SELL: Leden-Únor 2020

38 • Sell • 1/2020 EPIDEMIE KORONAVIRU ODHALILA KŘEHKOST GLOBÁLNÍ EKONOMIKY • Zastavená či omezená výroba dopadla i na segment domácích spotřebičů • Situace může postupně oslabit pozici Číny v oblasti výroby • Nejcitlivější jsou vůči omezením v čínské výrobě obchodní značky Moderní věk, možnosti dopravy a bleskurychlá digitální komunikace s sebou přinesly dynamický rozvoj obcho- du a cestování. Jak ale ukázala současná čínská epidemie koronaviru, nejsou na první pohled pevné součásti našich životů až tak pevné. Stačí jedna rychle se šířící epidemie a celé oblasti druhé největší ekonomiky světa přestávají reprezentovat futuristický „brave new world“ s rychlovlaky a mrakodrapy, ale spíš dystopickou vizi ně- kterého autora science fiction. Redakce magazínu SELL hovořila v posledních týdnech s několika představiteli nejvýznamnějších značek v segmentech MDA i SDA a všichni ještě v druhé polovině února potvrdili, že jejich čínská výroba stála.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=