SELL: 04 / 2020

13 Sell • 4/2020 • 13 INTERVIEW • JAN ŠACH • HAIER energetickými štítky. Faktem je, že kdo má vlastní továrnu na lednice, potřebu- je v daném regionu velký tržní podíl, aby se její provoz vyplatil. Haier proto bere tuto investici jako mimořádně důležitou. My lokálně v ní vidíme obrovskou příležitost. V předchozí odpovědi jste narazil na téma nových energetických štítků. Jak tuto problematiku vnímáte včetně dis- kutovaného odložení celé věci o několik měsíců? Sdružení APPLiA požádalo o odlože- ní, které ale nebylo schváleno. My jsme se tím požadavkem na Evropskou komisi ne- nechali uchlácholit, takže se pokračovalo v přípravách dál. Již nyní máme nové pro- dukty ve výrobě a postupně na ně přejdeme. Značku Haier jste převzali od letošního ledna. Do té doby ji měl po mnoho let v distribuci velkoobchod FAST ČR. Co se pro značku Haier z hlediska jejího působení v tuzemsku změnilo? Značku sice máme nyní již pod svými kří- dly, ale spolupráce se společností FAST pokračuje výborně i v letošním roce a to platí také pro Haier. Největší změnou je to, že tato značka začala plnit v Evropě v rámci našeho portfolia roli „prémiového brandu“. Přišli jsme a nadále přicházíme se zcela novým sortimentem, který odpovídá tomuto nastavení. Levné produkty byly tedy doprodány a již se plně soustředíme na novinky. Ostatně stačí nahlédnout do ak- tuální nabídky, kde například v lednicích začínáme od 17 tisíc korun. Mezi další novinky patří zcela nový de- signový web s jednotným vzhledem napříč Evropou, poskytujeme 12letou záruku na motory u spotřebičů a máme dva produkty, které získaly značku kvality dTest. Jelikož jsou pro Haier jednou ze zásadních kate- gorií vinotéky, spolupracujeme marketin- gově s dodavateli kvalitních vín. V oblasti obchodu jsme rozšířili distribuci do všech prémiových onlinových a offlinových ka- nálů. Nově můžete najít spotřebiče Haier v prodejnách Datart, kde si je mohou zá- kazníci zblízka prohlédnout a přesvědčit se o vysoké kvalitě jejich dílenského zpra- cování. Připravujeme také prezentační os- trůvky Haier v Alze a Electro Worldu. Došlo u vás k rozšíření týmu s ohledem na integraci třetí značky, navíc značky, která se začíná angažovat v prémiovém segmentu? Z velkoobchodu FAST ČR k nám přešel Jaroslav Holcman, který měl v předchozím působišti značku Haier na starosti. Velmi dobře ji zná a jeho zapojení do našeho týmu bylo důležité. Zatím ale nemáme Haier vy- loženě vyčleněný v rámci interních struk- tur. Na dalších trzích má Haier vždy svou vlastní divizi, s čímž přijdeme také, ale až ve chvíli, kdy budeme mít kompletní sorti- ment včetně vestaveb. Jelikož se se značkou Haier zaměřujete na náročnější zákazníky a ve vašem port- foliu ho máte posazený nejvýše, mohou reselleři očekávat nějaké změny v pří- stupu ze strany obchodních zástupců, pokud jde o tyto spotřebiče? Na prvním místě je pro nás prezentace – a to jak na internetu, tak v prodejnách. Máme školitele čistě pro značku Haier. Těmto prezentacím a edukacím věnujeme opravdu hodně energie a času, aby se resel- leři s produkty podrobně seznámili a znali všechny přednosti a technologie. A samo- zřejmě nechybí ani všechny ostatní prvky, na které jsou obchodníci zvyklí od jiných výše posazených značek. A co mohou očekávat koncoví zákazníci, pokud jde o poprodejní a servisní služby? V příštím roce máme v plánu spustit pré- miový servis. Jde o celoevropskou šablo- nu, na niž pouze přejdeme. Nyní probíhá pilotní verze projektu v Německu, Itálii a Španělsku kde ji bude firma vyhodnocovat a následně optimalizovat. Jakmile bude vše připraveno, převezmeme tento systém i my. V obecné rovině mohou zákazníci očeká- vat maximální péči, rychlé reakce a rychlý nájezd technika. K tomuto tématu se ještě vrátíme a budeme trh zavčasu informovat. Aktuálně máte v nabídce pouze chlad- ničky a doprodáváte pračky, které do- dával na trh již FAST. Kdy lze očekávat rozšíření nabídky o nějaké další produk- tové kategorie? V průběhu léta uvádíme na trh zcela novou řadu praček i-PRO. Jde o obrovský pro- jekt, jehož plody jste mohli vidět už loni na veletrhu IFA. Elektronika, zpracování spotřebičů, technologie. Dovolím si říct, že je to zkrátka „jiná liga“. Pračky jsou na po- hled nádherné a mají přímý pohon bubnu Direct Motion. Jejich prostřednictvím vy- stupujemedocenového segmentuod15 tisíc výš, kde jsme doposud vůbec nebyli, a bu- deme konkurovat nejzvučnějším značkám na trhu. V rámci i-PRO nepřicházíme sa- mozřejmě jen s pračkami, ale i sušičkami a pračkosušičkami. Z dalších novinek musím zmínit vino- téky, což je pro Haier hodně důležitý trh. Stačí se podívat v českých restauracích, ja- kou mají vinotéku. Je poměrně velká prav- děpodobnost, že narazíte právě na Haier. Nadále budeme rozšiřovat segment french door chladniček, které považujeme za praktičtější a lepší alternativu side by side modelů. U klasických kombinací s mrazá- kem dole se chceme zaměřit na koncepci se třemi oddělenými zónami – chladicí, variabilní/nulovou a mrazicí. Rádi bychom těmito produkty posunuli trh dál a kulti- vovali ho. Myslím, že výhody zmíněných výrobků jsou profesionálům z oborů zcela zřejmé. Důležité je, aby se o nich dozvěděli i zákazníci, pro které jsou benefity tohoto typu na rozdíl od spousty jiných konku- renčních inovací snadno pochopitelné. V posledních letech jsme na veletrhu IFA viděli velké množství až futuristických spotřebičů v rámci expozice značky Hai- er. Firma vyvíjí velké množství inovativ- ních digitální technologií, pracuje inten- zivně s konektivitou a koncepcí chytré domácnosti. V jakém časovém horizontu lze očekávat, že tyto technologie pronik- nou také do výrobků Candy a Hoover? Z produkce Haier již čerpáme v rám- ci značky Candy. Například truhlicové mrazničky. Dále pak úzké 45cm myčky, už celkem logicky již neodebíráme od Midea. Zásadní změnu pak přinese v příštím roce již zmiňovaná rumunská továrna Haier. Lokálně v Česku a na Slovensku budou příští dva roky věnované postupnému kompletování portfolia. „Do roku 2023 chce být Haier v Evropě v top trojce výrobců domácích spotřebičů“. Čtěte v rozhovoru s šéfem firmy pro severní, střední a východní Evropu na další straně.“

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=