SELL: Červen 2019
magazín SELL vstupuje již do 12. roku své existence. Loni jsme považovali za patřičné uspořá- dat k desátým narozeninám velkolepou oslavu a sezvat množství dlouholetých partnerů a pod- porovatelů našeho projektu. Letos slavíme komorněji dokončováním tohoto vydání, abychom chvíli vydechli a načerpali během naší drobné letní pauzy ve vydání trochu sil na ono pověstné „podzimní šílenství“. Když jsem se loni ohlížel za naší dosavadní historií, nemohl jsem opomenout transformaci mediálního trhu. Dnes naprostá většina z nás konzumuje informace prostřednictvím smart- phonu nebo počítače a zlatý věk tištěných médií je (velmi pravděpodobně) nenávratně pryč. Někteří z vás se mě občas během různých dealerských akcí nebo osobních jednání ptají, proč časopis nevydáváme už jenom na internetu. Pro nás by to logicky znamenalo značné zjedno- dušení a výrazné snížení nákladů. Přestože se SELL do digitální podoby dávno transformo- val, dokonce jsme spustili od letoška youtubový kanál a začali jsme embedovat videa přímo do elektronické verze časopisu, nemůžeme na print zanevřít. A to z jednoho prostého důvodu – řízená distribuce magazínu na nadstandardním papíře se prostě nedá nahradit. Ani news- letterem, který jsme letos také spustili – e-maily často neprojdou přes různé filtry, aplikace je hodí do spamového koše nebo je prostě ve změti desítek až stovek zpráv, které vám denně chodí, přehlédnete, obzvlášť pokud jde o newslettery. Ano, prošli jsme transformací – točíme videa, máme sofistikovaný digitální formát magazínu, rozesíláme na něj odkazy po e-mailu, používáme LinkedIn – přesto se tištěná verze do důchodu určitě nechystá. Spíše je naším cílem celý ekosystém SELLu, coby jediného média svého druhu na trhu, nadále rozvíjet a rozšiřo- vat o nové prvky při zachování těch tradičních prověřených a prokazatelně fungujících než je osekávat a nahrazovat. Velké digitální nadšení současnosti je pochopitelné a logické. Nesmí ale zase přesáhnout jisté meze, protože každý z nás se občas přistihne v situaci, kdy si i přes všechna ta digitální zařízení ve svém okolí řekne, že na těch pár poznámek bude přece jenom nejlepší tužka a papír. Příjemné čtení přeje VÁŽENÍ ČTENÁŘI, Lubor Jarkovský šéfredaktor
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=