SELL: Červenec-srpen 2019
30 • Sell • Červenec-srpen 2019 Do společnosti Whirlpool jste nastou- pila letos na jaře. Jak jste značku vní- mala v roli spotřebitele? Změnil se váš pohled na ni od vašeho nástupu? Jako spotřebitel jsem ji vnímala dlouho- době pozitivně a jako jednoho z lídrů na trhu domácích spotřebičů, ale neměla jsem ucelenou představu o jejím portfoliu. A to zejména o jejích inovativních technologi- ích a dalších přednostech konkrétních vý- robků. O to víc jsem nyní překvapena, a to jak paletou spotřebičů značky Whirlpool, tak značky Indesit. Uvědomuji si hlavně to, jak velký potenciál Whirlpool a Inde- sit mají a jak široké spektrum zákazníků mohou oslovit. Díky naší přítomnosti ve většině cenových segmentů jsme schopni oslovit téměř celý trh, což platí dvojnásob v současné ekonomické situaci. Whirlpool patří mezi nejvýznamnější výrobce domácích spotřebičů na světě. V posledních letech ale jeho pozici, ze- jména v regionu EMEA, oslabil určitý sled negativních trendů a událostí. Pro- jevilo se to samozřejmě i v Česku a na Slovensku. Jak vnímáte aktuální situaci z pohledu marketingu? A co považuje- te za nejdůležitější v rámci své pozice, pokud jde o opětovné navýšení tržního podílu? Máte pravdu a myslím, že my i naši ob- chodní partneři jsou si této situace velmi dobře vědomi. Za marketing bych řek- la, že nejdůležitější je získat zákazníky zpět. Whirlpool je známá značka, znají ji všechny skupiny zákazníků bez ohledu na dosažené vzdělání a věk. My jsme si tedy museli nastavit jasné a především správné cíle, abychom mohli srozumitelně komu- nikovat výhody našich výrobků. Musíme být přítomni v celém rozhodovacím pro- cesu od jeho začátku až do konce. Kon- covému zákazníkovi musíme vysvětlit hlavní výhody našeho řešení, a to tak, aby tyto výhody skutečně pochopil z hledis- ka každodenního používání spotřebičů a zjistil, že výběrem našeho řešení učiní správný krok. Klíčem je určitě konzistent- ní komunikace včetně úzké spolupráce s obchodními partnery nejen v oblasti obchodu, ale právě i marketingu. Lokálně došlo v posledních letech k vi- ditelné redukci portfolia aktivních zna- ček na trhu. Po akvizici společnosti In- desit jste ukončili distribuci spotřebičů Bauknecht a později pak i Hotpoint. Jak pracujete se současnou nabídkou, kde máte v hlavním proudu Whirlpool a pro cenově dostupnější segment Indesit? Ukázal se tento tandem jako optimální? Jsem přesvědčena, že je toto nastavení op- timální pro trh zdejší velikosti. Fragmen- tace celkově je už tak dost velká, takže z pohledu pozice značek a produktové na- bídky je kombinace „Whirlpool a Indesit“ ideální. Současná nabídka je velmi kom- plexní a má široký potenciál, který stojí na cílené segmentaci a optimalizaci port- folia obou značek. To mimo jiné vychází i z úpravy nabídky na základě ukončení značek Bauknecht a Hotpoint v Česku a na Slovensku. Každý marketér by rád pracoval s více značkami, nicméně jde o to se o značky správně starat, což ne vždy jde, pokud jich má firma na daném trhu příliš mnoho. Nehledě na to, že je to náklad- né. Whirlpool představuje širokou škálu možností v různých cenových kategoriích, vždy se zárukou kvality, užitečných bene- fitů, funkcí a zajímavého designu. Indesit pak obsluhuje nižší cenový segment a jeho spotřebiče jsou dostupné všem. Staví také na jednoduchosti, což dokládají například naše pračky „Push&Wash“, u nichž lze běžné denní praní spustit stiskem jednoho tlačítka bez jakéhokoliv nastavování. Již několik let se řeší situace ohledně su- šiček z produkce společnostiWhirlpool. Na jaře byly představeny novinky včetně modelů se samočištěním kondenzátoru. Posléze ale zmizely z nabídek obchodů i vašeho vlastního webu. S ohledem na blížící se sezonu se tedy musíme zeptat, jak to vypadá s naskladněním a uvede- ním novinek. V následujících týdnech uvedeme celé portfolio sušiček v řadách FreshCare+ a Supreme Care. A samozřejmě také pod značkou Indesit. Sušičky jsou designově sladěné s pračkami, takže si budou moci zákazníci vytvořit dokonale ladící sety. Na jaře představené modely se samočiš- Letos na jaře nastoupila do společnosti Whirlpool nová a současně důležitá posila na pozici marketingové manažerky pro český a slovenský trh. Miroslava Plánková si s námi během uvolněného letního setkání povídala více než hodinu o situaci na trhu, návratu společnosti Whirlpool na trh sušiček i klíčových novinkách včetně dalšího rozšiřování řady W Collection. Miroslava Plánková: Sušičky Whirlpool a Indesit se od září vrátí na trh. Novinky již máme na skladě INTERVIEW • MIROSLAVA PLÁNKOVÁ • WHIRLPOOL 30
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=