SELL: Říjen 2019

Už od chvíle, kdy byla oznámena akvizice značkyWMF, jsme v redakci očekávali, jakým způsobem se projeví na českém trhu. WMF zde totiž působila prostřednictvím několika distributorů, kteří měli mezi sebou rozděleny různé segmenty celkové nabídky. To je pochopitelně systém, který není ideální z pohledu „brand marketingu“ a propagace značky jako celku, ale pokud jde o byznys samotný. Změna v podobě převzetí domácího vybavení a spotřebičů a celkové zařazení značky WMF do rodiny Groupe SEB je tak zásadním předělem v její historii na tuzemském trhu. Díky zdejšímu oficiálnímu zastoupení francouzské společnosti se dočká WMF marketingové a obchodní podpory, s jakou nemohla doposud počítat a pracovat. Změna se už projevila tím, že výrobky WMF zamířily do nabídek tradičních partnerů Groupe SEB a začínají být zákazníkům na očích. Na dru- hou stranu nejsou opomíjeny ani specializova- né prodejny cílící na náročné domácí kuchaře a gastronomické nadšence. Příkladem může být in- ternetový obchod Chefshop s kamennou prodejnou v holešovické tržnici. Koncept úspěšné školy vaření Chefparade naše redakce v polovině října navštívila a prohlédla si zde velmi obsáhlou prezentaci výrobků WMF. Na podrobnosti, plány i produkty jsme se zepta- li přímo business development manažera WMF Jiřího Klimši. TÉMA A ROZHOVOR 36 36 • Sell • Říjen 2019 WMF vstupuje do nové éry i v Česku. Groupe SEB bude se značkou intenzivně pracovat Německá značka s více než 160letou historií patří mezi přední dodavatele vysoce kvalitních příborů a nádobí. V relativně nedávné době se k tomuto tradičnímu sortimentu přidaly i prémiové kuchyňské spotřebiče v kategorii SDA. Od roku 2016 patří WMF francouzské skupině Groupe SEB, která letos zahájila s touto značkou viditelnější a významnější aktivity. Jiří Klimša: Rozšiřujeme distribuci a v příštím roce budeme s WMF více vidět Značku WMF koupila skupina Groupe SEB už v roce 2016, ale výrazněji s ní v marketingu za- čínáte pracovat až nyní. Proč? V předcházejících dvou letech probíhalo množství interních procesů, které nebyly na trhu samozřejmě zaznamenatelné. Začlenění nové značky a celé společnosti do jiné je proces, kte- rý vyžaduje čas. Jen sjednocení informačních a řídicích systémů, některé změny v personální ob- lasti a logistice, která je do jisté míry stále pro některé výrobky WMF oddělena od ostatního sortimentu Groupe SEB, sladění obchodních modelů dříve odvis- lých od vztahů s místními distri- butory…, nebylo to zkrátka jed- noduché. Široké portfolio, které WMF právě prostřednictvím místních distributorů na trzích v Evropě nabízela, prošlo výbě- rem a zúžením, aby lépe odpo- vídalo budoucí přímé distribuci

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=