SELL: Říjen 2019
TÉMA A ROZHOVOR 37 zajišťované ze strany Groupe SEB. Start vlastního prodeje byl spojen s tím, že dokončení převzetí distribuce proběh- lo letos. A to je, společně s budováním nových prodejních kanálů, okamžik, kdy jsme mohli začít uvažovat o vlast- ní marketingové komunikaci a podpoře značky. Věřím, že pro další rok budeme pro spotřebitele i obchodní partnery ještě viditelnější. WMF působí v mnoha oblastech včet- ně profesionálních kávovarů. Vy ale budete (nejen) v Česku pracovat pouze s některými? Jaké to jsou? Ano, skupina WMF je přítomna ve více oblastech. Předně jsou to spotřební vý- robky pro domácnost, tak jak je známe a můžeme si zakoupit v běžné maloob- chodní síti. Za druhé profesionální kávo- vary, se kterými se můžete setkat v seg- mentu HoReCa, na čerpacích stanicích apod. Za třetí, v menší míře, i další vyba- vení pro hotely/catering. Nejen v Česku, ale i v dalších zemích, kde Groupe SEB působí, se aktuálně začlenění do naší skupiny týká právě spotřebního zboží. To odpovídá i současnému působení značek Tefal, Rowenta, Krups a dalších v maloobchodě, využívá znalostí Groupe SEB o trhu i její pozice v různých v pro- dejních kanálech a u jednotlivých prodej- ních řetězců. Kde vidíte největší potenciál WMF? Spotřební sortiment WMF je rozčleněn na dvě zásadní části. Tradiční, historic- ky známější a dosud stále větší a silnější je část nádobí a příborů. Celý tento seg- ment v rámci WMF rozdělujeme dále na 4 menší části, u nás nazývané „momen- ty“. Jsou jimi vaření (nádobí), příprava (nože a kuchyňské náčiní), stolování (příbory) a pití (karafy, servírování vína atd.). Na tomto sorti- mentu byla značka založena a je s ním nejčastěji spojová- na. Oproti tomu malé domá- cí spotřebiče jsou pro WMF takřka novinkou. První byly uvedeny na trh teprve asi před 10 lety, zatímco historie značky v oblasti nádobí sahá až do roku 1853. Je zřejmé, že celkový prodejní potenciál je v současnosti spojen právě s nádobím, ale rychlejší růst je na straně domácích spotře- bičů, jejichž podíl v celkových prodejích WMF v budoucnu poroste. Co je u značky WMF stěžejní? Jak by měl ji a její výrobky prodejce prezento- vat zákazníkům? Tak jako značka klade důraz na kvali- tu, provedení a zpracování výrobků, tak klade i důraz na způsob a styl prezentace v místě prodeje. Snahou je vždy vypadat jinak, odlišit se od „ostatního“ nabízené- ho sortimentu a prostřednictvím kvalitní- ho vystavení komunikovat i výjimečnost značky. Proto přicházíme do distribuce i s vlastním „nábytkem“ určeným jen pro výrobky značky, ať už jde o segment ná- dobí, nebo malých domácích spotřebičů. V případě prezentace nádobí klademe důraz na přítomnost všech „4 momentů“, které se vzájemně doplňují a dotváří im- age značky, i když jejich prodejní výkon může být rozdílný. Je zřejmé, že značka si své příznivce teprve hledá, ale ti, kteří už ji objevili, se k ní rádi vracejí. Kde se výrobky WMF aktuálně pro- dávají? V úvodu jste zmínil budování nových prodejních kanálů. Je značka v exkluzivní distribuci? Převzetí předchozí distribuce zahrnovalo především historicky daná prodejní mís- ta značky, jako jsou prodejny nábytku, designového a značkového vybavení do- mácností atd. K tomu od letošního roku přidáváme i prodejní kanály, v kterých je tradičně zastoupen sortiment Groupe SEB – například řetězce elektrospecialis- tů. Opomíjet nelze ani prudce se rozví- jející internetový prodej, ať už je spojen s výdejem v kamenných prodejnách, nebo s dodáním až domů. Exkluzivní distribu- ci neplánujeme, ale z principů a nároků, které klademe na vystavení v místě pro- deje, vyplývá, že vhodná prodejní místa budeme vyhledávat než jen plošně pokrý- vat. Řídíme se heslem raději méně, zato kvalitně. Jak chcete se značkou pracovat s ohle- dem na portfolio Tefalu? Chápeme, že WMF se soustředí na prémiový seg- ment, ale přesto si v některých oblas- tech mohou s Tefalem konkurovat. Nemyslím, že by si výrobky WMF s ostatními výrobky našich značek Tefal, Rowenta či Krups konkurovaly, a pokud ano, tak ne přímo. Už kvůli jiným ceno- vým hladinám, ale i rozdílnou komuni- kací, částečně také distribucí, i když tam, jak jsem popsal, se mohou značky v bu- doucnu častěji potkávat právě díky našim aktivitám. Ale také sortiment a kategorie výrobků WMF jsou často rozdílné od jiných značek Groupe SEB, proto bude WMF pro naše obchodní partnery na- opak vítaným oživením. Jaké máte s WMF plány pro rok 2020, pokud jde o obchodní nebo marketin- gové aktivity? Rok 2020 bude jistě rokem růstu, nejen našeho, ale i našich obchodních partne- rů. Na trh přineseme několik novinek už na jaře, další pak v druhé polovině roku. Podobně jako letos nabídneme i tema- tické a sezonní výrobky. V komunikaci směrem ke spotřebitelům budeme kon- zistentní s přístupem nastaveným letos, tedy především využití tisku a digitálních médií, ve kterých se objeví jak výrobky ze segmentu nádobí, tak malých domácích spotřebičů.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=