SELL: Říjen 2019
11 INTERVIEW • PETR EIBL • JINDŘICH PALUPA • JURA Partnerská společnost Coffee SCE bude dodávat pouze modely GIGA X, které vyžadují odbornou instalaci a komplexní servis přímo na místě u klienta. Zdaleka největší novinkou je ale vaše avizované stěhování do nových prostor, s nímž se pojí také otevření dlouho dis- kutovaného a plánovaného showroomu. Jaký koncept zvolíte? Půjde o něco po- dobného, jako má JURA ve Švýcarsku, kam jste nás před dvěma lety pozvali? PE: Očekáváme, že ke stěhování dojde nejpozději v květnu. Slavnostní otevření showroomu směřujeme na červen. Zvolili jsme pro projekt globální koncept znač- ky JURA – poslední takový byl realizo- ván nedávno v Johannesburgu. Určitě si také vzpomenete, že JURA otevřela loni showroom v Bratislavě, ale ten je trochu odlišný. V Praze totiž chystáme Hospita- lity Center švýcarského střihu, takže zá- kazníci a návštěvníci uvidí skrz skleněnou stěnu přímo do servisu. Hlavní prostor bude samozřejmě věnován expozici našich kávovarů, které budou všechny zapojené, takže si je zákazník bude moct vyzkou- šet, osahat a ochutnat z nich kávu. Po- chopitelně mu vše náš personál představí. Zákaznická část servisu bude obsaho- vat stůl, k němuž spotřebitele usadíme, a přímo před ním provedeme základní dia- gnostiku kávovaru. Jsem přesvědčen, že v rámci segmentu SDA půjde o zcela oje- dinělé a mimořádné prezentační a servisní zázemí. Dáváme si záležet a jdeme až do takových detailů, aby byl v showroomu akustický strop či světelné scény. Celé přízemí včetně servisu bude mít 330 m². V prvním patře pak budeme mít kance- láře. Určitě už mohu prozradit, že se bude naše nová centrála pro Česko nacházet na Poděbradské ulici v právě budovaném ob- chodním centru Ptáček a v budově s námi budou další prémiové značky. Zejména investice do Hospitality Cen- ter značí, že se značce JURA na českém trhu daří. Jak hodnotíte její dosavadní působení? A co budoucnost? PE: Od roku 2016, kdy vzniklo oficiální zastoupení coby dceřiná společnost ma- teřské firmy, neustále rosteme. Určitě tě- žíme z toho, že máme vlastní distribuci a nepoužíváme velkoobchody a velmi peč- livě vybíráme firmy, se kterými spolupra- cujeme. Hospitality Center by nám mělo pomoci hlavně v Praze, kde už je několik let v provozu na Budějovické JURA Store, který samozřejmě bude zachován. Praha má ale s ohledem na kupní sílu obrovský potenciál a JURA jako prémiová značka musí nabídnout nadstandard, k němuž nám pomůže právě Hospitality Center. Jsem přesvědčen, že se nám investice vrátí. Na jaře jste uvedli model ENA8. Máme z trhu zprávy, že se prodává výrazně lépe, než jste čekali. Je to tak? Můžete prozradit jak dobře? JP: Loni dominovaly naší nabídce v ka- tegorii cenově nejdostupnějších kávovarů stroje Micro 90 a A7. Druhý jmenovaný nadále prodáváme, ale ten první jsme na- hradili právě řadou ENA 8. Čekali jsme, že bude mít kávovar úspěch, ale přizná- vám, že nás poptávka nakonec překvapila. Zákazníky si získává tento model svým kompaktním designem, možností výbě- ru z více barevných variant a funkcemi, které nejsou u takto malých strojů běžné. Máme informace, že v cenové kategorii nad 25 tisícjsme již získali majoritní podíl na trhu, což asi před rokem či dvěma má- lokdo, včetně našich konkurentů, čekal. JURA se doposud primárně soustředi- la na prodej přes specialisty. Z velkých firem spolupracujete například s Alzou nebo Datartem. Dají se v této oblasti čekat nějaké změny? PE: Specialisté jsou naše jádro, což není žádné tajemství. Bez nich bychom ne- byli tam, kde dnes jsme, protože nám dali šanci a mnozí na nás dost vsadi- li. Nicméně s tím, jak roste potenciál e-commerce, spolupracujeme logicky s Alzou. Historicky pak s řetězcem Datart, který je pro nás také velmi dů- ležitý. Od října jsme ale spustili zcela novou spolupráci, a to se sítí Expert. Rozšíření o tohoto partnera nám za- padá do naší strategie i díky tomu, že má Expert pěkné prodejny. Vystavení a prezentace našich kávovarů právě zde je určitě dalším krokem vpřed. Na IFA jste nám také představili po- silu týmu, Terezu Burianovou, která se ujme role obchodní zástupkyně. Naznačovali jste v Berlíně, že její úloha se ale od běžného standardu bude lišit. Jak? JP: Naše nová kolegyně nemá na starost pouze samotný obchod, ale také servis pro naše partnery. Bude tedy pravidel- ně, maximálně v několikatýdenních intervalech, objíždět prodejny řetězců a zajišťovat maximální podporu. Ztratí se příslušenství? Bude potřeba něco doplnit k prezentaci na dané prodejně? Dovysvět- lit personálu? Tereza vše zařídí. Myslím, že takové služby pro prodejce v segmentu SDA nikdo v Česku nenabízí. Opět se dostáváme k tomu, že JURA musí a chce symbolizovat svůj švýcarský původ, pre- ciznost a prémiovou úroveň. Sell • Říjen 2019 • 11
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=