SELL: 03 / 2020
46 EKONOMICKÝ BULLETIN IFA 2020 bude jen pro vyvolené. Lokální veletrhy v plánu jsou Konec letošní zimy a celé jaro se mu- sely obejít bez tradičních veletrhů. Ne- konala se EuroCucina, ale ani lokální akce, jako FAST Day nebo FAVIA Day. Nejdůležitější akce roku ovšem dostala zelenou, byť ve výrazně upra- veném formátu. Berlínská IFA se bude konat pouhé tři dny mezi 3. a 5. zářím a přivítá celkem 4 000 lidí. Bude tedy uzavřena veřejnosti a denní limit bude navíc 1 000 lidí, přičemž organizátoři veletrh rozdělí na čtyři de facto sepa- rátní akce. • Tiskové konference ve dvou fixních lokacích • IFA NEXT a IFA SHIFT Mobility – technologie budoucnosti včetně do- pravních řešení • IFA Global Markets – akce pro OEM a ODM s cílem pomoci dodava- telskému řetězci • IFA Business, Retail & Meeting – prostory pro jednání mezi firmami Je samozřejmě možné, že se limit pro počet návštěvníků ještě zvýší. Bude zá- ležet na dalším vývoji situace. Pro ty, kterým se nepodaří získat pozvánku, budou připraveny internetové přenosy a další virtuální aktivity. Pokud jde o tradiční české veletrhy, Expert ČR, FAST ČR i HP Tronic s uspořádáním svých akcí počítají. Samozřejmě v případě, že bude možné je realizovat. O tom, jak odlišné budou ve srovnání s předcházejícími roky, je ještě předčasné hovořit. Alza.cz spustila novou marketingovou aktivitu „Sdílej a ušetři“ Zelený mimozemšťan nabízí zákazníkům Alza.cz další způ- sob, jak nakoupit levněji. Tentokrát nejde o žádnou speciál- ní jednorázovou akci, ale spíše aktivitu, díky níž mohou po- řídit množství nezlevněných výrobků za nižší sumu. Jak? Stačí nasdílet nákup a najít další lidi, kteří mají o stejný pro- dukt zájem. Počty lidí se u jednotlivých položek v nabídce liší – u některých najdete volbu tří, pěti, ale někde i deseti osob. Slevy logicky rostou dle počtu kupujících. Postup je jednoduchý – po- mocí nově vytvořeného tlačítka „Sdílej a ušetři“ na stránce da- ného produktu vložíte položku do košíku, vyberte, jakou slevu chcete (a kolik dalších lidí budete shánět), provedete objednávku a následně nasdílíte celou věc na sociálních sítích (Alza generuje pro daný nákup speciální odkaz). Jakmile je dosaženo dostateč- ného počtu osob, Alza zboží expeduje. Možnost zboží takto za- koupit se zobrazuje samozřejmě pouze u věcí, které jsou do této akce zařazeny. Při brouzdání Alzou můžete takové položky ihned rozeznat díky novému piktogramu. Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva firmy, komen- toval novinku těmito slovy: „Využívá principy tzv. ‚social shoppin- gu‘, tedy propojení online obchodování a sociálních sítí, jež si ve světě získává stále větší popularitu. Novinka přesně kopíruje misi Alzy, v níž se snažíme využívat IT k transformaci e-commerce.“ Aktivita je velmi zajímavým a interaktivním způsobem, jak přilákat lidi k nákupu a zajistit organické sdílení značky „Alza“ napříč sociálními sítěmi. U některých výrobků, zejmé- na dražších, jako jsou notebooky nebo právě některé domácí spotřebiče, nebude asi úplně jednoduché sehnat pět nebo de- set osob. Alza každopádně opět přichází s inovativní novinkou a jsme zvědaví, až se s námi podělí o první výsledky této aktivity. TEKA CZ má novou generální ředitelku. Marka Jukoviće nahrazuje od 1. června Lucie Klabanová Informace o odchodu Lucie Klabanové z Candy Hoover Group se pozvolna šířily trhem už od za- čátku jara. Naší redakci to ostatně začátkem dub- na sama Lucie Klabanová potvrdila, ale spekulace o možném dalším angažmá nekomentovala. Nové a zásadní informace byly zveřejněny až v druhé po- lovině května, kdy česká pobočka Teka Group roze- slala svým obchodním partnerům dopis týkající se zásadní změny v čele společnosti. Lucie Klabanová působila poslední více než dva roky v Candy Hoover na pozici Business Manager MDA pro střední Evropu. Předtím měla na starosti segment vestavných spotřebičů ve Švýcarsku, Řecku a východní Evropě, a to v téže společnosti. Do světa domácích spotřebičů ale vstoupila už v roce 2006, kdy pracovala jako marketingová ma- nažerka pro zdejší pobočku společnosti Whirlpool Corporation. Poté působila v trade marketingu Red Bullu a v berlínské společnosti Tower Management, než se vrátila zpět do Česka, kde šéfovala marketin- gu v Indesit Company. Poté, co italskou společnost koupil Whirlpool, přešla do Amica Group, odkud zamířila do již zmíněné Candy Hoover. Vystudova- la Vysokou školu ekonomickou v Praze.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=