SELL: 02 / 2020
28 EKONOMICKÝ BULLETIN 28 • Sell • 2/2020 Francie hlásí obrovský propad hodnoty trhu spotřebního technického zboží Některé pobočky společnosti GfK velmi aktivně informují o situaci ve svých zemích. Na našem LinkedInu jsme uveřejnili během března ně- kolik výstupů z Itálie. Těsně před uzávěrkou vydala francouzská po- bočka GfK data za 12. týden (16. až 22. března), kdy už byla v zemi gal- ského kohouta většina populace za- vřená doma. Současně došlo k uza- vření většiny obchodů včetně těch s elektronikou. Přirozeně tak ve Francii stouply prodeje online, a to o 10 %, což ale nevykompenzovalo zavření kamenných prodejen. Vět- šina kategorií se tak v hodnotě pro- padla v meziročním srovnání o 50 % až 60 %. Pouze segment IT a kance- lářské výbavy kvůli nástupu „home officů“ vzrostl hodnotově o úctyhod- ných 51 %. Chystá se Midea vstoupit do automobilového průmyslu? Jeden z největších výrobců domácích spotřebičů, čín- ská Midea Group (Fortu- ne Global 500 Company), utratí více než 100 milionů amerických dolarů za té- měř 24% podíl v čínském výrobci VFD motorů Hiconics Eco- -energy Technology Co., Ltd. Midea oficiálně investici komentovala jako krok k urychlení průmyslové auto- matizace. Současně ale prohláše- ní obsahuje větu: „Angažovanost Hiconics v oblasti energetických úspor, ochrany životního prostředí a NEV pomůže skupině diverzifiko- vat její podnikání a položit pozitivní a efektivní základ k prozkoumání nových obchodních modelů a čin- ností.“ Prohlášení logicky vyvolalo spe- kulace, zda se Midea nechce začít an- gažovat v automobilovém průmyslu, protože Hiconics je mimo jiné doda- vatelem dílů a součástek pro takzva- ná vozidla NEV neboli new energy vehicles, jak jsou v Číně označová- na auta s hybridním pohonem, plně elektrické vozy nebo auta s palivový- mi články. Pro Mideu by to nebyla úplná novinka, protože ve výrobě aut už působila, když mezi lety 2004 a 2008 držela podíl ve třech firmách z tohoto oboru.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=