SELL: Leden-Únor 2020

ŽEHLIČKY NA ČESKÉM TRHU PODLE GfK PRODEJ ŽEHLIČEK SE ZA PRVNÍCH DEVĚT MĚSÍCŮ ROKU 2019 VE SLEDOVANÝCH ODBYTOVÝCH CESTÁCH 1 DOSTAL MEZIROČNĚ 2 MÍRNĚ DO ZTRÁTY – V OBJEMU O 1 %, V HODNOTĚ O 3 %. VE VĚTŠÍ MÍŘE SE NA ČERVENÝCH ČÍSLECH PODÍLELA PRVNÍ TŘETINA ROKU, V NÁSLEDUJÍCÍCH MĚSÍCÍCH JIŽ OBJEM I HODNOTA PRODEJE ZA ŽEHLIČKY VYKÁZALY OPROTI PŘEDCHOZÍMU ROKU PŘÍRŮSTKY ČASTĚJI. GfK Czech, oddělení Market Insights, kontinuálně monitoruje trh se zbožím dlouhodobé spotřeby v České republice a na Slovensku metodou panelového výzkumu. Jeho základem jsou pravidelně zjišťované údaje o prodejích konečnému spotřebiteli ze stálého reprezentativního vzorku maloobchodních prodejen. Více na www.gfk.com/cz , případně kontaktujte Luboše Drhovského (lubos.drhovsky@gfk.com) . Struktura a vývoj trhu Těžiště prodeje tvoří nadále klasické napařovací žehlič- ky, které z celkové poptávky odpovídaly vloni v období ledna až září téměř za devadesát procent trhu a které v objemu i hodnotě meziročně mírně klesly. Tržby se ne- zvedly ani u dražšího sortimentu – žehlicích systémů, které vygenerovaly necelou čtvrtinu z celkových tržeb za žehličky. Jediným růstovým segmentem zůstaly i nadále cestovní verze žehliček (s přírůstkem v objemu i hodnotě o 12 až 14 %), které nicméně tvořily relativně malou část trhu – v objemu necelá 4 %. Zbývající 3 % prodeje v kusech patřila suchým žehličkám, kterých se za loňských prvních devět měsíců prodalo o necelých 10 % méně než před rokem. Vývoj průměrné ceny Meziročně klesl cenový průměr 3 pouze o 2 % na částku 1 200 korun. Také na úrovni jednotlivých typů žehliček se průměrná cena měnila jen velmi mírně, s výjimkou žehlicích systémů. Ty se v období ledna až září prodá- valy v průměru za 5 300 korun, což ve srovnání se stej- ným obdobím předchozího roku bylo zhruba o 200 ko- run více. Pro srovnání, za klasické napařovací žehličky v tomto období zaplatili kupující 1 tisíc korun, za suché žehličky 750 korun a do cestovního provedení investovali 500 korun. „Keramice“ ubírají další potahy Zhruba polovina prodaných žehliček byla v období ledna až září minulého roku s žehlicí plochou z keramiky. Ve srovná- ní s předchozím rokem podíl keramiky na trhu mírně klesl, zatímco se zvýšil dalším typům potahů. Ty odpovídaly za třetinu poptávky, nicméně v hodnotě s více než 50% podí- lem na českém trhu jednoznačně vedly. Modely s keramic- kou žehlicí plochou se na celkové hodnotě trhu podílely ze 38 %, zbývajících 11 % patřilo dohromady nerezu a hliníku. 1 Elektroprodejny, nespecializované prodejny (hypermarkety, Cash & Carry, obchodní domy, nespecializované čistě internetové prodejny a IT prodejny). 2 Meziroční srovnání odpovídá období I–IX 2019 vs. I–IX 2018. 3 Vážena počtem prodaných kusů. Zdroj: Luboš Drhovský, GfK

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=