SELL: 03 / 2020
Běžné věci, které člověk dříve neřešil. Hlavně stravování – skočit si na rychlý oběd po dobu uzavření restaurací dost dobře nešlo. Po nějakou dobu byly uzavřené i prodejny jako železářství nebo zámečnictví. Zlomený klíč tak přidělal další starosti. Museli jsme se vypořádat i s dalšími omezeními, například zakázaným vstupem do lo- gistických areálů. Obchodní zástupci pracující z domova nemohou dorazit na schůzku nebo poradu. Ne všechno lze vyřídit telefonicky, online nebo e-mailem. A spoustu věcí jsme muse- li i my začít objednávat přes e-shopy. Například elektro součástky, olej do vozidel nebo propisky. Očekáváte v důsledku současné epide- mie nějaké dlouhodobější změny v ob- lasti servisů spotřebního technického zboží? Těžká otázka. Určitě se něco změní. Uvidíme, jak dlouho tento stav potrvá a zda to většina firem nebo živnostní- ků ustojí ekonomicky. Stejně tak naši obchodní partneři nebo obchodníci, pro které pracujeme. Již nyní je jasně vidět, že se prodej spotřebičů výrazně přesunul do e-shopů velkých společ- ností. Což může ohrozit malé prodej- ce. Abych byl upřímný, přál bych si, aby se nezměnilo nic, ale to asi nebude možné. V posledních letech jsme spolu mnoho- krát hovořili o nedostatku odborných pracovníků. Změnila na tom současná situace něco? O tom je předčasné hovořit. Zatím jsme nebyli svědky nějakého hromadného propouštění. Nezaměstnanost se na začátku května zvýšila nepatrně, a to o několik desetin procent. Chybí však zahraniční a agenturní pracovníci pro velké výrobce a to jsou pracovní místa, o která není mezi lidmi velký zájem. My bychom byli samozřejmě rádi, kdy- by se k nám nyní hlásili odborníci na místa techniků, ale pokud by to bylo ve velkém množství, tak by to ukazova- lo na začínající krizi v celé ekonomice. A to by bylo zlé. INTERVIEW • Sell • 2020 • 37
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=