SELL: 04 / 2020
48 48 • Sell • 4/2020 INTERVIEW • MICHAL ROŠKOT • POLTI & SIMPLEHUMAN Firma POLTI není na trhu s domácími spotřebiči žádným nováčkem a má boha- tou historii. Co stálo u jejího zrodu? Historie společnosti se začala psát v roce 1978, kdy dostal Franco Polti skvělý nápad. Přenést kvalitu profesionálního žehlení do běžných domácností. Sestrojil proto první žehličku Vaporella a vybavil ji bojlerem. Byznys se postupně rozvíjel a o deset let později vznikl pod značkou Vaporetto prv- ní ekologický čistič, který používal 120°C páru a zefektivnil úklid v celém domě. POLTI se již více než 40 let specializuje na výrobky používající páru, které tvoří více než 90 % nabídky, takže má na rozdíl od ostatních značek na trhu, pro které je „pára“ jen doplňkem v sortimentu, dosta- tek zkušeností, širokou nabídku výrobků pracujících s párou a přichází s neustálými inovacemi. Značka POLTI by tedy měla být pro prodejce synonymem specialisty na páru a parní čištění. A jaké produktové kategorie jsou pro ni na českém trhu v současnosti klíčové? Nejprodávanější jsou jednoznačně parní mopy a parní čističe s vysáváním (neboli parní vysavače). Vyzdvihl bych především multifunkční úklidový systém UNICO s cyklonovou technologií, který nahradí všechny domácí úklidové pomocníky a či- sticí prostředky. Vysaje suché i mokré ne- čistoty, odstraní skvrny z koberců i čalou- nění, vytře všechny typy podlah do sucha, zvládne hravě vyčistit i okna, sporák, spáry atd. To vše pouze horkou párou a přede- vším bez chemických přípravků. Stále jsou velmi oblíbené i starší modely Lecoaspira s vodní filtrací, které POLTI vyrábí ve své italské továrně i pro jinou, v ČR známější značku. Pokud jde o parní mopy, máme aktuálně v nabídce 10 modelů. Mezi nimi najdete také oblíbenou novinku s vysává- ním – Vaporetto 3 Clean a ultralehké, bez- šňůrové modely Moppy. Všimli jsme si, že nemáte v nabídce pou- ze domácí spotřebiče. Dokonce dodáváte profesionální parní sanitizéry. Kde nej- častěji nacházejí uplatnění? Pokud se bavíme o přístroji Cimex Eradi- cator, ten je určen k dezinsekci, tedy likvi- daci štěnic, rybenek a ostatních parazitů a hmyzu. Pára je ve speciální patentované pistoli dohřátá až na 180 °C. Sekundárně je to přístroj vhodný pro sterilizaci povrchů v kancelářích, ordinacích, ale i v boji proti roztočům v domácnostech alergiků apod. To vše platilo v době „předkoronavirové“. Nyní se stal z Cimexu naprostý prodejní hit, protože žádný jiný běžně dostupný přístroj na trhu neumí vytvářet 180stupňo- vou páru. POLTI navíc koncem léta přijde s inovovaným modelem Sani System Busi- ness, který bude určen pro malé kanceláře a provozy, kde je nutné zabezpečit rychlou, snadnou a hlavně dokonalou sterilizaci po- vrchů, jako jsou dveře, kliky, věšáky, klá- vesnice, nábytek atd. Na český trhdodáváte také výrobky znač- ky Simplehuman. Můžete obchodníkům její nabídku stručně přiblížit? Hlavním posláním značky Simplehuman bylo od počátku „vyrábět nejlepší koše na světě“. Jejich uživatelé určitě potvrdí, že se to podařilo. V Česku a na Slovensku, kde Simplehuman výhradně zastupujeme, tvoří více než 65 % obratu značky bezdo- tykové koše, senzorová kosmetická zrcátka a bezdotykové dávkovače mýdla. Zbýva- jících 35 % prodejů připadá na pedálové koše a doplňky do koupelen nebo kuchy- ní. S koši Simplehuman se můžete setkat i na veřejných místech, například v Národ- ním muzeu, Kongresovém centru Praha nebo ve všech prodejnách potravin Billa. Portfolio Simplehuman obsahuje od- padkové koše s cenou přes 7 000 Kč nebo kosmetická zrcátka ještě o tisíc korun dražší. To je opravdu hodně vysoko nad průměrem trhu. Proč by měl obchodník tyto výrobky zalistovat? V čem jsou uni- kátní? To je samozřejmě dobrá otázka a dostávám ji vždy jako první (směje se, pozn. red.). Ano, máme nejvyšší cenu na trhu, ale na- bízíme za ni prémiovou kvalitu zpracování, funkční, moderní design a především ra- dost při každodenním používání. O tom, že to nejsou jen laciná slova, svědčí i to, že na všechna zrcátka a bezdotykové koše poskytujeme 5letou záruku! Simplehuman je ve svém segmentu celosvětovým lídrem v inovacích. Jako jediní na trhu dodává- me koš ovládaný nejen pohybem ruky, ale i hlasem nebo zrcátko s hi-fi reprodukto- rem a integrovanými chytrými hlasovými asistenty. Jak se projevila koronavirová situace na vašich prodejích? S ohledem na vaši na- bídku předpokládáme, že u některých kategorií došlo ke skokovému růstu, že? V segmentu parních čističů jsme dosáhli trojnásobných prodejů oproti vánočnímu období. Přestože továrna POLTI v sever- ní Itálii byla uzavřena jen pár týdnů, je i přes navýšení výroby zhruba 60 % výrob- ků dočasně nedostupných. Od konce srp- na bychom ale měli být již plně zásobeni. A co se týče bezdotykových dávkovačů Simplehuman, takový zájem jsme opravdu ještě nezažili. Ačkoliv jde o modely s cenou od 1999 Kč, vyprodali jsme je během jed- noho týdne. Dostupné budou opět v prů- běhu srpna. Rádi využijeme toto období pro navázání nové spolupráce se zákazníky, kteří nás ještě neznají, a samozřejmě upev- nění našich pozic nejen na prodejnách, ale i v povědomí našich stávajících zákazníků. Michal Roškot: Nastala doba parních čističů a bezdotykových výrobků. Poptávka je enormní Dovozce parních čističů POLTI a bezdotykových dávkovačů a košů Simplehuman zažil během letošního jara růst, o jakém se před pár měsíci snad ani neodvažoval snít. Velká část portfolia je nyní vyprodaná, ale během několika týdnů by měla být většina sortimentu opět dostupná. O situaci s námi hovořil Michal Roškot.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMjY=