SELL: 04 / 2020
14 14 • Sell • 4/2020 INTERVIEW • DAVIDE PAVANATI • HAIER Aktuálně jsou publikovány tisíce člán- ků a názorů týkající se změn v prodej- ních kanálech a v chování spotřebitelů. Nárůst e-commerce je bezprecedentní. Jedna věc je ale okamžitá reakce na ně- jaké náhlé změny a něco jiného skuteč- ná evoluce. Jaké změny budou podle vás dlouhodobé? V těchto nejistých časech není jednodu- ché a možná ani rozumné hádat, co při- nese budoucnost. Co se ale jeví jako velmi jasné, je to, co mnozí ekonomové nazý- vají „novým normálem“. Každý výrobek nebo služba musí být přizpůsobena tomu, že bude mít spotřebitel nové potřeby. A to se jeví jako vhodný moment začít dělat některé věci jinak. Rád bych zdůraznil tři zásadní body pro „postcovidovou“ realitu. 1. Vzdálený vs. lokální – všichni spotře- bitelé mají nové potřeby v rámci svých domácností, což je způsobeno bezpre- cedentními karanténními opatřeními. Důsledkem je práce z domova, zábava a snaha kvalitně čas doma strávit, zvýšený zájem o streamovací služby. A to i pro prá- ci, studium, sport atd. Produkty a služby, které na tyto potřeby budou schopny za- reagovat, získají nespornou konkurenční výhodu. 2. Digitální ekosystém – Češi jsou jedni z nejpokročilejších v této oblasti a v digitál- ním světě se vyznají, ale digitalizace napříč Evropou je nadále na jiné úrovni. Dojde tedy k nastartování procesu přibližování „nedigitálních“ jedinců k digitálnímu svě- tu. Internet věcí umožní propojení různých zařízení, ale nejen na spotřebitelské úrov- ni. I dodavatelé a celý průmyslový řetězec získají přístup k automatické výměně in- formací a zvýšené efektivně díky elimina- ci výpadků a aktivit, které nemají velkou přidanou hodnotu. 3. Jsou kamenné obchody mrtvé? Ne! Tradiční prodej bude pokračovat, nicmé- ně klíčové bude připravit pro spotřebitele „zážitek“. Například vyvolat v obchodě pocity, jaké máte při vaření ve své kuchy- ni. Retaileři musejí změnit svou mentali- tu – přestat přemýšlet pouze numericky, kolik výrobků jsou schopni v prodejně vy- stavit, a přejít k emočnímu přístupu, za- měřit se na vyvolání emocí ve spotřebiteli. Provozovatelé budou muset do obchodů instalovat potřebné digitální prvky, aby spotřebitel získal snadno a rychle doda- tečné informace a mohl učinit správné rozhodnutí. Zkrátka zážitek z návštěvy obchodu bude stále zásadnější a zásadnější. Dozvěděli jsme se, že se chystáte po- stavit v Rumunsku novou továrnu. Jaké spotřebiče se v ní budou vyrábět? A kdy plánujete produkci zahájit? Haier Group je už nyní světovým lídrem ve výrobě domácích spotřebičů a náš cíl je dostat se v Evropě mezi „top 3“ firmy do roku 2023. Součástí této prorůstové strategie je i ohlášená investice 55 milionů eur v Rumunsku, kde vznikne naše prv- ní továrna na chlazení v rámci evropské komunity. Nová výroba bude postavena na ploše 57 000 m² a nacházet se bude 70 km severně od Bukurešti. Produkce začne v roce 2021. Jde přitom o první in- vestici do továrny, která má za cíl dosáh- nout produkce jednoho milionu kusů za rok a zaměstnat 1 000 lidí. Vyrábět se v ní bude kompletní portfolio volně stojících a vestavných lednic určených pro evrop- ský trh, a to pod mezinárodními značka- mi Candy, Hoover a Haier. Jaké produktové novinky z vaší produk- ce se objeví během roku na evropském trhu? Měli bychom se začít těšit na ně- jaké zajímavé a inovativní technologie nebo funkce? S akvizicí Candy Group se Haier Euro- pe nyní soustředí na rozvoj nové „multi- značkové“ strategie za využití výrobků a řešení, která odpovídají na různé potře- by zákazníků. V této strategii budou hrát klíčovou roli unikátní pokročilé techno- logie, mimořádné designové zpracování a na míru šitá řešení odpovídající na po- žadavky náročného až sofistikovaného a zvídavého spotřebitele. Ale i na městské technologické hračičky, kteří se intenziv- ně zaměřují na pokročilé systémy. Z těch- to důvodů budeme uvádět na trh novinky napříč všemi produktovými kategoriemi, abychom dosáhli růstu v prémiovém seg- mentu. Například v rámci naší strategie zaměřující se v segmentu chlazení na ví- cedveřové lednice uvedeme na trh nové 5dveřové modely. Ty budou dokonalým řešením pro gastronomické nadšence, kterým jde o nejlepší uchování jídla, aniž by ovšem museli dělat kompromisy, po- kud jde o dokonalé začlenění spotřebiče do celkové koncepce kuchyně. Novinky nabídnou jedinečnou funkci v podobě „antioxidační zóny“, která zpomaluje oxi- dační procesy v jídle. Funkce Fresh Sen- sor zase zajistí vždy tu správnou teplotu. A opomenout nemohu ani rozšíření port- folia praček řadou I-Pro Series 7 s kom- pletní nabídkou předem plněných praček, sušiček a pračkosušiček, které budou do- konale designově sladěné, vybavené pří- mým pohonem Direct Motion a XXL bubnem. Chybět nebude ani unikátní technologie I-Refresh, která likviduje 99,9 % bakterií. Skvělé pro poklidný život v „postkoronavirové“ době. Davide Pavanati: Do roku 2023 chce být v Evropě v top trojce výrobců domácích spotřebičů Tektonické desky evropského byznysu zažívají v Evropě kvůli pandemii koronaviru velké posuny. Změny se nevyhnou ani trhu domácích spotřebičů. Názor na situaci na kontinentu a odhad dalšího vývoje s námi rozebral Davide Pavanati, head of Haier Business – North, Central & Eastern Europe. Řeč přišla i na chystanou rumunskou továrnu na lednice, která by měla příští rok zahájit produkci a mohla by zásadním způsobem zamíchat s kartami v segmentu chlazení také na českém trhu.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=