SELL: Červenec-srpen 2019

Zubní hygiena na českém trhu podle GfK Tržby za elektrické přístroje pro zubní hygienu včetně náhradních kar- táčkových hlavic vykazují dvouciferné přírůstky. V rámci panelového trhu GfK, který nezahrnuje distribuční kanál drogerií, se za leden až duben le- tošního roku zvedly meziročně o necelých 30 %, ve stejném období před ro- kem nicméně narostly o více než 40 %. Přesto jejich letošní vývoj v hodnotě za první třetinu roku již nepřekonala ani jedna z dalších 13 sledovaných skupin malých domácích elektrospotřebičů, přičemž v součtu dosáhl sektor meziročního zvýšení obratu o 7 %. Zdroj: Zdeněk Bárta Market Insights Director CZ&SK, GfK Czech Z celkového obratu za skupinu zubní hygieny tvořily v první třetině letoška náhradní kom- ponenty 22 %, těžiště prodeje zůstalo i na- dále u elektrických kartáčků. Akumulátorové provedení samostatných kartáčků odpovídalo za dvě třetiny tržeb skupiny, jednotky procent vygenerovaly bateriové kartáčky a necelou desetinu zajistily zubní sprchy. Segment elektrických zubních kartáčků nastartoval svůj svižný růst už před pár lety. Dalo by se i hovořit o jakési renesanci těchto produktů, které jsou v obchodech přítomné už od devadesátých let. Přestože nadále jasně dominují dvě hlavní značky, Oral-B a Philips, v prémiové kategorii se o slovo hlásí i japonský Panasonic a v mainstreamu pak přední obchodní značky, jako ETA či Sencor. Elektrické zubní kartáčky jsou nadále nejvíce rostoucí skupinou SDA Stejně jako u holicích strojků se neustále vede debata, zda je lepší planžetová, či frézková hlavice, u kartáčků proti sobě stojí oscilační a sonická technologie. A stejně jako u strojků nelze říct, že jedna je lepší než druhá. Obě mají své výhody a nevýhody. Oscilační kartáčky, které reprezentuje primárně Oral-B, vytvářejí půlrotační pohyb své kulaté hlavice a mechanicky stírají plak ze zubů a dražší modely navíc pulzují, čímž dosahují velmi dobrých výsledků při odstraňování nejen plaku, ale i nežádoucích skvrn a jiného zabarvení na zubech. Většina indikuje přílišný tlak při čištění, kterého je potřeba se vyvarovat, protože rychlý pohyb kartáčků ve spojení s velkým tlakem nesvědčí dásním. Na toto se snaží dlouhodobě upozorňovat výrobci sonických kartáčků v čele se společností Philips. Kartáčky tohoto typu čistí zuby pomocí takzvaných sonických vibrací. Klasický pohyb hlavice, jaký děláme při čištění manuálním kartáčkem, spolu s proudem vody a pasty, za nímž stojí zmíněné sonické vibrace, pak zuby zbaví plaku. Sonické kartáčky jsou jednoznačně šetrnější, avšak méně účinné, pokud jde o bělení zubů. Zajímavé je, že značka Oral-B má ve své nabídce dlouhodobě i tyto modely, přičemž do Česka je ale uvedla až v loňském roce. Philips zůstává věrný výhradně sonické technologii. K oběma léty prověřeným systémům se postupně přidal ještě třetí, takzvaný iontový. Zde najdeme například některé modely značky Panasonic, které kombinují sonické hlavice s produkcí iontů likvidujících plak i skvrny. Další kategorií, která skýtá nemalý tržní potenciál, jsou ústní sprchy. Ty zůstávají nadále mimo světla reflektorů, ale jsou jednoduchou a rychlou cestou k vyčištění mezizubních prostor. • Sonický kartáček • 2 hlavice v balení • 5 režimů čištění • Pouzdro a nabíjecí stanice Od německé značky AEG jsme vybrali do přehledu sonický kartáček, který používá hlavice s vlákny Tynex DUPONT. Nechybí 2minutový časovač, nastavení 2 rychlostí a možnost výběru z 5 režimů chodu – zapnuto, čištění, citlivé zuby, masáž a vypnuto. Tělo kartáčku je vodotěsné a integrovaná baterie se dobíjí mocí indukční technologie. Kartáček je dodáván s dobíjecí stanicí, náhradní hlavicí a pouzdrem. AEG EEZS 5664 Dostupnost: v prodeji

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=