SELL: Listopad-Prosinec 2019
ROVATCÍM 12 12 • Sell • Listopad-prosinec 2019 Letošní podzim je skutečně ve znamení personálních rošád a změn. Ať už je to odchod Jána Živného ze společnosti Samsung (viz strana 10), přestup Dušana Holce do BSH ze společnosti Whirlpool, kde ho nahradil někdejší manažer Samsungu Ondřej Ťapušík, nebo nedávno proběhnuvší změny v Amica. Pokud jde o tuto společnost, nadále samozřejmě platí v zářijovém vydání ohlášený nástup Milana Juránka, nicméně vcelku rychlý a neočekávaný odchod Lukáše Metelky přinesl povýšení Jakuba Říhy. Ten naši redakci o situaci osobně informoval a v rozhovoru mimo jiné zmínil, že bude hledat další posilu pro svůj tým. Jakub Říha působí na trhu s domácími spotřebiči už od roku 2012, kdy nastoupil do společnosti Indesit Company jako sales support. Později pracoval na pozici manažera klíčových zákazníků až do akvizice italské firmy ze strany americké společnosti Whirlpool. Přestože nemalá část původního „Indesit týmu“ Jana Šacha následovala svého šéfa do firmy Candy Hoover, Jakub Říha zamířil jinam, a to do Amica, kde měl opět na starost klíčové zákazníky. Od roku 2016 mu ještě přibyly povinnosti produktového manažera, kterým byl až do letošního listopadu. Jakub Říha nově generálním ředitelem Amica. Na trhu proběhly i další personální změny Zásadní novinky týkající se společnosti Amica jsme na stránkách SELLu rozebírali naposledy v září. Uběhly sotva tři měsíce a ohlášené informace neplatí, tedy ne úplně. Z firmy totiž v listopadu odešel její dlouholetý šéf Lukáš Metelka, na jehož pozici se přesunul Jakub Říha. Tři otázky magazínu SELL pro Jakuba Říhu Jaké před sebou vidíte největší výzvy v roli šéfa společnosti Amica? V první řadě musíme zapracovat na produktové i obchodní stránce, abychom zajistili kontinuální servis pro naše obchodní partnery. Kapacitně již máme tým kompletní, takže je nyní potřeba nastavit správně nové procesy a efektivně rozložit síly do všech oddělení. Pro příští rok je jasný cíl, a to posílit pozici značky Amica na trhu. Především v kategorii vaření, kde jsme již v letošním roce uvedli novou řadu trub X-type s unikátním systémem Open-UP. Nicméně potenciál vidím i v dalších produktových skupinách, jako je chlazení, praní a mytí nádobí. Jaké budou vaše první kroky v roli generálního ředitele z hlediska strategie v příštím roce? Nejdříve se chci setkat s co nejvíce partnery a ujistit je, že směr, kterým jsme se poslední roky ubírali, nedozná zásadních změn. Zajištění stability a kontinuálního přístupu ve všech směrech je velice důležité pro nás i naše zákazníky. I když pozici produktového manažera opouštím, chci zůstávat v blízkém kontaktu s tímto odělením, protože portfolio produktů a výjimečný poměr cena, výkon a kvalita je pro naši společnost zásadní. A tuto strategii budeme nadále udržovat. Současný řetězec změn, které nakonec vedly k vašemu povýšení, má vliv i na další pozice ve společnosti Amica. Jak bude váš nový tým strukturálně vypadat? Amica si vždy zakládala na jednoduché, přímé a vlastně i ploché struktuře, kdy se celý tým podílí na zásadních rozhodnutích, takže dosahuje rychlých a efektních řešení, která v korporátním světě nejsou možná. V uplynulých týdnech jsme intenzivně řešili uvolněnou pozici produktového manažera a mohu s radostí oznámit, že se nám ji podařilo velice rychle obsadit. Věřím, že v tomto složení bude vše stoprocentně fungovat, jak jsem popsal. TÉMA
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=