SELL: Říjen 2019

Sell • Říjen 2019 • 41 INTERVIEW • ROY NAAMAN • SODASTREAM 41 SodaStream je vedoucí značkou na mnoha trzích. Jsme si vědomi třech hlavních důvodů, proč vsadit na váš produkt. První má ekonomický rozměr, druhý ekologický a třetí, řek- něme, logistický. Jak se změnila motivace zákazníků pořídit si SodaStream v průběhu posledních 10 let? Máte pravdu, je zde určitě několik pilířů, na kterých náš pro- dukt stojí. Prvním je pohodlí, můžeme říct tedy i logistika. Díky SodaStreamu se už nemusíte tahat s těžkými lahvemi. Navíc si připravíte jak čistou perlivou vodu, tak perlivou vodu ochucenou. Tyto aspekty v naší komunikaci dříve dominovaly. Postupně ale převzal vedoucí roli druhý pilíř, jímž je pochopitelně ekologie. Pro zákazníky je aktuálně mnohem důležitější než kdy dřív. Naše výrobky sice také používají plasty, ale nejde o plasty na jed- no použití. Lahev můžete používat velmi dlouhou dobu, během které běžná rodina použije a vyhodí zhruba 3 000 jednorázových lahví. SodaStream tedy jednoznačně přispívá k redukci jedno- rázového plastového odpadu v domácnostech, které si náš vý- robník pořídí. Pochopitelně také ušetří lidé nemalé finance tím, že přestanou kupovat předraženou balenou vodu. A ještě bych zmínil jeden pilíř – je jím zdravý životní styl, který podporujeme v podobě dodržování pitného režimu. Loni se stal SodaStream součástí společnosti PepsiCo. Má tato akvizice nějaký vliv na váš marketing, vývoj produktů nebo sirupů? Nazval bych celou transakci spíše jako partnerství, protože jsme součástí velké skupiny, ale zůstáváme věrni našim původním myšlenkám a filozofii. Máme nyní přístup k obrovskému množ- ství informací v oblasti marketingu i vývoje, což nám otevírá nové možnosti v expanzi. Konkrétně se to projeví například na nových příchutích využívajících slavných značek, jako je Pepsi nebo 7UP. Začlenění do struktur společnosti PepsiCo vám umožňuje vstoupit postupně na desítky nových trhů. Kde působíte nyní? A můžeme očekávat další expanzi? Aktuálně jsme aktivní na přibližně 50 trzích. Ve většině případů formou vlastního zastoupení. Zde v Česku prostřednictvím společnosti FAST ČR, což považujeme za velmi úspěšné desetileté partnerství. Ostat- ně proto jsme sem nyní přijeli – společně oslavit onu deká- du spolupráce. A také před- stavit novou kategorii lahví „Voda s sebou“, které nejsou určeny pouze pro výrobní- ky perlivé vody SodaStream, ale lze v nich nosit svůj ob- líbený nápoj v podobě vody z kohoutku jakkoli ochucené nebo čerstvě vymačkané šťávy z ovoce kamkoli s sebou, do práce, na cvičení, na procház- ku atp. Jdeme s ní vstříc všem, kteří chtějí omezit používání jednorázových plastů, s nimiž se potýká celý svět. Co se týče expanze na nové trhy, je plánována a na jednotlivých projektech se samozřejmě pracuje. Máte připraveny nějaké další novinky kromě nové kategorie lahví „Voda s sebou“? Novinkou, která je dostupná zatím pouze ve dvou zemích, a to v Česku a Nizozemsku, jsou naše sirupy s 50% podílem ovo- ce, navíc dodávané ve skleněné lahvi. Zatím je máme v pěti pří- chutích a reakce jsou na ně skvělé. Česko jsme zvolili jako jeden z trhů pro start prodeje, protože zde má SodaStream velmi silné postavení, a to i díky široké distribuční síti. Bombičky SodaStream s potravinářským CO 2 plynem si můžete vyměnit na více než 2 500 výměnných míst. Dále uvádíme na český trh k 30. výročí sametové revoluce originální design litrových lahví SodaStream. Sada 3ks tlakových nápojových lahví v červeno-modro-bílém provedení se symboly sametové revoluce je určena pro perlivou i neperlivou vodu. Novodobá reinkarnace slavného výrobníku sodovky, který se nacházel za komunismu v nemalé části československých domácností, nese jméno SodaStream. Tato značka je dlouhodobě jedničkou nejen na zdejším trhu a odolala i nástupu různých konkurenčních projektů. V Praze koncem září slavila 10. výročí, jehož se mimo jiné zúčastnil i Roy Naaman, viceprezident společnosti. Ve svém nabitém programu si našel chvíli, aby s námi pohovořil. Roy Naaman: SodaStream má v Česku mimořádnou pozici. Nové sirupy s 50 % ovocné šťávy jsme uvedli zatím jen zde a v Nizozemsku

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=