SELL: Listopad-Prosinec 2019

22 • Sell • Listopad-prosinec 2019 22 Vaše společnost působí v oblasti e-commerce už přes 20 let, ale v Česku ji zná mimo branži zatím málokdo. To by se mělo postupně změnit. S čím na zdej- ší trh přicházíte? Na čem stavíte svůj ob- chodní model? Kelkoo je jedním z průkopníků služby srovnávání cen v Evropě. Díky působnos- ti ve 26 zemích je Kelkoo srovnávačem cen s unikátním mezinárodním přesa- hem a umožňuje internetovým prodejcům snadno proniknout na zahraniční trhy. O kvalitě české e-commerce slýcháme na poli evropské e-commerce velmi často. Proto nás těší, že můžeme nově propago- vat produkty českých e-shopů zákazní- kům u nás, ale i v zahraničí. V Česku fungují různý cenové srovná- vače, ale pozice serveru Heureka byla a je dosud neotřesitelná. Jak se chcete na trhu s takto dominantním hráčem etablovat? A co chcete nabídnout inter- netovým prodejcům, aby s vámi začali spolupracovat? Za zmíněných 20 let působnosti se Kelkoo rozrostlo do marketingové platformy (od- tud Kelkoo Group), pod kterou spadají další evropské srovnávače (např. Ciao, Shopwahl, LeGuide atd.), a navázalo spolupráci s 2 700 vybranými publishe- ry všech kategorií. Dále jsme jako první společnost získali status prémiové CSS Google. Vzhledem k tomu, že Kelkoo Group generuje návštěvnost z několika zdrojů, nelze naše služby se srovnávači po- rovnávat. Proto sami sebe označujeme jako online marketingovou platformu. Českým online prodejcům nabízí Kel- koo možnost zasáhnout obrovské množ- ství relevantních uživatelů skrz jedinou platformu, jeden účet a jednu kontakt- ní osobu, a to až ve 26 zemích zároveň. V tom jsme jedineční. Odlišujete se nějak principem fungování vašeho vyhledání, interních systémů nebo prací s daty od svých konkurentů? Ať už v rámci Česka, nebo i celoevropsky. Nabídky e-shopů zobrazujeme relevant- ním uživatelům na základě produktového feedu. Proto se ujišťujeme, že v něm ne- chybí informace, které by mohly ovlivnit kvalitu návštěvnosti. Dále poskytujeme zdarma tracking, který nám umožňuje zviditelnit ty správné produkty na správ- ném místě, a udržovat tak s prodejci dlou- hodobě úspěšnou spolupráci. S nárůstem významu Nákupů Google je na českém trhu aktuálním tématem tzv. CSS spolupráce, kdy mohou vy- brané zbožové srovnávače (tzv. Google CSS) působit v Nákupech Google, obe- jít Google marži, a dosáhnout tak až 20% výhody v přihazování. Čím dál více internetových prodejců tak hledá CSS partnera, díky kterému by této výhody mohli využít. Kelkoo získalo status pré- miové Google CSS jako první společ- nost v roce 2017. Od té doby sbírá náš specializovaný Google Shopping tým denně zkušenosti v nákupních kampa- ních. Prodejci, kteří zveřejní svoje produkty na Kelkoo, mohou získat přístup k 20% výhodě jednoduchým napojením svého GMC na Kelkoo. Kampaně si pak mohou dále řídit sami nebo je mohou svěřit na- šemu specializovanému týmu, který za ně převezme odpovědnost a dohodnuté cíle. V obou případech jsme prodejcům k dis- pozici pro dotazy a tipy, jak co nejlépe využít výhody v přihazování. Pomůžeme také s řešením případných problémů se zamítnutými produkty díky výhradnímu přístupu ke Google podpoře. Doména Kelkoo.cz je již v provozu, ale zatím na ní uživatel nalezne poměrně malé množství produktů a e-shopů. Většinou jde o nabídky obchodů pů- sobících celoevropsky, nikoliv lokál- ních hráčů, které ale celkem přiroze- ně zákazníci preferují. Lze očekávat v příštím roce v této oblasti výraznější posun? Určitě. Rozšiřování portfolia českých e-shopů na Kelkoo patří mezi naše cíle pro rok 2020. Máme před sebou slib- ný rok, který startujeme na veletrhu Reshoper 30. ledna v Praze. Už teď se tě- šíme, že se na první výstavní akci v Česku setkáme s českými online prodejci a od- borníky z online marketingu, dozvíme se více o jejich podnikání a zjistíme, jak je můžeme dále podpořit. Pojďme se potkat na stánku 73, rádi vás uvidíme! V regionu střední Evropy včetně České republiky se začíná viditelněji angažovat společnost Kelkoo Group. Na první pohled působí její webová stránka jako vyhledávač a srovnávač cen produktů. Za celým projektem se ale skrývá mnohem víc, jak vysvětluje Lenka Brandtnerová, account manažerka firmy pro český a slovenský trh. Lenka Brandtnerová: Kelkoo není pouhý cenový srovnávač, je marketingovou platformou s celoevropským dosahem INTERVIEW • LENKA BRANDTNEROVÁ • KELKOO GROUP

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=