SELL: Červenec-srpen 2019

Sell • Červenec-srpen 2019 • 31 těním zatím uvádět nebudeme, nicméně připravená nabídka je natolik komplexní a kvalitní, že se mají zákazníci na co těšit. První modely už dorazily na naše sklady a od září budou běžně v prodeji. Obchod- níci už je mohou objednávat. Lze očekávat nějaké změny v komuni- kaci firmy v Česku a na Slovensku ve spojení s vaším nástupem? U značky Whirlpool, jak už jsem řek- la na začátku rozhovoru, nebude celkem logicky v naší komunikaci hlavním té- matem samotná značka. Soustředíme se na přednosti výrobků a jako svůj hlavní úkol vidím to, abychom je komunikova- li jazykem srozumitelným spotřebiteli. Pokud jde o Indesit, tam je situace jiná. Chceme se na něj zaměřit komplexněji a intenzivněji se mu věnovat jak z hlediska značky celkově, tak produktového port- folia. Chceme připravit kontinuální ko- munikaci, která značku podpoří a zákaz- níkům ji přiblíží. V oblasti onlinu je pro nás důležitá skutečně kvalitní prezentace výrobků, ať už jde o Whirlpool, či Indesit. Budeme se věnovat zlepšení našich webů i komunikačních kanálů v rámci platfo- rem našich partnerů. Jedním z největších témat v letošním roce jsou u vás postupně nabíhající no- vinky v rámci řady W Collection, která zasahuje jak do kategorie vestavných, tak volně stojících spotřebičů. Co celou řadu definuje? V čem je výjimečná ve srovnání se staršími generacemi vašich spotřebičů, případně konkurencí? Řada W Collection je a bude v našem portfoliu dlouhodobě klíčo- vá. Je pro nás podstatou pré- miového segmentu značky Whirlpool. Pod hlavičkou W Collection přitom nalez- nete v nabídce různé varianty v podobě několika řad včet- ně toho nejzajímavějšího pro ty nejnáročnější domácnosti. Celý ekosystém W Collection je definován dokonale sladě- ným nadčasovým designem, velmi pokročilými funkcemi v čele s technologií 6. smysl a vysokou kvalitou zpracování. Nechybějí zde ani tolik po- pulární pečicí trouby s funkcí vaření v páře. Na trhu ne zcela běžný je i soulad vestavných spotřebičů spolu s volně sto- jícími modely včetně kategorií, jako jsou pračky, chladničky nebo myčky. Stejné provedení displeje a stejné ovládací roz- hraní napříč všemi kategoriemi je opravdu unikátní. W Collection je a bude postup- ně rozšiřována a doplňována o nové mo- dely. Nyní například přicházíme s takzva- nou Black Fiber W Collection s neotřelou texturou povrchu a barevným provedením v matné černé. Spotřebiče dokonce získa- ly prestižní designová ocenění iF Design a Red Dot. Letos na jaře jste obměnili portfolio chladniček. Navíc jste se už loni vrátili do kategorie amerických lednic, zatím ve střední třídě. Celý projekt ale počítá s náběhem ještě vybavenějších a samo- zřejmě dražších variant. Kdy se jich do- čkáme? Segmentu chlazení se věnujeme dlouho- době a pracujeme na jeho komplexnosti, takže dokážeme reagovat na různé poža- davky trhu. Kromě beznámrazových led- nic celkově bych vyzdvihla naše unikátní 70 cm široké vestavné modely či ty s nad- standardní výškou 193,5 cm v případě ve- staveb a více než 200 cm u volně stojících modelů. Nabídka obsahuje i velmi úspěš- né třídveřové modely Quadrio a vámi zmiňované americké lednice, i když raději bych hovořila o čtyřdveřových s velmi ši- rokým chladicím prostorem. V tuto chvíli dodáváme na trh dva modely oceněné iF Design Award a Red Dot Design Award. Upozornila bych u nich hlavně na ex- tra nízkou hlučnost 37 dB(A). Příští rok pak přijdeme v této kategorii s ještě lépe vybavenými variantami s dávkovačem vody/ledu a dalšími prémiovými prvky. Celkově považuji naše portfolio chlazení za velmi kvalitní. Samotné výrobky jsou opravdu spolehlivé, takže v případě řady z nich poskytujeme až 20letou záruku na kompresor. Whirlpool patří do pomalu se roz- růstající skupiny firem, která nabízí kombinované chladničky s oddělený- mi chladicími okruhy. Vysvětlit jejich přednosti spotřebitelům ale není snad- né vzhledem ke složitosti a techničnosti tématu. Jak na to? V případě nabídky Whirlpool označuje- me tyto chladničky jako Dual No Frost. Naším cílem je oslovit zákazníka ještě v době, než vůbec novou chladničku chce kupovat. Jednou z cest je v něm vzbudit o technologii zájem například infor- mací, že dokáže taková lednice výraz- ně prodloužit čerstvost potravin. Jdeme ale také cestou videí, která jsou součástí popisů produktů online. Připočítejte školení prodejců, další rozličné mate- riály… Samozřejmě je to dlouhá a slo- žitá cesta, protože technologie jdou mílovými kroky kupředu a spousta zá- kazníků vlastně neví, co chce, protože v případěmnoha funkcí a inovací ani netuší o jejich existenci. Naším úkolem je jim je co nejjednodušeji a nejpřímočařeji před- stavit. Co Whirlpool a konektivita? V této oblasti jste v Evropě zatím méně ak- tivní. Americké spotřebiče ale již využívají například platformy Yu- mmly, kterou jste v roce 2017 koupili. Tamní aplikace tak nabízí kombina- ci ovládání/nastavení trouby spolu s konkrétními recepty a postupy. Jsem ráda, že jste se na konektivitu ze- ptal, protože jde pro nás o aktuální věc. V těchto dnech totiž interně finalizujeme vše potřebné pro představení naší aplika- ce obchodním partnerům i zákazníkům. V první vlně se týká především katego- rie vaření a řady W Collection. Aplika- ce pomůže zákazníkům snadno, rychle a zajímavou formou například vytvořit nákupní seznam, provede recepty anebo je s její pomocí možné zapnout předehřátí trouby. Také pomůže sestavit jídelníček na základě různých dietetických požadav- ků a nabídne recepty přímo s nákupním seznamem. Jazykem aplikace je prozatím angličtina, která, věříme, nebude v této kategorii žádnou překážkou. INTERVIEW • MIROSLAVA PLÁNKOVÁ • WHIRLPOOL 31

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=