny. Zaměřeni jste tedy jen na několik pro- duktových kategorií. Čím konkrétně se vaše výrobky vymykají? Co nabízejí navíc? Jak jsem řekl, hlavně to, že jejich život- nost je násobně vyšší než u spotřebičů z běžné prodejní sítě. Dále pak poho- dlnost obsluhy. Dokud nemáte v ruce pořádný odšťavňovač, nevíte, jaké to je, když do sebe díly při skládání hladce za- padají nebo jak skvělá je mrkvová šťáva bez zbytků drti. Všechny naše přístroje mají něco navíc, jinak by nemělo smysl je vyrábět. Odšťavňovač Sana 707 je napří- klad prvním na trhu, ke kterému si mů- žete pořídit lis na olej. Je to dokonale pro- myšlené příslušenství. V pekárně si zase můžete nastavit jakékoli teploty, časy i fáze pečení, což vám dává nespočet no- vých možností. Ani to zatím žádná jiná pekárna neumí. Kde probíhá výroba spotřebičů značky Sana? U všech produktů máme přímé napoje- ní na továrnu a vždycky jde o ty nejlepší v dané kategorii. Odšťavňovače vyrábíme v Jižní Koreji a mlýnky v Rakousku. Jediná pekárna má smíšený původ, jednotlivé díly pocházejí z různých koutů světa, ale pro- gramování a kompletace probíhá v Česku. Kde všude výrobky aktuálně prodáváte? Produkty se prodávají téměř po celé Ev- ropě, ale ozývají se nám zákazníci z ce- lého světa. Proč by vás prodejci měli zalistovat? Ve světě, ale i u nás platíme za značku, která přináší revoluční pokroky v oblasti spotřebičů pro zdravou výživu, a věhlas jsme si zajistili i přátelským a spolehli- vým přístupem. Přístroje držíme skladem a máme k nim i náhradní díly, zajišťuje- me kvalitní a spolehlivý servis. A jako hlavní bych uvedl, že za značku Sana se lze koncovým zákazníkům zaručit proto- že produkty splňují, co slibují. Stěžejní jsou ve vaší nabídce nepo- chybně odšťavňovače. Jak se vám daří v těchto kategoriích? Dotkl se vaší cenové kategorie určitý negativní vývoj v oblasti prodejů těchto výrobků? Vím, co máte na mysli. Současná doba, kdy je trh neustále zaplavován množ- stvím levných výrobků, které napodobují ty prémiové, už naštěstí pomalu pomíjí. Říkám levných, ale vlastně levné nejsou. Za přístroj v chatrném provedení a s ne- dostatky ztěžujícími používání můžete dát klidně i pět tisíc. Ale spotřebite- lé už jsou informovanější a čím dál více z nich má špatnou zkušenost, takže na- opak registrujeme zvýšený zájem o dražší a kvalitnější produkty. Často k nám chodí lidi,kteřímělidomanějakýlevnějšípřístroj a v důsledku jeho nedostatků ho nepou- žívali. Říkají, že teď chtějí investovat do něčeho kvalitního, co se snadno používá a čistí. Taky jsou překvapeni, jak moc rozdílná je kvalita šťávy z našeho stroje, když ji ochutnají. Na koho cílíte s velmi specifickými vý- robky, jako je mlýnek na obilí nebo lis na olej? Kdo je primárně potenciálním zákazníkem pro takové zařízení? Tyto výrobky nejsou až tak specifické, jak si myslíte. Naopak je najdete v řadě běž- ných domácností a ne jen tam, kde žijí vy- znavači „bio-eko“ trendů. Jsou to všichni ti, kteří chtějí pečovat o své zdraví a zdra- ví rodiny, ale i ti, co už mají zdravotní potíže. Všem takovým záleží na kvalitě potravin a ztrácí trpělivost s nabídkou v obchodech. Je strašně těžké sehnat opravdu kvalitní pečivo, potažmo celo- zrnnou mouku, a to z toho důvodu, že po umletí začne okamžitě zvětrávat. Vita- miny a minerály ubývají, a než se mouka dostane k vám, uběhne i několik měsíců. Za tu dobu se změní i její chuť. Přitom umlít si doma mouku a ještě k tomu bezpracně je otázkou minut. Stejně tak je tomu v případě za studena lisovaných olejů. Třeba lněný olej žlukne rychlostí blesku a je výhodné vylisovat si vždycky jen tolik, kolik spotřebujete. Chcete svým zákazníkům nabízet výjimečné výrobky, u nichž nejde primárně o cenu? Kdo hledá mimořádně kvalitní dílenské zpracování a chce do vybavení své kuchyně investovat, může být cílovou skupinou pro výrobky české značky Sana. O její filozofii, historii, produktech i servisu s námi hovořil její zástupce pro Českou republiku Marek Sloup. Marek Sloup: Nedodáváme standardní spotřebiče. Kvalita zpracování, funkce i servis jsou u nás na nejvyšší úrovni

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=