SELL: 04 / 2020
42 42 • Sell • 4/2020 TRH V SOUVISLOSTECH schopného vést národ v krizi, člověka, který by v současné situaci přestal hledět na volební preference a přestal činit politická rozhodnutí pouze na základě toho, co považuje za cestu ke znovuzvolení. Amerika, která sebe sama střílí do nohy, není Amerikou, jejíž ekonomické výsledky budou pro ostatní země světa pozitivním přínosem. A samozřejmě ani pro ni samotnou… Okno do budoucnosti Asie přebírá otěže a do roku 2022 bude největším trhem na světě Společnost Euromonitor International vydala v druhé polovině června článek o probíhajících změnách v globální ekonomice, kde i v důsledku koronaviru by se měla stát Asie největším spotřebitelským trhem na světě. Růst zde bude hnán hlavně Čínou, Indií a Indonésií, na které bude dohromady připadat 88 % absolutního růstu hodnoty spotřebitelských výdajů. Největší obchodní příležitosti tak budou v těchto zemích a firmy s hlubším porozuměním asijským spotřebitelům budou schopné lépe mírnit ztráty, které utrpí v Americe a západní Evropě, kde se očekává, že výdaje spotřebitelů poklesnou o 5 až 6 %. Velké výzvy tak čekají v segmentu domácích spotřebičů hlavně na evropské a americké značky, kterou budou na svých tradičních trzích jednak pod obrovským tlakem expandující asijské konkurence a čeká je i větší boj o zákazníky, kteří budou méně utrácet. V Asii zase budou čelit etablovaným domácím konkurentům těžícím ze znalosti prostředí a mentality tamní populace. Čeká nás velmi zajímavá dekáda, na jejíž začátek se bude nepochybně ještě dlouho vzpomínat. Jisté není v současnosti téměř nic. Predikce musíme brát s ještě větší rezervou než dřív a v žádném případě bychom neměli propadat panice nebo depresi, které nás svedou jen do bludného kruhu. Na druhou stranu bychom měli aktuální nadšení z květnových výsledků trhu držet na uzdě, protože nic nenasvědčuje tomu, že lidé budou divoce utrácet i v dalších měsících. Ekonomické realitě uniknout prostě nelze. Lubor Jarkovský Růst reálných výdajů spotřebitelů dle regionu – 2015 až 2025
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=